Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:49

Trasa S7 przez Bielany powstanie do 2025 roku?

Tak, jeśli tylko znajdą się fundusze: „Realizacja wstępnego harmonogramu, będzie możliwa do wprowadzenia po pozyskaniu środków finansowych”.

Pułkową na rowerze jechać się nie da. Drogi rowerowej brak, chodniki wąskie, a jezdnia jest po brzegi zapchana samochodami, których kierowcy ograniczenia prędkości mają raczej za luźne wskazówki niż wiążący zakaz. Bezpiecznie nie jest nawet jeśli jedzie się autem. W opinii studentów pobliskiego UKSW, codziennie dojeżdżających na zajęcia właśnie ulicą Pułkową, właściwie nie ma dnia, żeby nie mijali jakiegoś wypadku, albo nie byli świadkami stłuczki.

Nowa droga ekspresowa ma m.in odciążyć ul. Pułkową, która jest jedną z bardziej uczęszczanych dróg wylotowych z Warszawy

Sytuacja jest trudna, ale w żadnym wypadku niezaskakująca. Biegnąca przez wschodnią część Bielan ul. Pułkowa to przedłużenie Wisłostrady, a przy okazji bardzo wygodna „wylotówka” dla kierujących się na północ. Nie ma się co dziwić, że jest drogą uczęszczaną. Problem zbyt dużego natężenia ruchu ma rozwiązać budowa drogi ekspresowej S7. Szczególnie interesujący jest odcinek Czosnów-Warszawa, który miałby odciążyć Wisłostradę i Pułkową. Problem w tym, że realizacja projektu ciągnie się w nieskończoność.

Po trzy pasy w obie strony

Nowy odcinek trasy miałaby przebiegać od Czosnowa do trasy Armii Krajowej. Planowana długość tego fragmentu drogi S7 to ponad 22 kilometry. Inwestycja ma składać się z dwóch odcinków. Pierwszy, od Czosnowa do ul. Warszawskiej w Łomiankach, ma prowadzić po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7, która zostanie rozbudowana.

W Kiełpinie planowana jest budowa węzła, od którego odchodzić będzie obecna Pułkowa i drugi odcinek planowanej drogi ekspresowej w stronę Chomiczówki. Tu pojawia się podstawowy problem – sprzeciw niektórych mieszkańców Bielan. Obawiają się oni hałasu, większej emisji zanieczyszczeń i zdominowania scenerii przez drogę. Trasa ma zostać zbudowana na nasypie, a nie jak wcześniej planowano w wykopie.

Nowa droga ekspresowa będzie jednak zabezpieczona konstrukcjami pochłaniającymi dźwięk. – Przyszła trasa zostanie wyposażona w ekrany akustyczne oraz dwa tunele zlokalizowane na terenie dzielnicy Bielany i Bemowo – informuje „Gazetę Żoliborza” Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Tę kwestię przewidziano również w dokumentacji projektu. Autorzy Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wykazują również, że nowa trasa odciąży lokalne drogi i zmniejszy na nich natężenie ruchu, a co za tym idzie obniży hałas: – W przypadku oddziaływania hałasu budowa drogi S7 wpłynie na poprawę płynności ruchu, odciąży drogi lokalne, co bezpośrednio przełoży się na poprawę klimatu akustycznego na obszarze przedmiotowych gmin i powiatów. Dodatkowo zaproponowane rozwiązania w postaci budowy ekranów akustycznych zminimalizują oddziaływanie hałasu od planowanych wariantów drogi ekspresowej S7 – czytamy w raporcie.

Zobacz też: Niezwykła biblioteka z agrestem i jabłoniami w ogrodzie na Żoliborzu

Którędy?

Trasa ma przebiegać wzdłuż wschodniej krawędzi Kampinoskiego Parku Narodowego aż do węzła Wólka Węglowa. – Dalej, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa schodzi do tunelu o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8 – czytamy w opisie projektu.

Między tunelami znajdzie się węzeł komunikacyjny. Na całym odcinku Kiełpin – Warszawa, trasa AK będzie ich pięć. – Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka, NS (połączenie z Trasą Armii Krajowej - S8) – głosi opis projektu północnego wylotu S7 z Warszawy.

Zobacz też: Włodzimierz Piątkowski o pracy wiceburmistrza Bielan: “To chęć ulepszania rzeczywistości i rozwiązywania problemów”

W okolicach południowo-zachodniego rogu Cmentarza Północnego ma być zlokalizowany węzeł "Wólka Węglowa"

Nowa ekspresówka za 4 lata?

– Na Wariant II uzyskano decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach budowy drogi – czytamy w opisie budowy odcinka S7 Czosnów – Warszawa. Zdobycie decyzji środowiskowej nie było jednak łatwe i to właśnie ta kwestia jest powodem tak przedłużającej się realizacji tej drogi. Pierwsza, uzyskana jeszcze w 2009 roku, została rok później uchylona przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska wskutek odwołań przeciwników budowy trasy.

Dziś znane nam terminy brzmią optymistycznie. Małgorzata Tarnowska z GDDKiA informuje o przewidywanych datach realizacji projektu: „Założenia są następujące:

•          ogłoszenie przetargu w II kw. 2021 r.

•          rozpoczęcie robót w III kw. 2023 r.

•          zakończenie robót III kw. 2025 r.”

Tarnowska stawia jednak jedno „ale”: – Realizacja wstępnego harmonogramu, będzie możliwa do wprowadzenia po pozyskaniu środków finansowych – stwierdza. Tyle że środki te wcale nie są małe. Odcinek Czosnów – Kiełpin (czyli ten budowany po śladzie krajowej „siódemki”) ma kosztować ok. 880 milionów złotych. Niewiele dłuższy, trzynastokilometrowy odcinek Kiełpin – Warszawa ma pochłonąć cztery razy więcej środków – 3,5 miliarda złotych prawdopodobnie ze względu na to, że prace będą prowadzone w terenie miejskim, a więc trudniejszym, a sama trasa będzie budowana od nowa, a nie na podstawie już istniejącej, jak w przypadku odcinka Czosnów-Kiełpin. Na Bemowie i Bielanach powstaną również dwa kosztowne, kilometrowe tunele przez które przebiegać ma droga ekspresowa nr 7.

Zobacz też: Żoliborz w czołówce najlepszych dzielnic do życia

Kompletna trasa S7 ma mieć 750 kilometrów i połączyć Gdańsk z Rabką-Zdrojem przez Warszawę, Radom, Kielce i Kraków.


S7-Kielpin-warszawa-infografika

S7-Kielpin-warszawa-infografika

wezel-Kielpin

wezel-Kielpin

IMG_20210326_130905

IMG_20210326_130905

IMG_20210326_130905-1

IMG_20210326_130905-1

IMG_20210326_132840

IMG_20210326_132840

IMG_20210326_132840-1

IMG_20210326_132840-1

IMG_20210326_132840-2

IMG_20210326_132840-2

IMG_20210326_134158

IMG_20210326_134158


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