Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 11:29

Pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży na Żoliborzu za darmo

„Żyjemy w czasach, w których młode osoby są szczególnie narażone na wiele negatywnych bodźców pochodzących z ich otoczenia" - podkreśla Ewa Żórawska, kierowniczka Działu Pomocy Specjalistycznej OPS na Żoliborzu i dodaje: "Nasz projekt wychodzi na przeciw takim sytuacją".

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym czym jest Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży,
- kto i w jaki sposób może skorzystać z pomocy,
- jak wygląda cały proces pomocy w ŚCZP dla DiM.

Jakub Krysiak: Czym jest Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży?

Ewa Żórawska: Środowiskowe Centra Zdrowia Psychicznego (ŚCZP) to miejsca środowiskowej pomocy psychologicznej dla osób doświadczających kryzysów psychicznych. Specjalnie utworzone zespoły zdrowia psychicznego składają się ze specjalistów: lekarzy i pielęgniarek, psychologów i psychoterapeutów, terapeutów środowiskowych, asystentów zdrowienia, pracowników pomocy społecznej i trenerów profilaktyki.

Model ŚCZP dla DiM wymaga od partnerów formalnych wyjścia poza dotychczasowe ramy funkcjonowania oraz opracowania reguł, procedur współpracy uwzględniających specyfikę potrzeb środowiska lokalnego (dzieci, młodzieży i ich rodzin).

Żoliborski Ośrodek Pomocy Społecznej jest jednym z 4 partnerów w projekcie pn: „Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży Warszawa Bemowo, Wawer, Żoliborz”. Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej. Projekt polega na skierowaniu wsparcia do mieszkańców Żoliborza uwzględniając Punkt Pierwszego Kontaktu, Poradnie Psychologiczną przy ul. Szamockiej 10 oraz Centrum Zdrowia Dziecka.

Do zadań OPS Żoliborz należy m.in. realizacja zadań Zespołu Pierwszego Kontaktu dla dzieci i młodzieży i rodzin z dzielnicy Żoliborz. Chcemy także dotrzeć z informacją o tym projekcie do jak największej liczby mieszkańców dzielnicy. Zależy nam, aby z możliwości skorzystania z fachowej pomocy, skorzystało jak najwięcej osób potrzebujących tego typu wsparcia.

 Ze wsparcia w naszej dzielnicy może skorzystać 265 dzieci i młodzieży.

Zdrowie psychiczne ma znaczenie! Przy Dworcu Gdańskim przyszli psychiatrzy stworzyli mural

Jak wygląda udzielenie pomocy osobom, które się po nią zgłoszą?

To w jaki sposób zostanie udzielona pomoc osobom zgłaszającym, zależy przede wszystkim od informacji pozyskanych podczas pierwszego wywiadu diagnostycznego (w czasie kontaktu z infolinią). Wykwalifikowany pracownik, w czasie takiego kontaktu i swobodnej rozmowy, może podjąć decyzję o skierowaniu osoby zgłaszającej problem do tzw. Zespołu Pierwszego Kontaktu (ZPK). Choć sama nazwa zespołu brzmi może nieco skomplikowanie, to w rzeczywistości tworzą go specjaliści, psychologowie, specjalista pracy z rodziną zajmujący się już dalej procesem właściwej diagnozy i koordynacją procesu leczenia. Dla każdego dziecka opracowany jest Indywidualny Plan Zdrowienia. Odbywa się to zawsze w pełnym porozumieniu z dzieckiem lub nastolatkiem i rodzicami lub opiekunami prawnymi.

Kto i w jaki sposób udziela pomocy osobom w kryzysie ?

OPS Żoliborz jest jednostką, która w ramach projektu, koordynuje szereg działań, także organizacyjnych. Do dyspozycji osób zgłaszających zapotrzebowanie na pomoc w ramach projektu zostali zatrudnieni psychologowie oraz specjalista pracy z rodziną, którzy tworzą Zespół Pierwszego Kontaktu. Mamy ponadto przygotowany cały szereg procedur, które pomogą uzyskać najbardziej dedykowaną pomoc, w każdym zgłoszonym przypadku.

Procesy terapeutyczne, które są realizowane w oparciu o Indywidualny Plan Zdrowienia realizują zespoły z tzw. I lub II poziomów referencyjnych Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży.

Procesy terapeutyczne pierwszego poziomu referencyjnego dla Żoliborza są
realizowane przez EZRA UKSW przy ul. Szamockiej 10. Procesy terapeutyczne II poziomu referencyjnego dla Żoliborza są realizowane przez Pomnik Instytut Centrum Zdrowia Dziecka.

