Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 13:16

Włoskie przysmaki z Flaminii w twoim domu

„Codziennie raczymy naszych gości smacznymi niespodziankami w postaci dań spoza karty. Są to nasze asy z rękawa, których całą załogą nauczyliśmy się dzięki wizycie we Flaminii najlepszych szefów kuchni z Włoch” – mówi szef kuchni Flamini Przemek Osiński.

Żoliborz w ostatnich latach ma wiele do zaoferowania w kontekście gastronomi. Jak trafnie ujęła to w jednej z opublikowanych na łamach Gazety Żoliborza nasza kulinarna recenzentka Karolina Kołodziejska, Żoliborz stał się dzielnicą, do której osoby mieszkające w innych częściach Warszawy przyjeżdżają raczyć się nie tylko malowniczymi widokami, ale także niesamowitymi smakami.

Ten fakt doskonale obrazuje tarttoria Flaminia, która jest włoskim sercem Żoliborza. Chętnie stołuje się tu włoska diaspora stacjonująca w Warszawie na stałe lub tymczasowo. Są to zarówno oficjele i delegaci dyplomatyczni jak i studenci z Włoch pragnący zaznać na obczyźnie tradycyjnych włoskich smaków. Szefowie kuchni żoliborskiej Flaminii wiele razy przyrządzali swoje dania na specjalne życzenie włoskiej ambasady w Polsce, obsługując przyjęcia dyplomatyczne w siedzibie Ambasady Włoch, czy na Żoliborzu – we Flaminii.

Restauracje i wszystkie pozostałe lokale gastronomiczne mają ogromne znaczenie dla naszej dzielnicy. Dzięki nim żoliborskie uliczki tętnią zazwyczaj wyjątkowym rytmem skupiając życie towarzyskie. Dlatego jako Gazeta Żoliborza wiemy jak ważne jest życie kulinarne Bielan i Żoliborza.

W dobie pandemii, coś co stało się sercem określającym rytm życia, przygasa. Restauracje od kilku tygodni pozostają zamknięte. Co ważne właśnie w takich chwilach musimy pamiętać o naszych restauratorach i zamawiać posiłki na wynos. To obecnie jedyny sposób na to, by po pandemii i obecnie panujących restrykcjach, restauracyjne życie nie tylko na Żoliborzu, ale i w całym kraju mogło wrócić do normy. W innym wypadku trudno sobie wyobrazić powrót życia restauracyjnego na Żoliborzu, w chwili, gdy już zauważamy puste lokale po restauracjach bez których nie wyobrażaliśmy sobie wcześniej życia. Nie pozwólmy więc by nasze ulubione restauracje podzieliły los tych, które już teraz w wyniku restrykcji musiały zamknąć swe podwoje prawdopodobnie na zawsze.

„Każdy dzień jest wyjątkową okazją do przygotowania czegoś specjalnego”. Rozmowa z szefem kuchni trattorii Flaminia

Właściciele Flaminii, zwycięzcy plebiscytu naszych czytelników na najlepszą restaurację roku Żoliborza, w rozmowie ze mną zachęcają też do tego by składając zamówienie pytać o dania spoza stałej karty, które jak sami przyznają, są elementem odróżniającym restaurację typu slow food od fast food. Dlatego też, dania specjalne są przygotowywane nawet w obecnej sytuacji.

O to dlaczego warto pytać o dania spoza stałego menu zapytałem szefa kuchni trattorii Flaminia. Jest nim Przemek Osiński, młody kucharz ze sporym doświadczeniem, które zdobył przez lata gotując w restauracjach prowadzonych przez  rodowitych Włochów. Jak przyznają zgodnie właściciele Flaminii, Przemek wnosi bardzo wiele do kuchni i ma wyczucie smaku. Chwalą go najlepsi szefowie kuchni z Włoch, którzy mieli okazję razem z nim gotować we Flaminii.

Jakub Krysiak: Poza daniami ze stałego menu, lubicie zaskakiwać swoich gości daniami spoza karty. To już stały rytuał czy tylko na wyjątkowe okazje?

Przemek Osiński: Dla nas każdy dzień jest wyjątkową okazją do przygotowania czegoś specjalnego. Codziennie raczymy naszych gości smacznymi niespodziankami w postaci dań spoza karty. Są to nasze asy z rękawa. Niektórych  nauczyliśmy się z całą załogą dzięki wizycie we Flaminii najlepszych szefów kuchni z Włoch. To była niesamowita okazja gotować z takimi ludźmi.

