Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 19:50

Polskie, autorskie i z fantazją – tak zjemy w Jowicie!

Kuchnia polska wcale nie musi być nudna! Udowadnia to nowa na Żoliborzu restauracja z autorskimi daniami - Jowita. Co takiego można zjeść w miejscu, które silnie wpisuje się w tożsamość Żoliborza?

Jowita to nowe miejsce na gastronomicznej mapie Żoliborza. Serwowane dania zaskakują połączeniem tradycji z nowoczesnością. – Naszym trzonem jest kuchnia polska. Stanowi ona punkt wyjścia do autorskich dań. Dużą inspiracją jest dla mnie kuchnia międzynarodowa, a szczególnie tajska, którą uważam za swoją specjalność – wyjaśnia Damian Małecki, szef kuchni Jowity.

Każda pozycja w karcie dań opracowana jest w całości przez szefa kuchni Damiana. Swój styl gotowania w Jowicie wpisuje w nurt kulinarny Fusion, charakteryzujący się całym bukietem unikalnych smaków i pięknymi kompozycjami wizualnymi. – Poza tym, że danie ma smakować konieczna jest również jego nienaganna prezencja. W pierwszej kolejności jemy oczami, dlatego ważne jest by serwowane dania wyglądały ładnie, kolorowo i prezentowały się dokładnie tak, jak na zdjęciach – mówi szef kuchni Jowity.

Znajdziemy tu dania lunchowe, stałe pozycje z karty, jaki i przetwory, a na święta produkty garmażeryjne.

„Bierzemy odpowiedzialność za to co serwujemy, dlatego gotuję zdrowe rzeczy”

Kiedy pytam o przyszłość kulinarną Jowity szef kuchni zdradza jedynie, że należy spodziewać się regularnych zmian w stałej karcie. Według zapowiedzi w menu ma pojawić się więcej dań wegetariańskich i wegańskich. – Pod tym względem zaczęliśmy skromnie. W naszym menu wśród dań wegetariańskich, poza burgerem, jest boczniak mikołajkowy ze szpinakiem, musem z kalafiora i pieczonym ziemniakiem. Z przystawek proponuję m.in. babę ziemniaczaną z warzywami, cebulą cukrową, która całości nadaje słodyczy i papryką wędzoną podkreślającą aromat dania – opowiada Damian.

Powodzenie dań wegetariańskich wśród gości doskonale obrazuje oferta lunchowa. – Zauważyliśmy, że chętniej wybierane są dania bezmięsne. Ludzie zwracają dziś szczególną uwagę na to co jedzą. Postanowiliśmy, że będziemy gotować zdrowe jedzenie, bo bierzemy odpowiedzialność za to, co serwujemy. Jeśli w piątek podajemy gościom rybę to wyłącznie pieczoną a nie smażoną. Wybieramy takie gatunki, które są wysokobiałkowe. Dzięki temu całe danie nie jest tak bardzo tłuste – wyjaśnia szef kuchni Jowity.

Serwowane dania w żoliborskiej Jowicie przyrządzane są ze świeżych produktów pochodzących od lokalnych rolników. Kucharze nie korzystają z półproduktów. Sosy, marynaty, przyprawy i całą resztę tworzą od początku do końca sami. – Jest to czasochłonne i skomplikowane. Jeśli chcemy serwować dania wysokiej jakości i zachwycać nimi naszych gości, to uważam, że takie podejście jest niezbędne – podkreśla Damian.

Burgery z wypiekaną na miejscu bułką w dwóch odsłonach

W menu znajdziemy m.in. dwa rodzaje burgerów. Poza tradycyjną odsłoną z kotletem wołowym opracowano wersję wegetariańską z kalafiorem, pastą z czerwonej fasoli, kolendrą i papryczkami chipotle. – Co jakiś czas do oferty lunchowej dodajemy dania z menu. Zrobiliśmy tak z burgerem wegetariańskim, który na tyle zawojował kubki smakowe naszych gości, że w zaledwie w kilka godzin wyprzedały się – relacjonuje Damian. Warto dodać, że bułki do burgerów robione są od podstaw i wypiekane na miejscu.

