Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 16:18

Protest na Żoliborzu. „Lepiej chłeptać whisky z garnka niż mieć dziecko w szkole Czarnka”

W 104. rocznicę uzyskania przez Polki praw wyborczych, pod domem Jarosława Kaczyńskiego odbył się protest organizowany przez Ogólnopolski Strajk Kobiet. Wydarzenie odbyło się pod hasłem „Parasolką w Kaczyńskiego”. - To okazja, żeby zaprotestować przeciwko temu co się w Polsce dzieje, zwłaszcza jeśli chodzi o politykę rządzących w temacie praw kobiet i polityki demograficznej – mówiła jedna z protestujących osób.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o przebiegu strajku na ulicy Mickiewicza,
- o powodach strajku.

- Przyjechałam z Bielska Białej, żeby uczcić 104. rocznicę wywalczenia praw wyborczych przez nasze prababki. Legenda głosi, że te 104. lata temu one poszły pod dom naczelnika zdeterminowane, wściekłe, może sfrustrowane, ale też pełne nadziei. Zupełnie nie tak jak my. One widziały w naczelniku mimo wszystko sojusznika. Zupełnie nie tak jak my. My, wściekłe przyjechałyśmy tutaj, po to, żeby wykrzyczeć akt oskarżenia za zasianie nienawiści, jątrzenie, za dzielenie rodzin i tego narodu – mówiła jedna z aktywistek tuż po godzinie 18.00 w poniedziałek, 28 listopada.

Protest odbywał się przed domem Jarosława Kaczyńskiego, który był szczelnie otoczony długim murem policjantów, którzy na miejsce przyjechali autobusami. Na tyłach domu Kaczyńskiego, również było niebiesko od policyjnych mundurów. Ulica Solskiego była szczelnie zablokowano rzędem policjantów i policjantek.

Szklany Dom kulturą wspiera Strajk Kobiet

Protest na Żoliborzu „Bzdura i świństwo!”

Sądząc po liczbie sił policyjnych dysponowanych pod dom Kaczyńskiego, koordynujący akcją spodziewali się większego tłumu niż był w rzeczywistości. Tłum zajął część ulicy Mickiewicza i tory. Ruch kierowany przez policjantów odbywał się jedną nitką. Na Mickiewicza pojawiło się około 300 osób. Wśród nich przede wszystkim kobiety w różnym wieku.

 

- To okazja, żeby zaprotestować przeciwko temu co się w Polsce dzieje, zwłaszcza jeśli chodzi o politykę rządzących w temacie praw kobiet i polityki demograficznej. To co Kaczyński stwierdził jakiś czas temu, że dzieci w Polsce się nie rodzą, bo młode kobiety dają w szyję zamiast rodzić dzieci, jest bzdurą na tak wielu poziomach, że nawet trudno to sensownie skomentować. Najwyraźniej pan Kaczyński sprowadza wszystko wyłącznie do czynnika kulturowego a właściwie do indywidualnego hedonizmu. Kompletnie nie zwraca uwagi na to, że istnieje mnóstwo czynników strukturalnych i obiektywnych, takich które uniemożliwiają posiadanie dziecka – mówi Agnieszka, która przyszła na protest w stroju znanym z serialu „Opowieści podręcznej”. – Jak się nie ma stabilnej umowy o pracę, albo jak się mieszka u teściów, to nie są dobre warunki, żeby myśleć o zakładaniu rodziny. W tej chwili bardzo dużo młodych osób pracuje na umowach śmieciowych i to jest przede wszystkim główny problem, którym należałoby się zająć, a nie zrzucać winę na indywidualny styl życia młodych kobiet. To jest jednocześnie bzdura i świństwo – dodała uczestniczka protestu trzymając w ręku kartony z hasłami: „Lepiej chłeptać whisky z garnka, niż mieć dziecko w szkole Czarnka”, albo „Taniej co dzień być na bani niż wypłacać pensję niani”.

Transparentów z hasłami było dużo więcej. „Jarek co ty wiesz o kobietach?”, było napisane na jednym. Na innym zaś: „Gdzie masz żonę i dzieci? Pewnie dawałeś w szyję” oraz „»Kocham Cię mamusiu. Nie wierzę, że nie żyjesz« - tak w listach do mamy pisze 10-letnia Maja – córka Izabeli z Pszczyny, ofiary rządów PiS”.

“Na Warszawę”. Dziś zapowiadana jest największa manifestacja Strajku Kobiet

„Moje dziecko wyjedzie z tego kraju jako zaszczute przez tego człowieka”

- Przed przyjściem tutaj zapytałam moje transpłciowe dziecko, czy chce coś przekazać. Odpowiedziała tak: „w zasadzie to po przemyśleniu już nie jestem wkurwiona. Czuję raczej wstyd, że człowiek może drugiemu wyrządzić takie podłości”. Niektórzy z was pomyśleli, że nie czuć wściekłości i nienawiści to jest dobrze, bo to człowieka uwalnia. To znaczy, że jest się ponad to całe zło. Wiem, że moje dziecko tak mówi, bo zamierza wyjechać z Polski. Ja jestem na ulicy od 7 lat, a moje dziecko wyjedzie z tego kraju jako zaszczute przez tego człowieka – mówi pokazując na dom Jarosława Kaczyńskiego Bożena Przyłuska, matka niebinarnego dziecka.

W czasie protestu przemawiała również aktorka Teatru Dramatycznego, która odczytała list aktorów sprzeciwiających się zawieszeniu dyrektorki Moniki Strzępki. – Wojewoda mazowiecki Konstanty Radziwiłł dokonał bezprecedensowego ataku w historii polskiego teatru uznając za nieważne zarządzenie prezydenta Warszawy mianujące Monikę Strzępkę dyrektorką Teatru Dramatycznego, instytucji miejskiej i niepodlegającej wojewodzie w żadnym obszarze. To przykład wykorzystania publicznego stanowiska do celów politycznych – podkreślała aktorka.

Do mikrofonu przemówiła Marta Lempart, która wypomniała zakaz aborcji, brak dostępu do edukacji seksualnej, brak dostępu do ochrony zdrowia i procedur in vitro oraz za rejestr ciąż. Gdy po kolei wymieniała zarzuty tłum skandował za nią „Spieprzaj dziadu!”.

Po niecałej godzinie protest oficjalnie rozwiązano.

Całą relację możecie obejrzeć dzięki zapisowi naszej transmisji z protestu, która otworzy się po kliknieciu tutaj.

Dziś kolejny protest w sprawie aborcji. Rozpocznie się na Żoliborzu

Atmosfera zaczęła się zagęszczać około północy. Wtedy protestujący dotarli na Żoliborz. Na miejscu czekały już setki policjantów (początkowo w lekkim umundurowaniu, później już w kaskach i z tarczami) oraz dziesiątki radiowozów, którzy szczelnie zabezpieczyli najbliższe otoczenie domu Jarosława Kaczyńskiego, uznanego przez protestujących za architekta przepisów antyaborcyjnego.

image00011-2

image00011-2

image00008-1

image00008-1

image00012-1

image00012-1

image00001

image00001

image00003-1

image00003-1

image00009

image00009

image00007

image00007

image00020

image00020

image00018

image00018

image00023

image00023

image00017

image00017

image00016-1

image00016-1

image00024

image00024

image00015

image00015

image00013

image00013

image00021

image00021


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie duże

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 15 km/h