Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:39

Więcej krzewów, nowe latarnie i duże inwestycje w sport. Budżet obywatelski na Żoliborzu

Łącznie 31 projektów znalazło się na liście do głosowania w tegorocznym budżecie obywatelskim.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- czego dotyczą najdroższe projekty,
- ile pieniędzy przypada dzielnicy z całej puli przeznaczonej na projekty z budżetu obywatelskiego.

W tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego do rozdysponowania jest ponad 100 mln złotych. Z tej puli na żoliborskie projekty przypada łącznie 2 022 616 złotych. Zgłoszone przez mieszkańców pomysły zdążyli, pod względem formalnym i merytorycznym ocenić urzędnicy. Teraz pozostaje czekać aż ruszy głosowanie, które rozpocznie się 15 czerwca. Projekty tradycyjnie podzielono na ogólnomiejskie oraz dzielnicowe. Tych drugich na karcie do głosowania na Żoliborzu znajdzie się 31.

Przeczytaj również: Przez lata nie mieli boiska z prawdziwego zdarzenia. Uczniowie z Żoliborza mają wreszcie gdzie ćwiczyć

Pierwszy książkomat na Żoliborzu, ale to nie najdroższy projekt

„Całodobowy książkomat pozwoli mieszkańcom korzystać ze zbiorów biblioteki znacznie wygodniej i częściej niż mogli do tej pory. Urządzenia ułatwią wszystkim korzystanie ze zbiorów wypożyczalni: rodzicom z dziećmi, seniorom, osobom niepełnosprawnym, osobom pracujących w godzinach otwarcia biblioteki, czy również w weekend np. na spacerze. Są łatwe i proste w obsłudze. Usytuowanie wrzutni i książkomatu ułatwi mieszkańcom korzystanie z zasobów bibliotecznych w dogodnym dla nich czasie” – uzasadniają autorzy projektu, w myśl którego na Żoliborzu miałby pojawić się pierwszy książkomat. Pomysł wyceniono na 140 tys. zł, a samo urządzenie miałby się znaleźć przy Bibliotece dla Dorosłych, Młodzieży i Dzieci nr 111 przy ul. Adama Mickiewicza 65.

Nie jest to jednak najdroższy projekt wśród tych, na które będzie można głosować. Na Żoliborzu jeden projekt może pochłonąć maksymalnie 404 523 zł. Najdroższy z dopuszczonych do głosowania pomysłów to „Wspólne drugie śniadanie w szkole” wyceniony na dokładnie 404 100 zł. Jest on skierowany do uczniów żoliborskich podstawówek, a jego założeniem jest sfinansowanie im drugiego śniadania w postaci kanapki. „Szczegóły składu kanapki będą ustalane w ścisłej współpracy ze środowiskiem szkolnym – tj. skład posiłku będzie zależał od preferencji odbiorców projektu” – czytamy w opisie projektu.

Pozostałe trzy najdroższe projekty opiewają na kwotę 400 tys. złotych. Dwa są z puli infrastruktury sportowej. Jeden dotyczy wymiany nawierzchni na boisku przy LXIV LO Witkacego. Drugi z kolei wymiany i remontu wszystkich przeszkód na skateparku na Potockiej. Dodatkowo całe przedsięwzięcie według założeń mają zwieńczyć zawody i piknik. Jak powszechnie wiadomo skatepark na Potockiej jest ważnym miejscem dla stołecznych skejtów i młodzieży na Żoliborzu. Obecnie jednak wstęp na obiekt stał się płatny, więc ten projekt nabiera dziś podwójnego znaczenia.

Wiecej latarni na Żoliborzu

Kolejny, już ostatni projekt zbliżony do górnego pułapu jaki można jednorazowo wydać na jeden pomysł, to zamontowanie 20 latarni typu parkowego na chodniku przy ulicy Słowackiego, po stronie parzystej, między skwerem Newerlego a placem Kuronia. Według autora projektu ten odcinek chodnika na Słowackiego jest niebezpieczny po zmroku. Latarnie mają więc poprawić komfort i bezpieczeństwo szczególnie, że poruszają się tam również rowerzyści.

Również w innych częściach dzielnicy mieszkańcy dostrzegają potrzebę zamontowania latarni np. przy poczcie na placu Grunwaldzkim (koszt to 30 tys. zł) a także kolejny projekt uwzględniający doświetlenie, tym razem na placu zabaw Figle i Psoty (76 tys. zł). Również na Zatrasiu zgłoszono pomysł by postawić nowe latarnie. Konkretnie chodzi o doświetlenie ulicy Przasnyskiej na odcinku od ulicy Krasińskiego do Elbląskiej (120 tys. zł).

Przeczytaj również: Stowarzyszenie Żoliborz Przyszłości z dużym grantem. Blisko 7000 euro na działania w Sadach Żoliborskich

Zamiast drzew więcej krzewów

Tradycyjnie już wśród zgłoszonych znajdują się te, które dotyczą zieleni. Jeden z nich uwzględnia zasadzenie krzewów liściastych, traw i bylin na prawie 600 m kw. w pasie rozgraniczającym chodnik a parking na wysokości budynku przy Popiełuszki 3 (114 tys. zł). Kolejny pomysł to zasadzenie 20-30 kwitnących wiśni wzdłuż chodnika prowadzącego do ogródków działkowych przy skrzyżowaniu ulic - Promyka i Bohomolca. Cała kompozycja ma tworzyć aleję wiśniową (koszt projektu to 45 tys. zł).

Z kolei za 80 tys. zł, jeśli mieszkańcy tak zdecydują, mogą pojawić się krzewy w istniejącym pasie zieleni wzdłuż torów przy ulicy Mickiewicza na wysokości parku Żeromskiego. Projekt zakłada posadzenie ok. 400 m kw. krzewów. "Szpaler liściastych krzewów odgrodzi tramwaj od chodnika, dzięki czemu ma być bezpieczniej a zieleń ma absorbować zanieczyszczenia. W parku będzie ciszej. Drobne ptaki będą miały miejsce do żerowania i przebywania” – uzasadnia autorka projektu.

Kolejny projekt z puli dotyczącej zielni również przewiduje zasadzenie krzewów, ale tym razem niskich i to w wzdłuż skarpy przy chodniku przy Zespole Szkół nr 31. Koszt jego realizacji to 59 tys. złotych. Jest też projekt zakładający pielęgnację rosnących drzew na Żoliborzu polegający na usunięciu jemioły. Zabiegi na minimum 30 drzewach, autorzy projektu wycenili na 60 tys. złotych.

Sady ze swoim fontem

Oryginalnym pomysłem jest: „Rekonstrukcja pełnego alfabetu na podstawie liter z szyldu o treści BAR SADY”. Autorzy projektu chcą by na podstawie szyldu utworzono wszystkie litery alfabetu polskiego, cyfr oraz znaków specjalnych przez typografa lub projektanta. Krój ostatecznie miałby powstać w formie cyfrowej i być szeroko dostępny np. w serwisie Google Fonts czy na stronie Warszawskie Kroje. Zgodnie z koncepcją autorów krój będzie nosił nazwę „Bar Sady”. Koszt to 25 tys. złotych.

Przeczytaj również: Dwa lata walki z pluskwami i nic. Mieszkańcy nie mogli doprosić się pomocy od urzędników


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.