Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:15

Kuchnię wege może pokochać każdy. Udowadnia to Wege Umami. Materiał partnera

Wege Umami to miejsce, które zapracowało na miano tego, które serwuje najlepsze tego typu dania w dzielnicy. - Chcemy pokazać osobom jedzącym przede wszystkim mięso oraz fleksitarianom, że tego typu kuchnia może być różnorodna, smaczna i oryginalna – mówi Anna Lech, która prowadzi Wege Umami wraz z Dorotą Muniak.

Jakub Łasicki: W artykule Gazety Żoliborza można przeczytać, że chcecie odczarować mity na temat kuchni wegańskiej oraz wegetariańskiej i przekonać do niej osoby, które kiedyś zraziły się do tego rodzaju dań. Udało się?

Anna Lech: Wege Umami znalazło się w finałowym głosowaniu na Żoliborską Gastronomię 2022 Roku. Trafiłyśmy tam dzięki głosom czytelników Gazety Żoliborza, którzy uznali, że serwujemy najlepsze dania kuchni wegetariańskiej. Dla nas jest to znak, że miejsce, które stworzyłyśmy jest postrzegane bardzo dobrze. To ogromne wyróżnienie.

Dorota Muniak: Mamy genialny zespół, który dąży do perfekcji. Jakością i smakiem serwowanych dań, chcemy przyciągnąć gości z całego miasta.

Kto serwuje najlepsze jedzenie na Żoliborzu? Wybierz Żoliborską Gastronomię 2022 Roku

To oznacza ekspansję Warszawy?

AL: Wege Umami ma żoliborskie korzenie. Nasz pierwszy punkt działa w odświeżonej odsłonie przy ulicy Rydygiera 16. Zmienił się nieco wystrój wnętrza, który zachęca do dłuższych spotkań w gronie przyjaciół i rodziny. W związku z tym zapraszamy, zarówno na śniadania, lunche, jak i kolacje w przyjemnej i przytulnej atmosferze.

Od niedawna można nas odwiedzać na Woli w Ogrodach Ulricha, gdzie również serwujemy nasze wegetariańskie i wegańskie dania.

Skąd wynika chęć serwowania nie tylko dań wegańskich, ale też wegetariańskich?

AL: Naszą misją, poza tym, że chcemy serwować piękne, zdrowe i pyszne dania, jest też promowanie kuchni wegańskiej i wegetariańskiej. Chcemy w Wege Umami pokazać osobom jedzącym przede wszystkim mięso oraz fleksitarianom, że tego typu kuchnia może być różnorodna, smaczna i oryginalna.

Kuchnia wegetariańska wyklucza mięso, ale posiada wszystkie produkty odzwierzęce, takie jak jajka, sery, mleko, miód czy nabiał. Kuchnia wegańska jest bardziej restrykcyjna i wyklucza wszystko, co pochodzi od zwierząt. Mamy świadomość, że dieta wegańska dla niektórych może być skrajna.

Co wyróżnia fleksitarianina?

DM:Fleksitarianie to osoby, które spożywają mięso, ale w sposób odpowiedzialny. Dziś mięso jest łatwo dostępne co powoduje, że niektórzy jedzą je nawet codziennie w nadmiarze. Dawniej tak nie było, dlatego spożywało się je jedynie od święta. Można powiedzieć, że jest to taka pierwotna postawa, nie mająca nic związanego z wegetarianizmem czy weganizmem.

Ja dzięki Wege Umami z osoby spożywającej mięso na co dzień, odkrywając zalety kuchni wegetariańskiej, stałam się fleksitarianką. Dążę do bycia wege w stu procentach, bo widzę, jak taka dieta korzystanie wpływa na moje zdrowie. 

Wasze dania bazują po prostu na warzywach. Stosujecie jakieś zamienniki mięsa?

AL: Naszą domeną jest to, że nie stosujemy zamienników. Wszystko robimy same w naszej kuchni. Wyjątkiem są bowle i wrapy, bo jeden ze składników dostarcza nam Plantway. To lokalna firma także pochodząca z Żoliborza. Ich „kurczak”, który wykorzystujemy zrobiony jest z grochu. To jedyny składnik imitujący mięso w naszym menu.

Jako propagatorki kuchni wegetariańskiej i wegańskiej, dużo rozmawiacie o nawykach żywieniowych. Docierają do Was argumenty, dla których ktoś rezygnuje z mięsa w swojej diecie?

