Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:12

Dom Kultury na Żoliborzu. Najpierw tymczasowa siedziba, a później adaptacja budynku przy Śmiałej

Budynek przy ulicy Śmiałej, w którym ma znaleźć się Dom Kultury przeszedł przegląd. W międzyczasie dzielnica pracuje nad tymczasową siedzibą Domu Kultury, gdzie pracownicy będą mogli kształtować charakter kulturalny dzielnicy i pracować nad programem funkcjonalno-użytkowym nowej siedziby.

Po wielu latach Żoliborz doczeka się swojego własnego domu kultury. Obecny zarząd dzielnicy znalazł miejsce na jego siedzibę. To budynek należący w przeszłości do firmy Veolia znajdujący się przy ulicy Śmiałej.

Budynek przy ul. Śmiałej dysponuje powierzchnią użytkową blisko 550 m kw, z czego parter zajmuje powierzchnię 186,3 m kw, piętro – 190,4 m kw, a piwnica 171,5 m kw. Dodatkowo, do działki przylega budynek Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami dzielnicy Żoliborz, o powierzchni 140 m kw. W grudniu przeprowadzono inwentaryzację budynku. Jego stan pozwala na przeprowadzenie adaptacji i modernizacji tak aby spełniał potrzeby mieszkańców i funkcję jaką będzie pełnił. Tu pomysłowością musi wykazać się architekt, któremu zostanie zlecone opracowanie koncepcji. Obecna architektura przyszłego gmachu Domu Kultury jak przyznał burmistrz Paweł Michalec podczas wczorajszej Komisji Kultury „nie jest tym do czego powinno się aspirować”.

Tymczasowy Dom Kultury na Mickiewicza

Do opracowania koncepcji architektonicznej potrzebne są jednak wytyczne i opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego. Jej stworzeniem mieliby zająć się pracownicy powołanej na Żoliborzu Instytucji Kultury. O jej uruchomienie apelowało w styczniu Stowarzyszenie Żoliborzan. „Znając ograniczenia budżetowe nie liczymy na szybkie powstanie nowego obiektu, również remont istniejącego budynku przy ulicy Śmiałej 21 zajmie dużo czasu – dlatego apelujemy o powołanie instytucji domu kultury, która w oparciu o aktualne zasoby lokalowe dzielnicy zaczęłaby prężnie koordynować działania kulturalne na Żoliborzu” – czytamy w apelu skierowanym do prezydenta Rafała Trzaskowskiego.

Zobacz też: Urząd Dzielnicy Żoliborz odmawia udostępnienia wniosków komisji antymobbingowej mieszkańcom.

W odpowiedzi na apele zarząd dzielnicy pracuje nad utworzeniem tymczasowej siedziby Domu Kultury w lokalu znajdującym się przy ulicy Mickiewicza 22. Miałaby to być przestrzeń dla pracowników instytucji kultury m.in. organizujących wydarzenia w Centrach Lokalnych, Miejscach Aktywności Lokalnych i innych miejscach Żoliborza, gdzie jest potencjał na organizowanie wydarzeń kulturalnych.

Powołana instytucja kultury jest więc wiodącym podmiotem w przygotowaniu koncepcji funkcjonalno-użytkowej nowego gmachu Domu Kultury. "Nie wyobrażam sobie, żeby tworzenie koncepcji odbyło się z pominięciem radnych, którzy są przedstawicielami społeczeństwa i wsłuchują się w potrzeby mieszkańców” – dodał podczas wczorajszej komisji burmistrz Żoliborza.

Jaką funkcję będzie pełnił budynek przy ulicy Śmiałej 21?

Budynek znajdujący się przy ulicy Śmiałej 21 docelowo ma być główną siedzibą instytucji kultury. Ze względu na swoje położenie i otoczenie budynków mieszkalnych, nie będzie to miejsce wielkich wydarzeń kulturalnych i koncertów. Jak zapowiedział Paweł Michalec, nowy gmach będzie przeznaczony pod cele administracyjne oraz „spokojne zajęcia realizowane dla wszystkich chętnych” w każdej grupie wiekowej. Nie będzie to miejsce, gdzie będzie koncentrowało się życie kulturalne w dzielnicy.

Zobacz też: Jaki obraz Żoliborza wyłania się ze statystyk?

Wedle koncepcji, trzonem Domu Kultury będzie działalność CL, MAL’u oraz wykorzystanie obiektów takich jak Kino Elektronik, Teatr Komedia, Kino Tęcza czy Fort Sokolnickiego. Co do tego ostatniego, wczoraj miała odbyć się dyskusja na temat dalszego funkcjonowania obiektu znajdującego się w Parku Żeromskiego po wygaśnięciu dzierżawy. Punkt jednak zdjęto z porządku obrad na wniosek radnych PO.

Konkurs architektoniczny na projekt adaptacji nowej siedziby

Program funkcjonalno-użytkowy ma być podstawą do dalszych prac jakim ma być opracowanie koncepcji przez architekta, który będzie musiał dostosować konkretne rozwiązania do potrzeb i funkcji budynku.

Jak przyznał burmistrz Michalec, w swojej karierze samorządowej brał udział w tworzeniu wielu budynków o tego typu użyteczność i wie, jak ważne jest też zapoznanie się z innymi obiektami, które zostały zaadaptowane pod cele kulturalne. Jak zapewnia, stan konstrukcji i instalacje pozwalają na duże możliwości wykorzystania budynku.

„Na pewno nie będzie wielkiej Sali koncertowej”

Z wystąpienia burmistrza wynika, że Dom Kultury przy Śmiałej ma być miejscem, gdzie będą powstawały pomysły i koncepcje na wydarzenia kulturalne. „Chcemy, żeby Dom Kultury promował kulturę na całym terenie dzielnicy, a nie był skupiony geograficznie w jednym miejscu” – mówił wczoraj burmistrz Żoliborza i dodał, że w budynku przy Śmiałej nie będzie wielkiej Sali koncertowej, bo nie ma w nim przestrzeni na tego typu aktywności. Brane pod uwagę są za to niewielkie sale na kameralne spotkania muzyczne.

Zobacz też: Dorota Łoboda: “Czas seksistowskich żartów i niewybrednych komentarzy dawno minął”

W kontekście dużych sal koncertowych dzielnica wskazuje na potencjał Żoliborza w postaci Kina Elektronik, czy Teatru Komedia. „Są to miejsca, gdzie jest odpowiednie nagłośnienie” – podkreślał burmistrz.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.