Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 07:24

"Sukienka", czyli filmowa opowieść o miłości i odrzuceniu po raz kolejny nagrodzona

„Sukienka” jako jeden z dość często nagradzanych filmów za granicą zdobył kolejną nagrodę. Film podopiecznych Warszawskiej Szkoły jest uniwersalną opowieścią rozumianą na całym świecie.

O sukcesach młodych twórców z Warszawskiej Szkoły Filmowej w świecie filmu słychać od dawna. Film „Sukienka” Tadeusza Łysiaka, studenta WSF znajdującej się na Żoliborzu wyświetlany był na wielu prestiżowych festiwalach zjeżdżając niemal pół świata.

Prowokuje do myślenia, a sam film jest poetycki

Tym razem film „Sukienka” otrzymał nagrodę Best Student Fiction Film. To festiwal kwalifikujący do Oscarów. Międzynarodowe jury w składzie –  Julien Cornwall (Wielka Brytania), Teodora Markova (Bułgaria), Yusuf Saigi (Turcja) – tak uzasadniło swój werdykt: „Jako Jury byliśmy zgodni co do tego, że ten film ukazuje twórcę w pełni panującego nad swoim rzemiosłem. To był odważny, instynktowny i autentyczny film, mistrzowska lekcja filmowania i opowiadania historii. Ten film jest genialnie napisany i wykonany z każdą postacią wadliwą na swój własny, niepowtarzalny sposób. Zdjęcia były subtelne, a jednocześnie mocne, umieszczając nas w punkcie widzenia głównej bohaterki. Prowokuje do myślenia, jest poetycki i mocny, pozostawiając widza w całkowitym zachwycie nad filmem.”

Zainteresowanie filmem Tadeusza Łysiak nie dziwi. Niepozorna historia oparta jest na autentyzmie ukazanym okiem Konrada Blocha, autora zdjęć do filmu „Sukienka’”, który również jest studentem Warszawskiej Szkoły Filmowej.

Zobacz też: Dorota Łoboda: “Czas seksistowskich żartów i niewybrednych komentarzy dawno minął”

„Widząc na billbordach, reklamach, filmach, a przede wszystkim w social mediach jak wyglądają »piękni ludzie«, zapominają, jak wygląda prawdziwy świat”

Główną bohaterką jest Julia, niskorosła kobieta, która pracuje w przydrożnym motelu. Pewnego razu jej uwagę zwraca jeden z klientów, będący kierowcą ciężarówki. To sprawia, że w Juli budzą się skrywane instynkty pragnienia i bliskości. Nie jest to jednak wyłącznie historia o spotkaniu kobiety i mężczyzny. W „Sukience” zobaczymy wiele gorzkich scen ze względu na odmienną fizyczność głównej bohaterki, która w swoim życiu doświadczyła wielu przykrości i trudności.

The Dress | Sukienka dir. Tadeusz Łysiak | TRAILER from Warsaw Film School on Vimeo.

W rolę Juli wcieliła się aktorka-amatorka, która za filmową kreację w „Sukience” otrzymała nagrodę dla Najlepszej Aktorki na Rhode Island International Film Festival. To jeden z najważniejszych festiwali filmów krótkometrażowych w Stanach Zjednoczonych.

- Trzeba przełamywać stereotypy o „karłach pracujących w cyrku”. Ludzie są dziś zewsząd bombardowani syntetycznym kultem piękna. I widząc na billbordach, reklamach, filmach, a przede wszystkim w social mediach jak wyglądają „piękni ludzie”, zapominają, jak wygląda prawdziwy świat. I to, że nie wygląda się jak modelka z Instagrama, nie powinno prowadzić do negatywnych wniosków na własny temat, a wydaje mi się, że to coraz bardziej powszechne. To trochę tak jakby umówić się, że w telewizji pokazuje się tylko blondynów - mówiła w wywiadzie dla Warszawskiej Szkoły Filmowej odtwórczyni głównej roli.

Zobacz też: Żoliborz. Ciąg dalszy afery mobbingowej: “Sytuacja o której mówiły pracownice Centrum Lokalnego jest wysoce prawdopodobna”

„Sukienka” jest uniwersalną opowieścią o tęsknocie i pragnieniu bliskości, które dotyka każdego, dzielących nas barierach i różnicach wynikających z indywidualnych cech. Annie Dzieduszuckiej na ekranie partneruje Dorota Pomykała oraz Szymon Piotr Warszawski.

Dwudzietodziewięciominutowa „Sukienka” premierę miała na Krakowskim Festiwalu Filmowym. Dzieło twórców z WSF wyświetlane było m.in. na duńskim Festiwalu w Odense czy Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Moskwie.

Z Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkich w Indyjskim Bengaluru i z Festiwalu na Rhode Island reżyser wrócił z nagrodami. „Sukienka” jest już drugim nagradzanym filmem młodego reżysera. Jego poprzednie dzieło z 2018 roku zebrało sporą kolekcję statuetek.

Director Tadeusz Łysiak talks about his new film The Dress | Sukienka from Warsaw Film School on Vimeo.

Zobacz też: Niezwykłe mozaiki i malowidła naścienne ilustrujące polską plastykę z lat 60-tych. To jedno z niezwykłych dzieł na Żoliborzu


tabelka-wsf

tabelka-wsf


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 37 km/h