AL: Powody takich decyzji są przeróżne. Myślę, że do świadomości ludzi dociera fakt, że przemysłowa hodowla i przetwórstwo mięsa ma negatywny wpływ na kondycję naszej planety. Inni z kolei porzucają spożywanie mięsa ze względu na warunki w jakich hodowane i przetrzymywane są zwierzęta, a przecież one czują tak samo jak my, ludzie. Część osób wyklucza mięso ze swojej diety nie z powodu światopoglądowego, a po prostu ze względu na jego negatywny wpływ na organizm. Wówczas okazuje się, że po wdrożeniu diety wegetariańskiej czy wegańskiej, składającej się z pełnowartościowych posiłków, taka osoba czuje się po prostu lepiej.

Warzywa mają witaminy i inne pierwiastki, których nie znajdziemy w mięsie i serach. Mięso też ma w sobie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pierwiastki, ale można je zastąpić chociażby strączkami.

Czy kuchnia wege w Polsce jest popularna? Jak stoimy w porównaniu z innymi państwami?

AL: Na pewno w kwestii liczby knajp, jesteśmy jednym z liderów w Europie. Jest ich naprawdę sporo.

DM: Widać też duży postęp, jeśli chodzi o dostępność dań wegańskich i wegetariańskich. Coraz więcej miejsc otwiera się na tego typu dania i poszerza swoje menu o pozycje wegetariańskie.

Zgodnie z Waszą misją, Wege Umami może być miejscem, w którym pierwszy raz ktoś styka się z kuchnią wegetariańską bądź wegańską. Być może próbując Waszych dań stwierdza, że mógłby ograniczyć spożycie mięsa, albo wykluczyć je całkowicie ze swojej diety, jednak barierę stanowi dla niego gotowanie w domu. Po prostu nie umie stworzyć dań wege.  

AL: Wychodzimy im naprzeciw sekcją sklepową Wege Umami, w której dostępne są różnego rodzaju frykasy, takie jak dania jednogarnkowe, zupy, smarowidła, garmaż czy kiszonki. Nasze produkty dostępne są także w wybranych sklepach ze zdrową i świadomą żywnością. Organizujemy także przyjęcia okolicznościowe zarówno w naszych restauracjach, jak również dowozimy catering skrojony na miarę potrzeb naszych gości.

Wege Umami odczarowuje mit o kuchni wegańskiej i wegetariańskiej – Matreriał partnera

Staracie się działać w duchu zero waste. To określenie stało się dziś modne i często nadużywane, albo ogranicza się jedynie do biodegradowalnych opakowań, co właściwie powinno być standardem. Wege Umami pod tym względem w jakiś sposób wyróżnia się?

DM: Chociażby tak, że posiadam małe gospodarstwo rolne, w którym uprawiam warzywa, częściowo wykorzystywane w naszych restauracjach.

Hoduję tam również domowe ptactwo, które karmię obierkami z naszych lokali - tak więc mamy zamknięty obieg. Odpadki te wykorzystujemy w celu wyhodowania nowych składników. Na obszarze kilku hektarów powstały łąki kwietnie, którymi żywią się pszczoły zamieszkujące 13 uli. Miód z naszej pasieki, znajduje się zarówno w naszych daniach, jak i na półkach sklepowych.

AL: W Wege Umami na Rydygiera korzystamy także z zielonej energii od RespectEnergy. Zrównoważony rozwój i życie w zgodzie z naszą planetą są dla nas bardzo ważne!

W Waszym menu jest też nowość i nie mam tu wcale na myśli jedzenia. Alkohole przez Was serwowane również wpisują się w nurt weganizmu i wegetarianizmu.

AL: Mamy piwa kraftowe z pomidorem, ogórkiem czy burakiem. W ofercie dostępne są również wyselekcjonowane i organiczne wina. Te, które serwujemy wyróżnia nie tylko jakość i smak, ale fakt, że są wegańskie.

To wino może nie być wegańskie?

DM: Tak. Mało kto o tym wie, ale żeby wino było klarowne, w większości przypadków stosuje się kurze białko, co dyskwalifikuje je do spożycia przez wegan. AL: Mamy też szeroką ofertę drinków bezalkoholowych więc każdy kto nie ma ochoty na alkohol, również może świętować wspólne wyjście ze znajomymi, pysznym i kolorowym drinkiem. Dlatego teraz też otwieramy się nieco bardziej na gości, którzy chcą spędzić czas z bliskimi na kolacji. Mimo wszystko niezmiennie zapraszamy też na śniadania i lunche.


wege umami ania i dorota_edited

wege umami ania i dorota_edited

DSC_3983

DSC_3983

boczniak-mikolajkowy

boczniak-mikolajkowy

DSC_9349_1

DSC_9349_1

DSC_8683

DSC_8683

DSC_9494

DSC_9494

tofucznica

tofucznica

umami-34

umami-34

umami-37

umami-37

umami-13

umami-13

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 32 km/h