Zespół leczący stanowią różni specjaliści, w zależności od uzgodnionego kontraktu terapeutycznego –
Indywidualnego Planu Zdrowienia: psycholog, psychoterapeuta, terapeuta środowiskowy, lekarz
specjalista psychiatrii lub psychiatrii dzieci i młodzieży, pracownik socjalny, asystent rodziny,
psycholog szkolny, pedagog szkolny lub inni specjaliści z sieci wsparcia.

Filarem procesu zdrowienia (zgodnie z tzw. modelem EZRA) jest psychoterapia, która obejmuje oddziaływania indywidualne, grupowe, rodzinne prowadzone zgodnie z głównymi modalnościami
psychoterapeutycznymi, a także terapia środowiskowa, która jest nakierowana na środowisko
dziecka lub nastolatka i na niego w tym środowisku.

Pomoc psychologiczna wydaje się dziś dużo bardziej potrzebna niż kiedyś.

Żyjemy w czasach, w których młode osoby są szczególnie narażone na wiele negatywnych bodźców pochodzących z ich otoczenia. Otoczenia zarówno w ujęciu szerokim, do którego można zaliczyć wojnę w Ukrainie, pandemię i lockdown-y, jak i w węższym, czyli problemy rodzinne, konflikty rówieśnicze, wpływ internetu itd. Nierzadko efektem tej sytuacji są różnego rodzaju fobie, izolacja, nadpobudliwość, tendencje samobójcze, depresja, anoreksja.

Bardzo często rodzice nie wiedzą, gdzie można szukać profesjonalnego wsparcia. Zdarza się, że niektórzy uważają szukanie takiego wsparcia np. u szkolnego psychologa, jako wstydliwe. Inni mają wyobrażenie o pomocy psychologicznej jako niedostępnej lub zwyczajnie, kosztownej. Nasz projekt wychodzi naprzeciw takim sytuacjom. Dostarcza profesjonalnej, nieodpłatnej pomocy dzieciom i młodzieży, ale także rodzicom i opiekunom prawnym.  

Wiemy, ile jest przypadków przemocy domowej na Żoliborzu

Komu w szczególności dedykowana jest pomoc? Jest jakiś dolny lub górny limit wiekowy?

Wsparcie w ramach programu otrzymują dzieci oraz ucząca się młodzież w wieku do 21 roku życia, znajdująca się w kryzysie psychicznym. Co ważne wsparcie mogą otrzymać także ich rodzice lub opiekunowie. Warunkiem koniecznym do zgłoszenia się do projektu jest zamieszkanie na terenie Żoliborza.

W jaki sposób można się zgłosić do programu?

Zgłoszenie do programu jest bardzo proste. Wystarczy skontaktować się z infolinią przypisaną do naszej dzielnicy i opisać problem. Na podstawie krótkiego wywiadu diagnostycznego, który poprowadzi wykwalifikowany pracownik, każdy uzyska informację, co do dalszego możliwego postępowania. 

Czy potrzebne jest np. skierowanie?

Do udziału w programie nie jest potrzebne skierowanie. Wsparcie jest całkowicie bezpłatne.

Może się jednak zdarzyć, że zgłaszany przypadek, np. od strony medycznej, nie będzie mieścił się w ramach dostępnej pomocy. O tym jednak decydują wykwalifikowani specjaliści.

Dlatego, zachęcam do nawiązania kontaktu bezpośrednio z infolinią, aby to właśnie specjalista ocenił sytuację i pokierował dalej.

Infolinia działa obecnie w godzinach od 10:00 do 18:00 w poniedziałek, wtorek i czwartek i w godzinach 8:00-16:00 w środę i piątek.
Dla Mieszkańców Dzielnicy ŻOLIBORZ: NUMER INFOLINII: 536 777 251

Emocje wyrażane przez sztukę. „Popieramy wszelkie inicjatywy, wspomagające pacjentów w procesie leczenia”


ulotka-dla-rodzicow-w-wersji-elektronicznej

ulotka-dla-rodzicow-w-wersji-elektronicznej

pobrane

pobrane

plakat_centrum_zdrowia_psychicznego

plakat_centrum_zdrowia_psychicznego

ulotka-dla-rodzicow-w-wersji-elektronicznej-1

ulotka-dla-rodzicow-w-wersji-elektronicznej-1

1fd7d4b8-64ac-4b91-a1fb-8a7a82a6fbcc

1fd7d4b8-64ac-4b91-a1fb-8a7a82a6fbcc

szamocka-10-c

szamocka-10-c

Screenshot_37

Screenshot_37

Screenshot_35-1

Screenshot_35-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