Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 07:52

Centrum Lokalne na Żoliborzu walczy o prestiżową nagrodę

Do 21 maja można głosować na najlepsze stołeczne budynki, przestrzenie publiczne oraz wydarzenia architektoniczne. Na zwycięstwo ma szansę jeden z żoliborskich budynków.

Łącznie do nagrody nominowanych jest 18 budynków wybranych przez specjalnie powołaną kapitułę. - Wybór był trudny. Jakość zgłoszonych realizacji i wydarzeń architektonicznych okazała się bardzo wysoka. W pandemicznym roku udało się ukończyć piękne i funkcjonalne inwestycje. Szczególnie cieszą mnie nowe szkoły publiczne i stacje metra, naprawdę jest w czym wybierać. Zachęcam do głosowania - mówi Rafał Trzaskowski Warszawy.

W ramach głosowania każdy może oddać jeden głos. Na swojego faworyta można zagłosować za pośrednictwem strony www.nagroda-architektoniczna.pl. W ten sposób można zdecydować, która inwestycja lub jakie wydarzenie architektoniczne minionego roku było najlepsze.

Na potrzeby konkursu stworzono sześć kategorii. W jednej z nich nominowano Centrum Lokalne na Żoliborzu. Znajdujący się tuż obok placu Grunwaldzkiego obiekt został nominowany w kategorii „Projektowanie przestrzeni publicznych”.

Zobacz też: [Część 1]Procedura anty-mobbingowa w sprawie Centrum Lokalnego uruchomiona

Miejsce będące wielofunkcyjną przestrzenią dla mieszkańców

Centrum Lokalne przy ulicy Rydygiera otwarto jesienią 2020 roku. Obiekt składa się z trzech pawilonów i przestrzeni rekreacyjnej. Jeden z pawilonów pełni funkcję kulturalno-usługową. To właśnie w nim znajduje się klubokawiarnia, gdzie można spotkać się z sąsiadami czy animatorkami przy kubku ciepłej herbaty, bo idę tego miejsca jest stworzenie wielofunkcyjnej przestrzeni blisko domu, która ma sprzyjać spotkaniom sąsiedzkim, wzmacniać więzi społeczne oraz budować tożsamość lokalną. W Centrum Lokalnym można zorganizować np. warsztaty kulinarne lub wymianę roślin czy ubrań.

Drugi z pawilonów pełni funkcję pomieszczenia magazynowego zaś trzeci funkcjonuje jako miejsce do zabaw dla dzieci. Obiekt, jego oferta i otoczenie mają sprzyjać spotkaniom sąsiedzkim, wzmacniać więzi społeczne i budować tożsamość lokalną.

Oryginalny kształt pawilonu

Samo Centrum Lokalne otoczone jest niedawno wybudowanymi blokami i zielenią. W sąsiedztwie znajduje się boisko, gdzie można rozegrać mecz koszykówki i plac zabaw, którego elementy wykonane są z drewna.

By optymalnie wykorzystać przestrzeń i otworzyć wnętrze na otoczenie wykorzystano układ trójramienny. Pawilon ma rzut wielkiej litery „Y”, duże przeszklenia i drugą „skórę” – ażurową przesłonę z metalu. Sam pawilon przenika się z otoczeniem i tworzy integralną całość. Wokoło znajdują się ławki ustawione wzdłuż alejek graniczących z ażurową skorupą budynku.

Z jakimi obiektami konkuruje budynek Centrum Lokalnego?

Konkurencja w kategorii „Projektowanie przestrzeni publicznych” jest bardzo mocna. Wśród nominowanych obiektów we wspomnianej kategorii znajdują się najbardziej znane wśród nominowanych obiektów stacje drugiej linii meta Księcia Janusza, Młynów i Płocka, które ubiegają się o zakwalifikowanie do Nagrody Unii Europejskiej w konkursie architektury współczesnej im. Miesa van der Rohe. Architekci, którzy je projektowali, inspirowali się historią tych miejsc na Woli. Stacja Płocka przypomina o przemysłowym dziedzictwie najbliższej okolicy. Dawniej działały tu zakłady elektroniczne. Ściany stacji metra są pokryte okładzinami z miedzi. Panele na suficie mogą się kojarzyć z ogromnym układem scalonym. Stacja Młynów przypomina, że blisko jest park Moczydło z basenami z lat 60. W wystroju przeważają kolor biały i niebieski oraz motyw koła, który powtarza się na ścianach, w kształcie opraw oświetleniowych i ławek. Stacja Księcia Janusza nawiązuje symbolicznie do historii rodu Ulrychów. W okolicy dzisiejszego centrum Wola Park prowadzili gospodarstwo ogrodnicze. Wystrój całej stacji kojarzy się ze światem natury. Dominują motywy roślinne.

Trzecim nominowanym obiektem w kategorii „Projektowanie przestrzeni publicznych” jest znajdujący się tuż obok praskiego końca mostu Gdańskiego Pawilon edukacyjny Kamień na Golędzinowie. Budynek z żelbetu ma organiczny kształt. Widoczny z mostu Gdańskiego przypomina głaz polodowcowy. Dwupoziomowy obiekt ma przeszkloną jedną stronę z widokiem na nadwiślańską zieleń.

Zobacz też: [Wideo]Prezydent Warszawy będzie wyjaśniał sprawę Centrum Lokalnego na Żoliborzu

Na parterze mieści się duża sala wielofunkcyjna, którą w dowolny sposób można aranżować. Jest też antresola wystawowa. Wokół Kamienia powstała ścieżka edukacyjna inspirowana ławicami wiślanymi oraz łąka kwietna. Są ławki, stojaki rowerowe. W pawilonie można organizować różne wydarzenia, które uwrażliwiają na przyrodę i problematykę zmian klimatu. Oferta jest kierowana do szkół, organizacji pozarządowych, lokalnych społeczności i artystów, którzy mogą tu pokazać swoje prace.

Pozostałe kategorie i nominowani

W kategorii „Architektura użyteczności publicznej” nominowano Szkołę Podstawową nr 399 na Kabatach, Szkołę Podstawową nr 400 w Wilanowie, Hotel Nobu, Elektrownię Powiśle oraz biurowce na terenie Browarów Warszawskich.

Mieszkańcy mogą również oddawać głosy w kategorii „Architektura mieszkaniowa”, w której nominowano apartamenty na terenie Browarów Warszawskich, „Kamienicę wielopokoleniową” i budynek przy ulicy Stalowej 39.

Kluczowe w przestrzeni Warszawy są również zmodernizowane budynki. W plebiscycie zdecydowano się utworzyć kategorię „Nowe życie budynków”. Uwagę kapituły konkursowej zwróciła modernizacja, przebudowa i nadbudowa oficyny Przytułku Św. Franciszka Salezego, dwóch kamienic przy ulicy Foksal oraz Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych.

Zobacz też: Plac Grunwaldzki ostatnia niezabudowana działka w centrum Żoliborza


© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

GLOWNE-Foksal-1-fot.-Marcin-Czechowicz

GLOWNE-Foksal-1-fot.-Marcin-Czechowicz

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

GLOWNE-Przytulek-Salezego-1-fot.-Artur-Wosz

GLOWNE-Przytulek-Salezego-1-fot.-Artur-Wosz


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 37 km/h