Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 02:19

Nielegalna wycinka dębu na Żoliborzu - ZZW wyjaśnia i zapewnia, że wyciągnie konsekwencje

Wykonawca zapędził się i rozpoczął usuwanie zdrowego, nieprzeznaczonego do wycinki drzewa.

Zarząd Zieleni Warszawskiej otrzymał w kwietniu od Mazowieckiego Konserwatora Zabytów pozwolenie na wycinkę sześciu drzew przy ulicy Popiełuszki. Wszystko ze względu na ich zły stan fitosanitarny i wynikające z niego zagrożenie dla zdrowia i życia przechodniów. – Zarząd Zieleni m.st. Warszawy, zgodnie z decyzją Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr WZ.5146.65.2021.AG z dnia 06.04.2021 roku, zlecił Wykonawcy usunięcie 6 drzew pozostających w złym stanie fitosanitarnym stanowiącym zagrożenie dla życia i mienia mieszkańców – informuje Zarząd Zieleni Warszawskiej za pośrednictwem grupy pn. Warszawscy Ogrodnicy i Warszawskie Ogrodniczki. Chodzi o dwa klony srebrzyste, dwa jarzęby szwedzkie, klon pospolity i jawor, rosnące po zachodniej stronie ulicy Popiełuszki.

Zobacz też: Budżet Obywatelski. Niemal połowa projektów na Żoliborzu odrzucona

Wycinka miała być przeprowadzona rozsądnie, a w jej następstwie przeprowadzone nasadzenia uzupełniające. – Wzdłuż ulicy wykonamy nasadzenia zastępcze. Zgodnie z decyzją MWKZ, w miejsce lub w sąsiedztwie usuwanych drzew zostanie posadzonych 6 klonów polnych. Nowe drzewa pojawią się już jesienią tego roku – czytamy na stronie facebookowej ZZW.

Piła komuś się omsknęła

Okazało się, że oprócz sześciu drzew przeznaczonych do wycinki wykonawca pracujący na zlecenie Zarządu Zieleni zaczął wycinać siódme drzewo, zdrowy i dorodny dąb szypułkowy. – Niestety, Wykonawca rozpoczął wycinkę drzewa, które nie było objęte przedmiotową decyzją, mimo posiadanych informacji i oznaczenia drzew – pisze Zarząd Zieleni i dodaje: – Pragniemy zaznaczyć, że ZZW zlecając prace wycinkowe stosownie oznacza drzewa przeznaczone do usunięcia (znakiem X oraz tabliczkami informującymi o wycince), ponadto dostarcza wykonawcom zdjęcia drzew wraz z ich dokładną lokalizacją na mapie. Tak też było i w tym przypadku.

Interwencja jednego z mieszkańców Żoliborza, który powiadomił nas o incydencie, zapobiegła całkowitej ścince zdrowego dębu. Na miejscu pojawiła się policja i straż miejska.

Kto poniesie konsekwencje?

Choć prace były wykonywane na zlecenie ZZW, to odpowiedzialność leży po stronie wykonawcy wycinki. – Informujemy, że Zarząd Zieleni m.st. Warszawy skieruje pismo do Wykonawcy z prośbą o złożenie stosownych wyjaśnień – informuje za pośrednictwem grupy Warszawscy Ogrodnicy i Warszawskie Ogrodniczki Zarząd Zieleni i zapowiada, że będzie starał się nałożyć na wykonawcę karę finansową, zgodnie z zapisami obowiązującej obie strony umowy. W sprawę nielegalnej wycinki i wyciągnięcia konsekwencji wobec jej wykonawcy zostanie również zaangażowany Wydział Ochrony Środowiska żoliborskiego Urzędu Dzielnicy: – […] wystąpimy bezzwłocznie z pisemnym zawiadomieniem o przeprowadzeniu bez zezwolenia wycinki drzewa rosnącego na zarządzanym przez nas terenie do WOŚ Żoliborz, który zgodnie z obowiązującym prawem stanowi organ wszczynający postępowanie administracyjne i naliczający kary za zniszczenie lub usunięcie drzew bez zezwolenia – dowiadujemy się od pracownika ZZW.

Zobacz też: Dzielnica powołuje przedszkole i szkołę podstawową przy ul. Anny German

ZZW wyjaśnia i zapewnia o transparentności działań

Sprawna komunikacja z mieszkańcami i transparentne działania – takie cele przyświecają Zarządowi Zieleni, przynajmniej według samych zainteresowanych. Na uznanie zasługuje z pewnością fakt, że instytucja informuje nie tylko o sukcesach, ale i nieprawidłowościach: – Od lat staramy się zachowywać pełną transparentność w zakresie komunikacji nt. naszych prac przy żoliborskiej zieleni, którą się opiekujemy - co spotyka się z zadowoleniem z Państwa strony. Informujemy przy tym również o sytuacjach trudnych, czy niewłaściwych - jeśli takie mają miejsce. Pozwala to umacniać Państwa zaufanie wobec naszej jednostki. Podkreślmy przy tym raz jeszcze, że nam, urzędnikom także jest niezwykle przykro z zaistniałej omawianej w tym poście sytuacji – wyjaśnia ZZW w komunikacie.

ZZW drzewa do wycinki oznacza symbolem "X". Na wspomnianym dębie nie było takiego znaku

Pełne ręce roboty

Wiosenne prace pielęgnacyjne trwają od końca marca. Przed Zarządem Zieleni Warszawskiej jak co roku stoi nie lada zadanie. Ich pracownicy mają do uporządkować 13 tys. arów kwietników, posadzić 100 tys. kwiatów jednorocznych i 8 tys. krzewów. – Wiosenne prace zaczynamy od uprzątnięcia nagromadzonych w czasie zimy nieczystości ze stołecznych trawników i alejek parkowych – czytamy w komunikacie ZZW. – Grabienie rozpoczynamy już w marcu. Jego celem jest usunięcie zanieczyszczeń, a także pobudzenie trawników do wzrostu. Grabimy przede wszystkim trawniki przyuliczne i polany rekreacyjne, aby wspomóc rozwój gęstej darni – informuje Zarząd Zieleni. Grabienie liści jest również jednym ze sposobów zapobiegania rozprzestrzenianiu się szrotówka kasztanowcowiaczka, który jest szkodnikiem atakującym kasztanowce. Cała Warszawa zakwitnie w tym roku prawie milionem kwiatów: – W parkach będziemy mogli podziwiać ponad 500 tys. nowych kwiatów m.in. krokusy, szafirki czy szachownice perskie, zaś w kwietnikach przy ulicach pojawi się niemal 200 tys. kwiatów oraz dekoracyjnych traw – wylicza Zarząd Zieleni Warszawskiej.

Zobacz też: W Warszawie powstanie sieć systemu monitoringu powietrza. Nowe czujniki na Żoliborzu u Bielanach


IMG_20210504_130021

IMG_20210504_130021

IMG_20210504_130026

IMG_20210504_130026

IMG_20210504_130054

IMG_20210504_130054

IMG_20210504_130458

IMG_20210504_130458

IMG_20210504_130820

IMG_20210504_130820

IMG_20210504_131241

IMG_20210504_131241

IMG_20210504_131259

IMG_20210504_131259

IMG_20210504_131522

IMG_20210504_131522

IMG_20210504_131535

IMG_20210504_131535

IMG_20210504_130026-1

IMG_20210504_130026-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