Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:07

Roślinne święta Wielkanocne z Zakwasownią: Wytrawne tartaletki z boczniakami

Wspólnie z Zakwasownią rozpoczynamy cykl przepisów na wielkanocne przysmaki. Maria Bednarz, trenerka w Akademii Zakwasowni zdradza jak zrobić tartaletki z czedarem i cebulką oraz boczniakami.

Tartaletki na kruchym cieście są bardzo uniwersalne. Jeśli wcześniej upieczemy kruche ciasto, przygotowanie ich okaże się bardzo proste! Do pomocy można zaangażować całą rodzinę, a nawet najmłodszych pomocników, którzy z łatwością poradzą sobie z przygotowaniem tego dania. Tartaletki można przygotować zarówno na słodko, jak i słono.

Choć większość przepisów wymyślamy sami, ciasto na tartaletki upiekliśmy na bazie niezawodnego przepisu z Jadłonomii, wykluczając jedynie cukier. Całość uzupełniają autorski farsz w odsłonie  słodko-słonej odsłonie. Wytrawne wypełnienie tartaletek stworzone jest na bazie czedara z nerkowców i czerwonej cebulki. Druga propozycja to tymiankowe nadzienie z boczniaków.

Zobacz też: Jak czerpać odporność i zdrowie z jelit? Wystarczy dobrze je „karmić”

Składniki potrzebne na kruche ciasto

www.jadlonomia.com/przepisy/wypasiony-mazurek-dla-poczatkujacych/
1 1/2 szklanki mąki pszennej
5-6 łyżek mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki / 80 g zimnego oleju kokosowego
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
¼ -1/3 szklanki zimnej wody

Masz wszystkie składniki potrzebne na ciasto – co dalej?

Wszystkie składniki, z wyjątkiem wody, należy zblendować na okruchy. Następnie, wymieszaną składniki należy przełożyć do miski i stopniowo dodawać po 1-2 łyżki zimnej wody i zgniatać do momentu, aż zmieni się w elastyczne ciasto. Otrzymaną masę uformuj w kulkę i włóż do lodówki na 30 minut. Po upływie tego czasu rozwałkuj ciasto i wyłóż nim naczynia. Powierzchnię ciasta ponakłuwaj widelcem i piecz około 15 minut w temperaturze 150 stopni Celsjusza.

Farsze na tartaletkę o średnicy 10 cm

Czedar  z cebulką:

  • 50 g sera wegańskiego czedar z Zakwasowni
  • łyżka cebulki duszonej w winie z Zakwasowni
  • 15 g śmietanki roślinnej

Mając już wszystkie składniki, czedar i śmietankę rozpuść w rondelku. Powstałą masę przełóż na tartaletki. Na wierzch tartaletek nałóż łyżeczkę cebulki duszonej w winie z Zakwasowni. Całość należy piec w temperaturze 180 stopni Celsjusza. Wierzch można ozdobić kleksem ze śmietanki roślinnej i świeżym szczypiorkiem.

Tartaletka z boczniakami

  • ¼ słoika genialnych boczniaków z Zakwasowni
  • śmietanka roślinna
  • pieprz
  • sól
  • tymianek

Boczniaki przelej do rondelka i gotuj przez 5 min na małym ogniu, żeby zredukować sos. Następnie mieszając dodaj śmietankę, pieprz, sól i tymianek. Całość gotuj przez około minut i przełóż na tartaletki. Piecz  przez 5 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza. Wierzch posyp świeżą natką pietruszki.

Autorką przepisu jest Maria Bednarz, trenerka w Akademii Zakwasowni.

Produkty Zakwasowni wykorzystane w przepicie znajdziesz w sklepie firmowym przy ulicy Rydygiera 12 na Żoliborzu, gdzie przy wyborze odpowiednich produktów pomoże załoga Zakwasowni.

Zakwasownia to rodzinna manufaktura z Trójmiasta, produkująca organiczne i ekologiczne zakwasy, kiszonki oraz dania kuchni roślinnej. Jej twórcami są Magdalena i Mikołaj Batorowie, którzy porzucili kariery „korporacyjne” na rzecz promowania zdrowia, którego podstawą jest pełnowartościowa, roślinna żywność. Są także twórcami Zakwasownia Restauracja, gdzie goście mogą skosztować eleganckiej, autorskiej kuchni wegańskiej. Od kilku miesięcy działa powołana przez Batorów fundacja „Stacja Czułość”,  której misją jest szeroko pojęta emocjonalna opieka nad pacjentami onkologicznymi.


DSC_5015

DSC_5015

ZDJECIE-OKLADKOWE-

ZDJECIE-OKLADKOWE-

DSC_5035

DSC_5035

DSC_5061

DSC_5061

DSC_5105

DSC_5105

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