Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:37

Łukasz Kadziewicz:„Tworząc PaTaThai chcę iść krok dalej”

Rozmowa z Łukaszem Kadziewiczem, właścicielem restauracji PaTaThai, byłym siatkarzem, wicemistrzem świata z Japonii i kadrowiczem igrzysk olimpijskich.


Kontynuując naszą zapowiedź z filmu udostępnionego w naszych mediach społecznościowych chciałbym zapytać o to jak to się stało, że działasz teraz w branży gastronomicznej?

Łukasz Kadziewicz: Miałem okazję podróżować po świecie. Byłem na wszystkich kontynentach, gdzie uprawia się sport. Jestem ciekawską osobą. Smak i zapach Azji, Tajlandii zawsze pozostawał mi w głowie. Po zakończeniu kariery szukałem pomysłu na siebie. Ponadto miałem przyjemność poznać osoby mające na koncie doświadczenie w gastronomi. Wspólnie połączyliśmy siły, wspólnie wyznaczyliśmy drogę, którą chcemy podążać i okazało się, że bardzo małymi krokami w tych trudnych czasach, podejmując duże ryzyko, jesteśmy w stanie realizować swoje plany.

Zatrudniamy kucharzy z Tajlandii, którzy są częścią tego autorskiego projektu. Chcemy się od nich uczyć i niczego nie zmieniać na przykład w ten sposób, że idziemy na łatwiznę, szukamy półśrodków. Nie, to ma być prawdziwa Tajlandia. Osoba z Tajlandii ma wejść do naszej restauracji i potem powiedzieć: „Tak, tego szukałem.”

Jesteś miłośnikiem tajskiej kuchni?

Jestem ciekawy nie tylko życia, ale i smaków. Mam swoje ulubione dania, które za każdym razem są lekko modyfikowane. Kuchnia tajska jest bardzo bogata. Według mnie nawet najbardziej wybredna osoba znajdzie w niej kilka pozycji dla siebie.

Proszę opisać koncept jakim jest PaTaThai i dlaczego jest to akurat kuchnia tajska i to właśnie na Żoliborzu?

PaTaThai to koncept restauracyjny oferujący najwyższej jakości, tradycyjną tajską kuchnię. Nowoczesne wnętrze lokalu połączone z otwartą kuchnią kreują swobodną atmosferę oraz potwierdzają autentyczność przygotowywanych dań. Marka PaTaThai posiada obecnie dwie restauracje, jedną w Warszawie, drugą w Radomiu. W planach jest powiększenie i zmiana lokalizacji w Radomiu oraz otwieranie kolejnych restauracji.

Tworząc PaTaThai chcę iść krok dalej. Mi jak i całemu zespołowi  bardzo mocno zależy na stworzeniu czegoś unikatowego i niepoliczalnego - czyli klimatu. Chcemy wpisać się w Żoliborz nie tylko smakiem, ale również atmosferą, dzięki której każdy będzie mógł złapać odrobinę oddechu w dzisiejszym zwariowanym świecie. Nam nie chodzi o to by otworzyć po prostu restaurację z tajskim jedzeniem tylko miejsce, które przyciąga swoim charakterem i każdy kto chociaż raz nas odwiedzi będzie chciał do nas wrócić. To jest nasz główny cel. Podchodzimy do tematu jedzenia holistycznie.

PaTaThai w Radomiu brało udział m.in. w piątej edycji festiwalu kulinarnego, w której znalazło się ponad 20 radomskich restauracji i kawiarni. Głosami mieszkańców wygraliście. Czy na stołecznym „podwórku” też już możecie poszczycić się podobnymi sukcesami?

To prawda, restauracja w Radomiu o tej samej nazwie funkcjonuje od roku. Otrzymaliśmy wyróżnienie dwukrotnie. Najpierw jako lider regionu 2020 w kategorii gastronomia w plebiscycie Echo Dnia (przyp. red. Grupa Polska Press) oraz jako najlepsza restauracja podczas festiwalu Food Fest organizowanym przez Radomską Grupę Mediową. Pandemia mocno ograniczyła wszystkie pozostałe tego typu wydarzenia i plebiscyty. Mam nadzieję, że wszystko przed nami, zarówno w Radomiu jak i w stolicy.

Jakie dania serwujecie i co jest sztandarową pozycją w Waszej karcie?

Oferujemy tradycyjne tajskie dania, czasami z nutą wariacji przy wykorzystaniu pomysłów naszych Szefów Kuchni. Goście mają okazję poznać prawdziwe smaki Tajlandii, wybierając spośród pozycji mięsnych, wegetariańskich i owoców morza. Przystawki to m.in. Po Pia Tod, czyli roladki w cieście ryżowym w wersji mięsnej, wegetariańskiej oraz z krewetkami, gotowane na parze pierożki Won Ton, czy Moo Dad Diow – suszona na słońcu karkówka z sezamem, marynowanymi warzywami i sosem chili. Swoim smakiem z pewnością zachwyci tradycyjna, ostro – kwaśna zupa tajska z trawą cytrynową – Tom Yum lub na bazie mleka kokosowego – Tom Kha.

