Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:24

"Urząd Dzielnicy nie finansował organizacji 50-lecia Parku Sady Żoliborskie"

Rzekomy zakaz owocobrań, niespójne jubileusze i narzekania mieszkańców – co się dzieje w parku Sady Żoliborskie?

Miejska Komisja Ochrony Środowiska 6 września dyskutowała nad przyszłością parku Sady Żoliborskie. Na spotkaniu była obecna wiceburmistrz Żoliborza Renata Kozłowska. Byli również mieszkańcy, zarówno ci niezadowoleni z działań Dzielnicy w kwestii Sadów jak i popierający działania Urzędu – choć tych drugich było na posiedzeniu komisji zdecydowanie mniej.

Debata dotyczyła przede wszystkim przyszłości parku, planowanych nasadzeń, pielęgnacji i przede wszystkim głośnej ostatnio dyskusji w sprawie owocobrań organizowanych w Sadach Żoliborskich przez mieszkańców. Zadaliśmy wówczas pani wiceburmistrz szereg pytań. Nie na wszystkie udało się wtedy odpowiedzieć. Dziś przedstawiamy informacje otrzymane z Urzędu Dzielnicy na piśmie.

Przeczytaj również: Sady Żoliborskie i awantura o zbieranie owoców. Prezentujemy nagrania z rozmów z urzędnikami.

TVP 3 Warszawa podało nieprawdę? Rzecznik UD Żoliborz twierdzi, że tak

TVP 3 Warszawa w programie „Telewizyjny Kurier Warszawski” podawało w lipcu, że żoliborscy urzędnicy twierdzą, iż zbieranie owoców powinno być przeprowadzane przez wyspecjalizowaną firmę. Informacja została jednak przedstawiona przez redaktora przygotowującego materiał, a żoliborski urząd się od niej odcina: - Nieprawdą jest, jakoby ze strony rzecznika prasowego lub innego urzędnika z Dzielnicy Żoliborz padły słowa „od zrywania owoców jest wyspecjalizowana firma, a nie wyspecjalizowany mieszkaniec” czy „urzędnicy do zrywania urzędowych jabłek wynajęli jak mówią wyspecjalizowaną firmę” – informuje rzecznik Urzędu Dzielnicy Żoliborz i dodaje: - W tej sprawie do redaktora naczelnego TVP3 został skierowany wniosek o sprostowanie prasowe na podstawie Art.  31a – Ustawy z dnia 26.01.1984r. Prawo prasowe.

Gdzie leży granica między zorganizowanym a indywidualnym zbieraniem owoców?

- Co by się stało, gdyby mieszkańcy faktycznie zgłaszali owocobrania? Jaka byłaby różnica między zgłoszonym a niezgłoszonym owocobraniem? – pytała, nie otrzymując odpowiedzi, podczas wrześniowego posiedzenia miejskiej Komisji Ochrony Środowiska Katarzyna Nowak ze stowarzyszenia Żoliborz Przyszłości. Ponowiliśmy to pytanie tym razem kierując je do całego Zarządu Dzielnicy. Odpowiedziała nam rzecznik Donata Wancel: - Tak jak informowaliśmy dotychczas, każda osoba może zrywać owoce na własne potrzeby, uważając przy tym, aby nie niszczyć drzew. Zgłaszane do Urzędu powinny być natomiast te owocobrania, które mają charakter wydarzenia. Za takie właśnie uważane są m.in. owocobrania, ogłaszane za pośrednictwem portalu społecznościowego lub z wykorzystaniem innych kanałów komunikacji masowej – twierdzi pani rzecznik i dodaje: - Zgłaszanie owocobrania do Urzędu ma charakter formalny, Urząd Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy zarządza Parkiem Sady Żoliborskie i odpowiada za bezpieczeństwo jego użytkowników.

Urząd zapłacił za koncert, ale „nie finansował organizacji 50-lecia Parku Sady Żoliborskie”

Posiedzenie Komisji poprzedził jubileusz 50-lecia parku, który według części mieszkańców był jubileuszem wymuszonym, nie odnajdującym potwierdzenia w faktach historycznych. Nie stanowiłoby to wielkiego problemu, gdyby nie fundusze, które zostały na ten cel przeznaczone, a które, według niektórych mieszkańców, powinny zostać wydane na pielęgnację drzew w parku. Chodzi o 9 tysięcy złotych. - Na obchody dziwnych rocznic parku Sady Żoliborskie pieniądze publiczne SĄ, na PIELĘGNACJĘ zaniedbanych od co najmniej 50 lat drzew owocowych na Sadach NIE BARDZO – czytamy na stronie facebookowej sąsiedzkiej inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie.

Choć koncert odbywał się przy okazji jubileuszu 50-lecia parku, to według rzecznik Donaty Wancel: „Urząd Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy nie finansował organizacji 50-lecia Parku Sady Żoliborskie”.

Przeczytaj również: Jaka przyszłość czeka park Sady Żoliborskie?

Zapytaliśmy rzecznik Urzędu Dzielnicy również o sumy wydane na pielęgnację, nasadzenia i wydarzenia kulturalne w parku Sady Żoliborskie. - Kompleksowa pielęgnacja drzew owocowych sadowniczych z udziałem specjalisty/ów (sadownika i/ lub pomologa, dendrologa) oraz osób doświadczonych w zabiegach pielęgnacyjno-sanitarnych starych odmian drzew sadowniczych zaplanowana została na 2021 rok w ramach projektu z Budżetu Obywatelskiego w kwocie 332 000 zł. Pozostałe koszty utrzymania Parku Sady Żoliborskie wyniosły w 2020 roku 100 372 zł w 2020 roku, w 2021 roku (stan na 10 września 2021) - 91 230 zł – informuje Donata Wancel i dodaje, że z tych kwot zostały wyłączone koszty związane z utrzymaniem placu zabaw, siłowni plenerowej oraz poidełka z wodą.

40 nowych drzew

Rzecznik zapowiada również, że w 2021 roku posadzi w parku 40 drzew owocowych sadowniczych, a w całym 2020 roku „Wydział Ochrony Środowiska posadził na Żoliborzu 277 nowych drzew, w tym 4 drzewa owocowe ozdobne w Parku Sady Żoliborskie. Koszt realizacji nasadzeń drzew wraz z ich pielęgnacją wynosi 424 531 zł”.

Jeżeli chodzi o budżet wydarzeń kulturalnych i promocyjnych w parku Sady Żoliborskie to przez ostatnie dwa lata wydano około 50 tysięcy złotych. W 2020 roku zorganizowano projekt „Artystyczne popołudnia w parku Sady Żoliborskie”, który kosztował niespełna 20 tysięcy złotych. W 2021 roku miała miejsce druga edycja tego wydarzenia (kosztowała 21,5 tys. złotych) oraz koncert plenerowy Kwintetu Instrumentów Dętych Blaszanych Filharmonii Narodowej, za który Urząd Dzielnicy zapłacił 9 tysięcy złotych.

Przeczytaj również: Sady Żoliborskie: Życie na jednym z najpiękniejszych osiedli Żoliborza


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.