Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:47

Sady Żoliborskie łączą ludzi! Owocobrania łączą ludzi! - Felieton

Sąsiedzi wyjechali na wakacje i zostawili mi pod opieką mojego ulubionego psa - jamnika Kropkę. Kropka kocha wszystkich, których napotka na swej drodze, więc bez wahania zabieram ją na różne spacery i przedstawiam wszystkim napotkanym osobom - nieważne, czy ich znam, czy nie, Kropka jest idealnym "Icebreakerem" - rozczulającym Wytrychem... a raczej - Wytryszkiem do Ludzkich Serc. Podobnie jak gruszki, które wspólnie rozdawałyśmy w niedzielne słoneczne popołudnie w Parku Sady Żoliborskie...

Panią Igę spotkałyśmy jako pierwszą - rozkoszowała się ciepłym dniem na jednej z osiedlowych ławek nieopodal parku. Przechodząc obok, przywitałam się z nią serdecznym "dzień dobry" - jak to z sąsiadką, choć nigdy wcześniej jej nie widziałam - ale przecież wszyscy jesteśmy sąsiadami na Żoliborzu! Przeszłam kilka kroków dalej i po chwili wahania zawróciłam i spytałam, czy nie chciałaby dołączyć do owocobrania, na które zmierzałyśmy z moim kochanym Kropkensem. Znacie ten serdeczny uśmiech pomieszany z wdzięcznością, zdziwieniem, a nawet wzruszeniem? Można go zobaczyć na twarzach starszych ludzi, gdy się Ich naprawdę dostrzeże w codziennej bieganinie. Polecam to "dostrzeganie" - poprawia humor na cały dzień.

Przeczytaj również: Sady Żoliborskie i awantura o zbieranie owoców. Prezentujemy nagrania z rozmów z urzędnikami.

Pani Iga grzecznie odmówiła, ale ja już dosiadałam się do Niej na ławce, a Kropka usadowiła się dokładnie między nami i hojnie obdarzała naszą nową znajomą licznymi psimi buziakami, wywołując u Pani niemałe rozbawienie i przywołując Jej wspomnienia sprzed lat, gdy sama miała psy. Spędziłyśmy wspólnie pół godzinki, rozmawiając o wszystkim i o niczym i umówiłyśmy na herbatkę "w wolnej chwili". Swoją drogą, na tę herbatkę chyba będę musiała od sąsiadów pożyczyć Kropkę!

W końcu ja i pies ruszyłyśmy dalej - w stronę Parku, gdzie już od godziny kilka, kilkanaście osób zbierało gruszki "na własne potrzeby" - zgodnie z zaleceniem Urzędu Dzielnicy Żoliborz. Był tam również 4-letni Franek z rodziną, oczywiście od razu złapał nić porozumienia z jamnikiem, więc wręczyłam mu smycz, a sama zaczęłam zbierać z ziemi gruszki - te 'zdrowe', nieobite trafiały do jednej skrzynki, a te już spleśniałe - do drugiej, by wkrótce przeistoczyć się w jak najbardziej naturalny kompost - bo owoce w Sadach są niepryskane, oczywiście, że żadne pestycydy nie są tam używane.

Przeczytaj również: Sady Żoliborskie: Życie na jednym z najpiękniejszych osiedli Żoliborza

Nie chciałam wchodzić na drabinę, wiosną skręciłam kostkę i ciągle ją oszczędzam - dlatego ostatecznie przydzielono mi rolę osoby, która ma częstować zebranymi już owocami przechodniów. Wzięłam skrzynkę w ręce i podeszłam do pierwszej pary, potem do kolejnych osób, zaczepiałam i zachęcałam wszystkich do częstowania się pysznymi gruszkami. Mało kto odmawiał, ale najbardziej z tych 'prezentów' cieszyły się starsze panie, których było o tej porze w Parku naprawdę wiele. Na początku nieśmiałe, po chwili rozgadywały się i chętnie brały po 5-6 owoców - sama je do tego zachęcałam słowami "Jeszcze jedną, do serialu przed telewizorem!" albo "Proszę brać, będzie pyszne ciasto!".

Gruszki u wszystkich przechodniów wywoływały uśmiech na twarzach, niezależnie od tego, czy wzięli jedną, dwie czy pięć, ale dla tych pań - to było jeszcze coś. To była ta okazja do rozmowy z kimś zupełnie obcym, do wymienienia uśmiechów i uprzejmości z nowopoznaną osobą - dla samej tylko przyjemności tej krótkiej rozmowy, dla delektowania się tą właśnie chwilą. A co ja od nich usłyszałam? Że panie cieszą się, że zrywamy gruszki z drzew i rozdajemy je sąsiadom - bo one "przecież już na drabinę nie wejdą, bo krzyż boli i tam strzyka...". Że "od lat nie jadły gruszek, a to stare odmiany, słodkie, mogą poleżeć w domu kilka dni i nic im nie będzie!". I że na pewno przyjdą do parku w najbliższą niedzielę - "nie tylko dla gruszek, ale dla naszych uśmiechów".

Sady łączą Ludzi! Owocobrania łączą ludzi! W Sadach - ludzie (i zwierzęta!) się poznają. Jak w żadnym innym parku, bo owoce to... Wytrychy... Wytryszki! do Ludzkich Serc! Co tu więcej pisać...

Przeczytaj również: Sady Żoliborskie. Uwaga na swoje samochody, ktoś przebija opony


owocobranie-sady-zoliborskie-1

owocobranie-sady-zoliborskie-1

sady-zoliborskie-kropka

sady-zoliborskie-kropka

owocobranie-sady-zoliborskie

owocobranie-sady-zoliborskie

owocobranie-sady-zoliborskie-profilowka-1

owocobranie-sady-zoliborskie-profilowka-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.