Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:40

Basen na Przasnyskiej zamiast biurowca i lex deweloper. Lokalne stowarzyszenie wzywa do działania

O działce przy Przasnyskiej 6b zrobiło się głośno za sprawą planowanej inwestycji w trybie lex deweloper. Rada dzielnicy w przyjętym stanowisku wyraziła sprzeciw wobec jej realizacji. Teraz pojawił się apel, by miasto wykupiło działkę i zbudowało centrum rekreacyjno-sportowe.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- tym czego domagają się mieszkańcy w petycji skierowanej do prezydenta Warszawy,
- co zdaniem autorów petycji i dlaczego powinno się znaleźć na działce przy Przasnyskiej
- o tym, gdzie i jak podpisać petycję.

Żoliborz Południowy stale się formuje. Na horyzoncie są kolejne inwestycje mieszkaniowe i remont ulicy Przasnyskiej. Część terenów, wśród gęstej zabudowy jest dla deweloperów atrakcyjna. Takim przykładem jest działka przy Przasnyskiej 6b, gdzie dziś znajduje się stary biurowiec. Pojawił się inwestor, których chciałby go wyburzyć i postawić przedszkole wraz z budynkiem mieszkalnym. Wszystko w ramach specustawy lex deweloper pozwalającej na budowanie wbrew miejscowym planom zagospodarowania przestrzennego. W chwili wpłynięcia wniosku do ratusza ostateczną decyzję ma podjąć Rada Warszawy.

Przeczytaj również: Wyboista i pełna emocji droga do jednogłośnego sprzeciwu wobec lex deweloper na Przasnyskiej. „To nie czas na szampana”

Sport i rekreacja na gruncie prywatnym

Według MPZP, który jest zwieńczeniem 14 lat pracy na terenie, gdzie dziś stoi biurowiec dopuszcza się zabudowę pełniącą funkcję usług oraz rekreacji i sportu. Tego typu funkcje postanowiono umieścić na prywatnych gruntach.

Stowarzyszenie Żoliborz Przyszłości, napisało petycję, w której apeluje do prezydenta Rafała Trzaskowskiego o to, by miasto wykupiło grunt pod budowę centrum rekreacyjno-sportowego przy ul. Przasnyskiej 6B. W obiekcie miałby znaleźć się basen, sauny, kluby fittnes, plac zabaw z parkiem linowym dla nastolatków. – Takich obiektów brakuje w całej Warszawie, a już w południowo-zachodniej części Żoliborza brakuje ich szczególnie – mówi Katarzyna Nowak, autorka petycji i wiceprezeska stowarzyszenia Żoliborz Przyszłości. W rozmowie z Gazetą Żoliborza podkreśla, że tego typu obiekt idealnie by uzupełniał się z dopiero co otwartą szkołą przy ulicy Anny German, której uczniowie na basen dojeżdżają około 3 km autobusami. Ponadto zyskaliby również uczniowie dwóch pobliskich podstawówek - na Zatrasiu i na Sadach Żoliborskich.

Link do petycji znajduje się na końcu tekstu.

Nierealny pomysł w czasie kryzysu? „Miasto chce wydać miliardy na niepotrzebne inwestycje”

Przedstawicielka stowarzyszenia przekonuje, że na inwestycji zyskaliby mieszkańcy poprzemysłowej części Żoliborza, Zatrasia, Serka Żoliborskiego i Sadów Żoliborskich dla których OSiR na Potockiej jest w mało atrakcyjnej lokalizacji. Ponadto zwraca także uwagę na przepełnienie basenu na Potockiej, gdzie czasami brakuje miejsca dla wszystkich.

- Sam pomysł porusza wyobraźnię. Znam też sytuację finansową miasta. W ostatnim czasie z ratusza padł pomysł budowy dwóch stacji na pierwszej linii metra pod placem Konstytucji i między Dworcem Gdańskim a placem Bankowym, czyli miejsc, które są obecnie dobrze skomunikowane. Jest to zły pomysł i uważam, że jeżeli na tak bezsensowne inwestycje znajdą się miliardy złotych, to apeluję, żeby te pieniądze przeznaczyć na centrum rekreacyjno-sportowe przy Przasnyskiej, z którego skorzystają tysiące osób – podkreśla Katarzyna Nowak i dodaje, że nie spodziewała się tak pozytywnego odzewu w sprawie petycji. – Widać po komentarzach, że brakuje im takiego obiektu i w pełni go popierają – mówi. Sama petycja na portalu petycje.pl jest dziś jedną z najpopularniejszych w Polsce.

Petycja dostępna jest po kliknięciu tutaj.

Przeczytaj również: Rzecznik Praw Ucznia zacznie działać w grudniu i będzie do dyspozycji uczniów i uczennic – zapewnia radna miejska Dorota Łoboda

Jestem co do zasady przeciwna inwestycjom budowanym na podstawie ustawy lex deweloper. To psucie prawa i łamanie umów społecznych lokalnych wspólnot. Jestem przeciwna również tej inwestycji przy Przasnyskiej. Jednak w przypadku każdej inwestycji w tym trybie Rada Miasta kieruje się również zdaniem dzielnicy. Zdarzyło się, że jedna z dzielnic długo negocjowała z deweloperem, aż udało się jej wynegocjować, że obok dużej inwestycji mieszkaniowej powstanie duża szkoła. Wtedy dzielnica uznała, że to dobre rozwiązanie.  W przypadku Przasnyskiej i dzielnica, i ja jesteśmy przeciw. 

image00001

image00001

image00002

image00002

image00003

image00003

image00004

image00004

image00005

image00005

image00001

image00001


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.