Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 19:15

Królowa Śniegu na Mickiewicza. W sobotę kolejne widowisko Kolektywu Aurora

Szklany Dom ponownie zamieni się w scenę dla artystów. Tym razem artyści zapraszają na rytuał rozmrażania serc. To widowisko oparte na motywach baśnie Hansa Christiana Andersena.

Żoliborz czeka kolejny performance artystyczny. W oknach Szklanego Domu staną artyści wcielając się w postacie znane z baśni Hansa Christiana Andersena. Znany m.in. z „Dziadów na Mickiewicza” i pozostałych widowisk artystycznych w Szklanym Domu Kolektyw Aurora zaprasza na rytuał rozmrażania serc pod hasłem „Królowa Śniegu”. Całość inspirowana jest baśniami Andersena.

Zapowiadane na sobotę wydarzenie to kolejne widowisko w sąsiedztwie domu Jarosława Kaczyńskiego. To właśnie ulica Mickiewicza jest jednym z miejsc, gdzie od października, po zaostrzeniu prawa aborcyjnego, odbywają się protesty Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.

Autorką plakatu do Królowej Śniegu jest Be Konarska! Plakat powstał na podstawie obrazu o znaczącym tytule:"When spring comes nature awakens"!

Zobacz też: Dzielnica planuje rozbiórki na stadionie Marymontu. Konserwator zabytków: “Budynki i cały zespół ujęty w gminnej ewidencji zabytków nie zostanie usunięty”

Dziady na Mickiewicza nagrodzone

Pierwszy z artystycznych manifestów miał miejsce 30 października. Wówczas mieszkańcy Żoliborza mieli okazje śledzić oryginalną interpretację dramatu Adama Mickiewicza „Dziady”. Aktorzy i artyści stojąc w oknach, odgrywali II część dramatu polskiego wieszcza, nawiązując do sytuacji w naszym kraju. Aktorzy z ogromną ekspresją wygłaszali swoje kwestie. Całości dopełniała otoczka wizualna w formie odpalonych rac, a także plakatów i transparentów rozwieszonych na całej elewacji i w oknach bloku przy ulicy Mickiewicza nawiązujących do Strajku Kobiet.

Aktor wcielający się w rolę widma Złego Pana, który nie dzielił się swoim bogactwem, imitował głos Jarosława Kaczyńskiego. W tym czasie wyświetlany był wizerunek prezesa PiS, a widownia wraz z aktorami krzyczała: “A kysz! A kysz!”. Na koniec aktorzy i widownia wspólnie zaśpiewali utwór Johna Lennona “Imagine”. Jedna z aktorek dodała: „Panie Kaczyński, chcemy jednego świata. Nie podzielisz nas.” Muzykę do sztuki skomponował BAASH. Widowisko zebrało masę widzów, do tego stopnia, że wstrzymano ruch samochodowy i tramwajowy. Do wydarzenia dołączyli również znani muzycy. W jednym z okien pojawił się Krzysztof Zalewski z gitarą, następnie Natalia Przybysz i Maria Sadowska. Wśród artystów, którzy tego dnia wystąpili znalazł się również Michał Szpak czy Ralph Kaminski.

Twórcy i wszyscy zaangażowani w organizację „Dziadów na Mickiewicza”, otrzymali głosami użytkowników Onetu tytuł O!Lśnienia Roku – czyli nagrodę plebiscytu organizowanego przez portal.

Zobacz też: [Część 4]Urząd Dzielnicy Żoliborz odmawia udostępnienia wniosków komisji antymobbingowej mieszkańcom

Manifesta i koncert na upamiętnienie ofiar stanu wojennego  

„Dziady na Mickiewicza” to zaledwie początek działalności Kolektywu Aurora na Żoliborzu. W listopadzie Szklany Dom ponownie zamienił się w scenę. Okna bloku znajdującego się w sąsiedztwie domu Jarosława Kaczyńskiego w rytm elektronicznej muzyki zaświeciły w różnych kolorach. Całości dopełniały różnego rodzaju wizualizacje oraz grupa tancerzy z wachlarzami, którzy w rytm muzyki w oknie z jednego mieszkań hipnotyzowali przygotowaną choreografią. „Nie jesteśmy tu po to by potulnie znosić kolejne ograniczenia naszych praw i naszego życia” – grzmiał z okna głos trzech kobiecych postaci. To pierwsze kwestie jakie wybrzmiały w sobotnim spektaklu, który odbył się w 102 rocznicę uzyskania praw wyborczych przez Polki.

