Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:13

Hałas o natężeniu 70dB. Czy na Kępie Potockiej można odpocząć?

Park Kępa Potocka to największy obszar do rekreacji i wypoczynku na Żoliborzu. To miejsce dla biegaczy, spacerowiczów i psiarzy. Czas spędzają tu również wędkarze i dzieci korzystające z placu zabaw. To miejsce tonie w zieleni, ale też hałasie dobiegającym z ciągnącej się tuż obok Wisłostrady.

W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym czy szum samochodów rzeczywiście przeszkadza mieszkańcom,
- co wykazały pomiary.

Tuż obok Kępy Potockiej przebiega Wisłostrada. Łączy miasto z trasą szybkiego ruchu. Każda z jezdni liczy po trzy pasy ruchu. Przez całą dobę przejeżdża tędy około 90 tys. pojazdów ze średnią prędkością 67 km/h. To droga, którą jeżdżą samochody osobowe, ale również ciężarowe.

Stojąc pod neonem oranżady, gdzie Kępa jest najbliżej szerokiej drogi, zagaduje starsze małżeństwo przychodzące na spacery do parku z placu Wilsona. – Nie przeszkadza nam świadomość tego, że ta droga tu jest. Tak już jest. Tam dalej, w kierunku mostku już jest lepiej – mówi mieszkanka Żoliborza, która w rozmowie ze mną zaznaczyła, że jest przeciwko samochodozie i zawsze wybiera rower lub komunikację miejską.

„Arab” z przedłużoną dzierżawą, a w przypadku Prochowni się nie dało. “Doszło tam do ordynarnego wała”

Z kolei pani Agnieszka, która wraz z córką przyszła na plac zabaw mówi, że jest przyzwyczajona do szumu dobiegającego zza szpaleru zieleni. – Wiadomo, że gdyby można było coś z tym zrobić byłoby lepiej – dodaje.

Pan Marek, który mieszka w jednym z bloków przy Kępie mówi, że najgorzej jest w upały, kiedy trzeba otworzyć okno, a tu wdziera się szum. – Z jednej strony żyjemy w mieście i dobrze, że ten park jest, a nie kolejne osiedle, ale w chwili, gdy do Warszawy wjeżdża coraz więcej aut, ten szum staje się coraz głośniejszy, a przez to sam park i okolica staje się mało atrakcyjna – mówi.

- Mam słuchawki, bo tak biegam, ale jak chcę odpocząć na łonie natury i w ciszy, to po prostu wyjeżdżam poza miasto, bo tu raczej tego się nie zazna – mówi Marta Jarosławska, która trenowała na Kępie.

„Odpoczynek z powodu hałasu staje się kwestią dyskusyjną”

Kwestię hałasu na Kępie dostrzegł radny Żoliborza z ramienia Miasto Jest Nasze, Konrad Smoczny. „Teren Parku Kępa Potocka jest jednym z największych obszarów zielonych, a w szczególności jednym z większych terenów rekreacji i odpoczynku Mieszkańców Żoliborza, jak również mieszkańców całej Warszawy. I niestety ten odpoczynek jest bardzo mocno dyskusyjny z powodu hałasu jaki roznosi się od trasy »Wybrzeże Gdyńskie«. Co więcej ten hałas z trasy szybkiego ruchu (ponad 6 pasów) roznosi się dużo dalej i tzw. »biały szum« niesie się szerzej, co ma olbrzymi wpływ nie tylko na ludzi odpoczywających na Kępie Potockiej, ale również dla tysięcy Mieszkańców bliskich zamieszkałych lokali. Uważam, że powinniśmy zadbać o komfort Mieszkańców i miejsce odpoczynku, o który coraz trudniej w mieście Warszawa” – czytamy w złożonej interpelacji, w której apeluje o przeprowadzenie badań natężenia hałasu.

Wcześniej na hałas w tym rejonie, szczególnie w obrębie przecięcia Gwiaździstej z Krasińskiego i Wybrzeżem Gdyńskim zwracała radna Jolanta Zjawińska.

Jak wynika z pomiarów przeprowadzonych na potrzeby stworzenia przez miasto mapy hałasu, punkt pomiarowy przy ulicy Wybrzeże Gdyńskie odnotował natężenie dźwięku na poziomie 70,5 dB. Tym czasem według firmy Polpharma, natężenie dźwięku w przedziale 35–70 dB - wpływa na zmęczenie układu nerwowego człowieka, poważnie utrudnia zrozumiałość mowy, zasypianie i wypoczynek. Jak czytamy w sprawozdaniu laboratorium badawczego, które dokonało pomiarów, ze względu na brak poziomów dopuszczalnych, nie było możliwe wyznaczenie wartości przekroczeń. Radna Zjawińska z kolei podkreśla, że pomiary były prowadzone w sąsiedztwie terenów rekreacyjnych, gdzie dopuszczalna norma hałasu wynosi 56 dB.

Z kolei w odpowiedzi na apel radnego Smocznego, dzielnica odpowiedziała powołując się na przepisy, że skoro hałas emitowany jest przez samochody poruszające się ulicą Wybrzeże Gdyńskie, to wedle nich nie ma przesłanek, aby dzielnica miała przeprowadzić swoje pomiary.

Kępa Potocka. Zakątek Żoliborza i Bielan do odpoczynku i rekreacji


kepa-1

kepa-1

kepa-3

kepa-3

kepa-7

kepa-7

kepa-4

kepa-4

kepa-6

kepa-6

kepa-5

kepa-5


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.