Dania główne to wybór makaronów, dań z woka, curry oraz specjał z Tajlandii – Pad Thai. To smażony makaron ryżowy z sosem z tamaryndowca oraz z dodatkiem orzechów ziemnych, który jest najbardziej znanym i najczęściej zamawianym daniem.  Jesienią zaproponowaliśmy naszym klientom również wegańskie odsłony naszych dań. Planujemy iść w tym kierunku i  z pewnością będziemy poszerzać naszą ofertę.

Kim są Wasi kucharze, gdzie zdobywali doświadczenie i jak trafili do Waszej restauracji.

Restauracja PaTaThai serwuje dania, bazujące na najwyższej jakości, oryginalnych produktach i tworzone przez wybitnych szefów kuchni z Tajlandii. Doświadczenie zawodowe zdobywali, pracując w prestiżowych restauracjach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Dubaju, otrzymując wiele ważnych w branży certyfikatów. Zaangażowanie oraz imponująca wiedza sprawiły, że wygrali niejeden konkurs kulinarny poświęcony właśnie kuchni tajskiej. W Polsce byli szefami kuchni sekcji tajskiej w 5-cio gwiazdkowym hotelu na Mazurach, skąd przenieśli się do Warszawy i Radomia, by tworzyć od podstaw nowy koncept PaTaThai.

Współpracujemy również z osobami, które na co dzień żyją w Tajlandii. To oni pomagają w rekrutacji nowych pracowników. Stawiamy na profesjonalistów z doświadczeniem i dużą wiedzą na temat podstaw i tradycji kuchni tajskiej.

Skąd pochodzą składniki, z których korzystają Wasi kucharze?

Wszystkie tajskie przyprawy i pozostałe składniki wpływające na autentyczność dań sprowadzamy z Tajlandii. Około 90 proc. produktów wykorzystywanych w naszych restauracjach jest sprowadzana z Tajlandii. Dbamy o to, aby możliwie jak najlepiej odwzorować tajski smak, zachować oryginalność a przy tym najwyższą jakość. Nasi szefowie kuchni są bardzo wymagający pod tym względem. Nie idziemy na skróty i nie pozostawiamy miejsca na zamienniki.

Mięso oraz niektóre warzywa dostępne na polskim rynku, oczywiście pochodzą z polski, współpracujemy najczęściej z lokalnymi dostawcami, gdzie mamy pewność, że jakość produktów jest najwyższa.

W dobie pandemii zasady funkcjonowania lokali gastronomicznych zmieniły się. W jaki sposób Wy dostosowujecie się do obecnie panującej sytuacji wymuszonej panującymi restrykcjami?

Oczywiście nie jest to sytuacja łatwa dla nas, jak i dla całej branży, aczkolwiek zarówno w Radomiu, jak i w Warszawie zdążyliśmy zgromadzić wokół naszej restauracji dużą grupę życzliwych osób i stałych klientów, to dzięki nim i ich zamówieniom na wynos aktualnie całkiem nieźle dajemy sobie radę.

Bardzo doceniamy naszych pracowników i choć ilość pracy, którą możemy im zaoferować jest zdecydowanie mniejsza, niż gdy funkcjonujemy normlanie to staramy się wyszukiwać niestandardowe formy pracy, tak aby każdy znalazł zajęcie. Jedni dekorują torby na wynos, inni z kelnerów zamienili się w dostawców. Mamy nadzieję, że wspólnie damy radę przetrwać. Tak - przetrwać, bo normalną pracą nie możemy tego nazwać.

Dominują teraz zamówienia na wynos. Czy w przypadku Waszych dań są one równie pyszne co na miejscu? Przykład niektórych restauracji pokazuje, że danie na wynos nie może równać się z tym, które serwowane jest na miejscu.

Kuchnia tajska jest pod tym względem akurat całkiem dobra, to z pewnością działa na naszą korzyść w obecnych czasach. Jest na tyle elastyczna, że praktycznie większość przystawek, jak i dań głównych w tym makaronów i ryżów jesteśmy w stanie przygotować na wynos. Oczywiście dania zapakowane na wynos, tracą część swoich walorów, to nie ulega wątpliwości. Natomiast jeżeli są sprawnie dowiezione i pozostają w odpowiedniej temperaturze to są wciąż bardzo smaczne.

Nie zapominajmy natomiast o najważniejszym, w jedzeniu z dowozem brakuje niestety klimatu jaki staramy się zbudować z każdym klientem na żywo w restauracji. Utrzymujemy relację z klientem poprzez drobne gesty takie jak napisy czy rysunki na torbach, a także podczas składania albo odbioru zamówienia. Osobistego kontaktu z klientem podczas kolacji jednak nic nie zastąpi.

W jaki sposób można od Was zamówić jedzenie?

Dzwoniąc na numer 574 118 102. Zamówienia z odbiorem własnym - to jest najlepsza dla nas opcja, bo nie tracimy na prowizjach platform, które są bardzo wysokie. Z opcją dowozu jesteśmy obecni na platformach wolt, pyszne.pl oraz uber eats.


DSC03169

DSC03169

untitled-7004-2

untitled-7004-2

DSC03169-1

DSC03169-1

DSC03538-1

DSC03538-1

untitled-7800

untitled-7800

DSC08535

DSC08535

DSC09014

DSC09014

714A9157

714A9157

DSC09047

DSC09047

DSC03959-HDR-1

DSC03959-HDR-1

untitled-2096-HDR-2

untitled-2096-HDR-2

untitled-2139-HDR-1

untitled-2139-HDR-1

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.