Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 07:18

Dwa lata walki z pluskwami i nic. Mieszkańcy nie mogli doprosić się pomocy od urzędników

Mieszkańcy jednej z kamienic na Żoliborzu mają problem z pluskwami. Dzieci skarżyły się na ślady ugryzień na ciele. Jak twierdzi pan Robert, pomocy od dzielnicy nie otrzymał do chwili, gdy nasza redakcja zwróciła się z pytaniami do urzędu w jego sprawie.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o problemie występujących pluskiew w mieszkaniu,
- o reakcji urzędników,
- o samotnej walce mieszkańca z robactwem.

 – Już dłużej nie damy rady. Dzieci nie chcą spać w domu i mamy nieprzespane noce – relacjonuje pan Robert, który w 2019 roku przeprowadził się do mieszkania komunalnego, które przyznała mu dzielnica.

Jakiś czas później syn pana Roberta zaczął alarmować o pojawiających się na jego ciele śladach ugryzień. Po zbadaniu sprawy okazało się, że w mieszkaniu znajdują się pluskwy. – To był początek drogi przez mękę – dodaje mieszkaniec Żoliborza, który od razu po zdiagnozowaniu problemu przeprowadził w trakcie dwóch miesięcy dwa zamgławiania mieszkania. W międzyczasie pan Robert bez skutku szukał pomocy u urzędników.

Problem pojawiającego się robactwa w mieszkaniu zniknął, ale tylko na jakiś czas. Pan Robert ponownie musiał wynajmować firmę do przeprowadzenia oprysków w mieszkaniu i jednocześnie apelował do ZGN o pomoc, gdzie nie otrzymał jej.

Szukając pomocy pan Robert zwrócił się już bezpośrednio do Urzędu Dzielnicy. Tam również jej nie znalazł.

Przeczytaj również: Zarobaczenie budynków na Żoliborzu to duży problem. Zaraz może być za późno

10 zamgławień i dalej nic. Koszmar z pluskwami dalej trwa

Skąd pluskwy znalazły się w mieszkaniu? Według relacji Pana Roberta, mieszkanie było już zarobaczone zanim się do niego wprowadził razem z rodziną. Prawdopodobnie znalazły się tam przez warunki panujące w sąsiednim mieszkaniu, gdzie odbywały się libacje alkoholowe. - Po sprowadzeniu się razem z sąsiadami z naprzeciwka ukróciliśmy cały ten proceder – twierdzi pan Robert i dodaje: - Bezdomnych nie ma, pluskwy zostały.

W celu rozwiązania problemu w mieszkaniu pan Robert na własną rękę przeprowadził 10 zamgławień lokalu przeznaczając na to łącznie 3200 złotych. Dodatkowo, po każdej dezynsekcji przez 12 godzin nie można wchodzić do lokalu. Do tego doszły dwie wymiany materacy i zakup nowego łóżka, co dodatkowo pochłonęło 2600 złotych.

Pan Robert jako skuteczne rozwiązanie problemu wskazuje przeprowadzenie remontu polegające na zerwaniu obecnej podłogi. Niestety jego możliwości finansowe nie pozwalają na przeprowadzenie prac w lokalu.

Przeczytaj również: Nielegalny pawilon na placu Grunwaldzkim nie do ruszenia

Dzielnica wreszcie reaguje. Pan Robert: „To jest jakaś komedia”

Zwróciliśmy się z pytaniami do urzędu dzielnicy w sprawie Pana Roberta, który poinformował nas, że wkrótce po tym, urzędnicy odezwali się do niego z propozycją rozwiązania problemu. - Najemcy przedstawili protokoły ze zlecanych dezynsekcji zajmowanego przez nich lokalu, które okazały się nieskuteczne. W tej sytuacji, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom najemcy, ZGN zdecydował o wykonaniu nieodpłatnej dezynsekcji metodą „zimna mgła”, trzykrotnie w odstępie około 10-14 dni. Najemcy ostatecznie zdecydowali się na to rozwiązanie i obecnie ustalany jest harmonogram przeprowadzenia dezynsekcji i wymiany podłogi – informuje Donata Wancel, rzeczniczka żoliborskiego urzędu.

Pan Robert otrzymał informację od administratora budynku o planowanych zamgławieniach. - Po pierwszym zamgławianiu dopiero ma przyjść jakiś ekspert i ocenić czy jest potrzeba wymiany podłogi. To jest jakaś komedia. Od ponad dwóch lat informuję, że pluskwy wychodzą mi z podłogi i proces zamgławiania mieszkania jest nieskuteczny, bo pluskwy się chowają. Już nie mam siły do tego wszystkiego – komentuje mieszkaniec Żoliborza.

Przeczytaj również: Nurogęsi na Żoliborzu. Mają trudną przerwę nad Wisłę


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