Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:40

Komputer, smartfon, sztuczne oświetlenie - czy odczuwasz ich wpływ na wzrok?

Czwarta godzina przed komputerem i czujesz jakby Twoje oczy przebiegły półmaraton? Do tego towarzyszy Ci pieczenie oczu, bóle głowy i niewyraźne widzenie. Intuicyjnie czujesz, że cyfrowe życie nie wpływa pozytywnie na Twój wzrok. Masz 100% racji. Na szczęście są sposoby na te problemy.

Dlaczego komputer i smartfon wpływa negatywnie na nasz wzrok? Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka.

  • Rzadziej mrugasz

Gdy jesteśmy na czymś bardzo mocno skupieni, nasz organizm "zapomina" o tym, że należy mrugać. Prawidłowa ilość mrugnięć wynosi od 15 do 20 razy na minutę. Pracując przed komputerem ta częstotliwość spada o połowę. Mruganie to niedoceniana przez nas czynność. Pozwala powierzchni oka oczyścić się z kurzu i brudu, a co najważniejsze odnawia warstwę filmu łzowego, która sprawia, że nasze oczy są nawilżone.

  • Patrzysz przez wiele godzin na bliską odległość

Nasze oczy są przystosowane do obserwacji przedmiotów, które są w dużej odległości od nas. W momencie, gdy patrzymy na odległość 35cm - 70cm, czyli typową odległość pracy z urządzeniami cyfrowymi, nasz układ wzrokowy musi akomodować. Akomodacja to mechanizm, dzięki któremu m.in. widzisz wyraźnie teksty na ekranach. Wymaga ona stałego napięcia mięśnia rzęskowego. Zbyt długotrwałe napięcie może prowadzić do problemów z wyraźnym widzeniem, bólami i zmęczeniem oczu oraz bólami głowy.

  • Pracujesz ze źródłem szkodliwego światła niebieskofioletowego

Światło niesie ze sobą energię, która oddziałuje na nasz organizm. Dzięki takiemu oddziaływaniu widzimy świat w pełnej palecie barw. Jednak światło może być dla nas również szkodliwe. Negatywny wpływ na nasz rytm dobowy, zdolności do koncentracji oraz siatkówkę naszego oka ma światło niebieskofioletowe. Jest jednym z czynników zwiększających ryzyko występowania AMD, czyli zwyrodnienia plamki żółtej związanego z wiekiem. To choroba prowadząca do utraty widzenia centralnego, przez co zanika zdolność czytania czy rozpoznawania twarzy znajomych na ulicy.

  • Nie zwracasz uwagi na stanowisko pracy

Często z przymrużeniem oka podchodzimy do zasad BHP. Jednak długofalowo mają one zbawienny wpływ również na nasz wzrok. Niewłaściwe oświetlenie, ustawienie ekranu czy częstotliwość odświeżania ekranu często są dodatkową cegiełką dokładaną do problemów podczas pracy z ekranami.

Zdarza Wam się, że pracujecie godzinami na 🧑‍💻 komputerze? Niestety znamy małpolska z Was. Wiemy ja tez do ... Opublikowany przez FRAME Optyka & nbsp; Środa, 20 Stycznia 2021

Jakie są sposoby na komfortowe widzenie przed komputerem i smartfonem?

Nawet jeżeli uważasz, że problemy z widzeniem podczas pracy przed komputerem Ciebie nie dotyczą, warto zapobiegać ich pojawieniu się i chronić swój wzrok. Zobacz jakie są najprostsze sposoby.

Korzystaj z okularów wspierających akomodację

Nowoczesne rozwiązania soczewek okularowych umożliwiają wsparcie akomodacji przez cały dzień pracy. Jest to niezwykle ważne, ponieważ sposób w jaki korzystamy z naszego wzroku jest daleki od jego naturalnego środowiska. Takim rozwiązaniem są szkła okularowe Eyezen. Dzięki wsparciu akomodacji będziesz odczuwał komfort widzenia przez cały dzień, ponieważ zredukujesz wysiłek akomodacyjny. Dla osób 45+ lepszym rozwiązaniem mogą okazać się szkła progresywne lub biurowe. We FRAME wykonujemy darmową konsultację, w czasie której sprawdzimy jakie rozwiązanie jest dla Ciebie najlepsze.

Korzystaj z filtrów światła niebieskofioletowego

Okulary to idealna tarcza chroniąca nasz wzrok przed szkodliwym wpływem światła niebieskofioletowego. Możemy to osiągnąć, dzięki szkłom okularowym z filtrem tego światła. Mamy do wyboru dwie opcje:

  • powłokę antyrefleksyjną, np Crizal Prevencia. Taka powłoka mieni się na charakterystyczny fioletowy kolor, ponieważ odbija szkodliwą część światła niebieskofioletowego.
  • filtr szkodliwego światła wbudowany w materiał, czyli Eye Protect System. Jest to nowsza generacja filtrów. Eye Protect System jest niewidoczny - w przeciwieństwie do powłoki antyrefleksyjnej.

Wybór zależy od naszych upodobań estetycznych. Możemy też wzmocnić ochronę, łącząc oba rodzaje filtrów w jednych okularach. Musimy jednak pamiętać, że każdy filtr światła zmienia naszą percepcję kolorów - kolory są postrzegane jako “cieplejsze”.

Lekkie, masywne, ponadczasowe, w nieoczywistym kształcie, kocie, ok ... Wymieniać można bez końca. Miłość zrobić ... Opublikowany przez FRAME Optyka & nbsp; Niedziela, 14 lutego 2021

Zachowaj higienę pracy wzrokowej

Nasze codzienne nawyki są kluczowe dla zachowania zdrowia oczu, również w przypadku pracy przed komputerem.

  • Stosuj zasadę 20/20/20

Co 20 minut należy oderwać wzrok od ekranu i spojrzeć przez minimum 20 sekund na przedmiot ustawiony w odległości około 20 metrów od nas. Ważne jest, aby zobaczyć ten odległy przedmiot wyraźnie - dopiero wtedy wiemy, że zmusiliśmy nasz układ wzrokowy do rozluźnienia akomodacji.

  • Pamiętaj o regularnym mruganiu

Możemy zainstalować sobie na komputerze aplikację, która przypomni nam o regularnym mruganiu i przerwach.

  • Pij dużo wody

Tak jak dla całego organizmu, również dla oczu niezwykle istotna jest odpowiednia ilość wody. Film łzowy, aby działać poprawnie potrzebuje odpowiedniego nawodnienia organizmu.

Teraz wiesz dlaczego i w jaki sposób komputer, smartfon oraz sztuczne oświetlenie wpływa na Twój wzrok. Gwarancją wyboru najlepszej profilaktyki i korekcji jest badanie wzroku. We FRAME wykonujemy takie konsultacje bez zobowiązań. Wspólnie z Tobą sprawdzimy, co możesz zrobić, aby Twoje oczy były w jak najlepszej kondycji od rana do wieczora - w miłej atmosferze, z kawą i uśmiechem.

https://gazetazoliborza.pl/2020/10/frame-to-salon-optyczny-na-zoliborzu-ktory-zadba-o-twoj-punkt-widzenia/
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