Widowisko przyciągnęło nawet siły policyjne w szturmowym umundurowaniu. Jak się później okazało był to początek działań policyjnych. Początek grudnia dla mieszkańców Szklanego Domu był trudny ze względu na wizyty mundurowych, którzy mieli wypytywać, czy mieszkańcy brali udział w dwóch poprzednich koncertach, czy cała inicjatywa im się podoba i czy nie chcieliby złożyć zażalenia.

Zobacz też: Miłość, która zbudowała Bielany

Wówczas żoliborska komenda wyjaśniała, że działania są związane ze złożonym przez mieszkańca bloku zawiadomieniem w sprawę zakłócania ładu.

Dwa tygodnie później w Szklanym Domu odbył się koncert upamiętniający ofiary stanu wojennego. Tym razem nie race i kolorowe światła w mieszkaniach, a projektor wyświetlający różnego rodzaju animacje na elewacji bloku przy ulicy Mickiewicza kreował wizualnie cały spektakl. Na początku, elewacja Szklanego Domu „tańczyła” w rytm elektronicznej muzyki. Później w oknie zobaczyliśmy Maxa Cegielskiego i Sylwię Chutnik, którzy poprowadzili cały wieczór. – Uwaga, uwaga tu kolektyw Aurora. W związku z zagrożeniem dyktaturą prosimy o respektowanie prawa do spokojnej, pokojowej i spontanicznej manifestacji. Prosimy o respektowanie prawa do decydowania o sobie. Prosimy o wyłączenie silników i szczekaczek – mówiła przez mikrofon pisarka.

Następnie w ramach wydarzenia koncert dali muzycy. Z mieszkania w Szklanym Domu zaśpiewał m.in Stanisław Soyka, Tomek Lipiński, Daria Kobierecka z zespołem czy Bartosz Weber.

W sobotę wystąpi m.in. Natalia Przybysz, Gaba Kulka i Czesław Mozil

W ostatni kalendarzowy dzień zimy, 20 marca w wydarzeniu opartym na motywach baśni Hansa Christiana Andersena wystąpią wybitne artystki i artyści. Jako Królowa Śniegu wystąpi Olga Mysłowska, w roli Gerdy Joanna Halszka Sokołowska oraz Gaba Kulka, Maniuszka Bikont czy Natalia Przybysz. W roli trolla zobaczymy Czesława Mozila. Spektakl tym razem wyreżyserowała Jolanta Sikorska, a teksty napisała Aleksandra Cieślak. Za oprawę muzyczną odpowiada Bartosz Weber.

„Uczcijmy wspólnie moment wiosennego przesilenia rytuałem rozmrażania serc na ulicy Mickiewicza! Niech śpiew Gerdy rozpuści szron i skostniałe poglądy! Pozwólmy poprowadzić się tajemniczej Kapłance i wspólnie stawmy czoła siejącemu nienawiść Trollowi, który próbuje nas podzielić. Spotkajmy się z mocą naszych serc: jak wiadomo miłość zawsze zwycięża, a my nie idziemy same, nie idziemy sami - idziemy z Gerdą, z Wroną, z Rozbójniczką, z Reniferem, z Laponką i Finką i całą bandą Sąsiadek i Sąsiadów, nie tylko z ul.Mickiewicza! I choćby gonili nas Saneczkarze, choćby Narciarze machali swoimi sztandarami, wyruszymy wspólnie w niezwykłą podróż po chwilę wspaniałej normalności, po wspólnie spędzony czas! Razem pokojowo zamanifestujemy naszą wolność.” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia, które odbędzie się w sobotę o 19.30 na żywo. Będzie również transmisja live na Facebooku.


krolowa-sniegu

krolowa-sniegu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie duże

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 17 km/h