Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:55

[Wideo] Debata Samorządowa: SPPN na Żoliborzu. Zarząd Dzielnicy Żoliborz poszukuje dodatkowych miejsc parkingowych. Czy ucierpi zieleń?

O powstaniu dzielnicowej jednostki kultury, wykorzystaniu Fortu Sokolnickiego i działaniach dzielnicy związanych z objęciem Żoliborza strefą płatnego parkowania rozmawiają żoliborskie radne: Marta Szczepańska z Miasto Jest Nasze i Monika Kurowska z Koalicji Obywatelskiej.

Żoliborz jest jedyną dzielnicą w Warszawie, która nie ma swojego Domu Kultury. Wiadomo jednak, gdzie będzie mieściła się docelowa siedziba Domu Kultury. Urząd Dzielnicy pozyskał budynek znajdujący się przy ulicy Śmiałej. W 2020 roku przeprowadzono inwentaryzację architektoniczno-budowlaną budynku. „Zawiera ona ocenę stanu technicznego obiektu z podziałem na jego elementy, lokalizację i stan uszkodzeń. W kolejnych etapach planujemy przeprowadzenie konkursu architektonicznego na koncepcję funkcjonalno-użytkową, a następnie przebudowę budynku” – informował jeszcze w marcu w oficjalnym komunikacie żoliborski urząd.

Kiedy możemy spodziewać się otwarcia placówki przy ulicy Śmiałej? Tego jeszcze nie wiadomo. W pierwszej kolejności niezbędne jest powołanie dzielnicowej jednostki kultury. – Zarząd złożył niezbędne dokumenty do tego, żeby powołać jednostkę kultury – mówi podczas debaty samorządowej radna dzielnicy Monika Kurowska z Platformy Obywatelskiej. Ponadto już dziś wiadomo, w którym miejscu będzie znajdować się tymczasowa siedziba żoliborskiego Domu Kultury. – Mam nadzieję, że osoby zatrudnione w dzielnicowej jednostce kultury wyłonione zostaną w ramach postępowania konkursowego – podkreśla radna dzielnicy Marta Szczepańska ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze odwołując się do sytuacji Domu Kultury na Bemowie i sposobu powołania nowej dyrektorki. Więcej na ten temat w nagraniu z debaty samorządowej z udziałem dwóch żoliborskich radnych.

Więcej w wideo z debaty samorządowej, która znajduje się na końcu tekstu.

Zobacz też: [List]:”Czy ktoś z Was chciałby patrzeć na kontenery pełne śmieci? No nie. Nawet, gdyby to miała być tylko godzina w tygodniu.”

Jaki pomysł na Fort Sokolnickiego?

Ponad 10 lat temu zdecydowano się wyremontować Fort Sokolnickiego. Miał służyć mieszkańcom Żoliborza i być miejscem, w którym będzie toczyć się kulturalne życie dzielnicy. Z ostatecznego efektu nie wszyscy są dziś zadowoleni.

Za niecałe 20 mln zł Fort odzyskał dawny blask. Dziedziniec zadaszono szkłem, a podłoże wybrukowano, ściany zaś pomalowano na biało, a w kaponierach zostawiono czerwoną cegłę. Fort Sokolnickiego zdecydowano się powierzyć prywatnemu podmiotowi w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Do prowadzenia działalność w jednym z historycznych budynków w Parku Żeromskiego zgłosiło się konsorcjum Nowy Fort Sokolnickiego. – Partnerstwo publiczne-prywatne jest dobrym wątkiem do rozwinięcia, natomiast umowa zawarta w konsorcjum jest niekorzystna dla dzielnicy. Na obecnym etapie wydaje mi się, że Fort wymaga dużych nakładów remontowych, więc kluczowe jest też to, kto zainwestuje w ten budynek i w jakim stanie on jest – mówi Marta Szczepańska w kontekście przyszłości Fortu Sokolnickiego i jego zagospodarowania.

Więcej w wideo z debaty samorządowej, która znajduje się na końcu tekstu.

Z kolei Monika Kurowska podkreśla, że po wakacjach będzie czas na dyskusję w sprawie roli Fortu Sokolnickiego w życiu dzielnicy. – Uważam, że dobrze by było gdyby w forcie powstało Centrum Sztuki. Jednocześnie nie zgadzam się z radną Szczepańską, że partnerstwo publiczno-prywatne jest dobrym rozwiązaniem – dodaje radna Kurowska.

Zobacz też: Żoliborzanie z osiedla sPlace od prawie dwóch lat boją się otworzyć okno. Wszystkiemu winne śmieci

Jaki pomysł na SPPN ma żoliborski urząd?

Jeżeli wszystko będzie postępowało zgodnie z założeniami i Rada Warszawy poprze projekt Strefy Płatnego Parkowania obejmujący Żoliborz, to już jesienią tego roku będziemy płacić za parkowanie na ulicach Żoliborza.

Obecnie Zarząd Dróg Miejskich opracowuje ostateczny projekt SPPN. Równolegle żoliborscy radni zobowiązali Zarząd Dzielnicy by ten postarał się wygospodarować na żoliborskich uliczkach jak najwięcej miejsc parkingowych. „Płytowanie pasów zieleni, poszerzanie chodników kosztem trawników, wykładanie zieleni lub wolnych przestrzeni między drzewami „płytami EKO” – oto kilka pomysłów na to, jak zapewnić dodatkowe miejsca parkingowe lub zachować miejsca postojowe, które są „nielegalne, ale zwyczajowo przez urząd szanowane”. Nie czytacie źle: według urzędników zieleń Żoliborza – wizytówka dzielnicy – ma zostać ograniczona i podporządkowana nowym miejscom postojowym.” – pisze na facebooku stowarzyszenie Miasto Jest Nasze.

- W całym założeniu chodzi o likwidację w wielu miejscu od 30 do 50 cm trawnika po to, żeby zachować miejsca do parkowania, które są dotychczas. Dyskusja jest o tym, żeby były spełnione wymaga kodeksu drogowego – mówi radna Monika Kurowska. Więcej w wideo z debaty samorządowej, która znajduje się poniżej.

Marta Szczepańska (MJN), Monika Kurowska (KO) gośćmi debaty samorządowej.

Zobacz też: Wspieramy Kino Wisła. Bez pomocy, kino może nie przetrwać !


debata facebook kurowska vs szczepańska

debata facebook kurowska vs szczepańska

debata-tabelka-kurowska-vs-szczepanska

debata-tabelka-kurowska-vs-szczepanska

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.