W menu znajdziemy m.in. dwa rodzaje burgerów. Poza tradycyjną odsłoną z kotletem wołowym opracowano wersję wegetariańską z kalafiorem, pastą z czerwonej fasoli, kolendrą i papryczkami chipotle.
Przetwory i oferta świąteczna

Do łask wszystkich smakoszy wracają przetwory w słoikach. Zwłaszcza w dobie pandemii nasze ulubione lokale gastronomiczne próbują w taki sposób zaspokoić głód swoich stałych gości. Jeśli chodzi o przetwory, w Jowicie dostaniemy m.in. zupę meksykańską, leczo warzywne czy wieprzowinę po tajsku z ananasem, papryką i kiełkami bambusa. Oferta dostępnych przetworów zmienia się cyklicznie, dlatego warto śledzić Facebooka Jowity.

Jesień w świecie kulinarnym silnie związana jest z kiszonkami, które dodatkowo wzmacniają naszą odporność. – W przypadku kiszonek do wyboru mamy kalafiora w curry z czarnuszką, który jest idealnym dodatkiem do mięs, sałatek a nawet zup. Dostępne jest również kimchi w wersji polsko-koreańskiej. Do jego produkcji wykorzystałem polskie produkty, takie jak marchew, kapusta, jabłko i gruszka oraz związany z kuchnią koreańską sos rybny, sojowy i imbir – wyjaśnia Damian Małecki szef kuchni w Jowicie zapowiadając dalszą produkcję przetworów i rozszerzenie oferty o flaki, gulasze i konserwy słoikowe.

Kiermasz świąteczny w Jowicie

Tego typu produkty idealnie nadają się też do zgromadzenia zapasów na święta. Ponadto kucharze Jowity ruszają z przyjmowaniem zamówień na dania świąteczne. W ofercie garmażeryjnej znajdziemy pierogi, pielmienie ukraińskie w wersji mięsnej i wegetariańskiej. – Warto zwrócić uwagę na pierogi na miodzie gryczanym z wędzonym twarogiem i kaszą gryczaną oraz pierogi z konfitowaną gęsiną i żurawiną. Wszystkie będą robione ręcznie od początku do końca. Nasza oferta będzie skonstruowana w taki sposób, że każdy znajdzie coś dla siebie - nawet wegetarianie. Nie chcę zdradzać za dużo. Mogę powiedzieć, że będzie to kuchnia staropolska – zapowiada tajemniczo szef Damian.

Jowita jako integralna część Żoliborza

Sama nazwa i skojarzenie nie dla wszystkich może być oczywiste. Jowita to tytuł filmu Janusza Morgensterna. Jest ekranizacją powieści Disneyland Stanisława Dygata, prywatnie męża Kaliny Jędrusik. – Nazwa Jowita łączy się tematycznie z naszą restauracją. Patronką ulicy, przy której znajduje się nasz lokal jest Kalina Jędrusik a w filmie Jowita wcieliła się w jedną z postaci. Dodatkowo patronem sąsiedniej ulicy jest Stanisław Dygat – wyjaśnia Mikołaj Laskowski właściciel Jowity i dodaje: – W chwili, gdy zostaną zniesione obostrzenia nałożone w związku z pandemią przez rząd, chcemy być miejscem, które będzie socjalizować lokalną społeczność za sprawą różnego rodzaju tematycznych wydarzeń. W samym wystroju wnętrza będzie mnóstwo nawiązań do filmu Jowita i samej Kaliny Jędrusik.

Jowitę znajdziecie pod adresem ul. Kaliny Jędrusik 9 lokal U10


baba miesna

baba miesna

burger

burger

kiermasz-jowita

kiermasz-jowita

wejscie

wejscie

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1003 hPa
Wiatr: 32 km/h