Przemek Osiński, szefk kuchni trattoria Flaminia

Dlaczego określasz te dania jako asy z rękawa?

Tradycyjnie już co roku, od kilku lat na zaproszenie Ambasady Włoch w Polsce do naszego kraju na kilka dni przyjeżdżał któryś z najlepszych włoskich szefów kuchni. Korzystając z tej okazji wiele mediów z głównego nurtu zapraszało ich do swoich programów by opowiedzieli o włoskiej kuchni. To są naprawdę spore autorytety jeśli chodzi o kuchnię włoską. Będąc w Warszawie prowadzili również zajęcia w szkole gastronomicznej znajdującej się przy ulicy Hożej, a także przygotowywali kolacje pokazowe w wybranych restauracjach włoskich. Tak się złożyło, że przez trzy lata z rzędu Ambasada Włoch organizowała we Flaminii kolację inaugurująca Tydzień Kuchni Włoskiej na Świecie. Dzięki temu dwukrotnie gotowaliśmy z Diego Bngiovani i raz z Simone Loi.

Gdybyś mógł naszym czytelnikom przybliżyć sylwetkę Diego i Simone.

We Włoszech czołowi kucharze tacy jak Diego są celebrytami. Bongiovani uważany jest za przedstawiciela nowego pokolenia kucharzy. Nie stroni od nowinek, przez co znany jest z innowacyjności. W gotowaniu łączy tradycję i nowoczesność, a czasami szaleństwo, zwłaszcza kiedy do gotowania używa lokówki czy żelazka. Diego jest rozpoznawalny w swoim rodzinnym kraju niczym celebryta z pierwszych stron gazet. Jego sława jest jednak poparta ogromnym warsztatem i wiedzą kulinarną. Należy on do grona trzech najlepszych szefów kuchni we Włoszech.

Z kolei Simone Loi zdobył tytuł Mistrza Kuchni Włoskiej w sezonie 2015/2016, ponadto jest nauczycielem gotowania w Akademii Smaku w Rzymie, zaś we Włoskiej Federacji Szefów Kuchni pełni funkcję Szefa Krajowego Wydziału Młodzieży. Ponadto promuje imprezy i prowadzi kursy o charakterze gastronomiczno-edukacyjnym dla młodych szefów kuchni. Uczy jak gotować jednocześnie zdrowo i smacznie.

Jakie obecnie dania przygotowujesz w kuchni, które nauczyli Cię współcześni prekursorzy kuchni włoskiej?

Ravioli z dynią, oraz pizzotti messinesi, to rodzaj pierogów nadziewanych duszoną sałatą według przepisu Diego oraz linguine con capesante e argumi czyli makaron z przegrzebkami, cytrusami, pomidorkami koktajlowymi i prażonymi płatkami migdałów. Danie to samo w sobie jest niezwykle wyszukane i oferuje niezwykłych doznań smakowych. Ono akurat trafiło do menu na stałe. Takie połączenie smaków mógł zaproponować tylko geniusz. I tak też jest, bo opracował je Simone Loi. Wszystkie potrawy, które wymieniłem są oczywiście zakorzenione we włoskiej tradycji kulinarnej, przy czym zostały spersonalizowane przez współczesnych mistrzów kuchni włoskiej.

Zobacz jak przygotowywane jest ravioli z dynią, tradycyjne włoskie danie, które szefów kuchni nauczył robić Diego Bongiovani.

Miałem okazję spróbować ravioli z dynią. To danie, które raczy nas całym bukietem smaków - od słodyczy z pokruszonego wokół włoskiego herbatnika, przez kremowy sos z parmezanu i słoną polędwicę dopełniającą smak dyniowego farszu ravioli. Dla mnie osobiście jest to faworyt jesiennych dań dostępnych w ofercie  - oryginalne, sycące i niesamowite w smaku. Z tego co wiem przygotowujecie również dania z ryb.

Tak, w sezonie jesienno-zimowym często gotujemy rozgrzewającą zupę rybną oraz tak jak zawsze od piątku można zamawiać świeże ryby sprowadzane z Włoch. Przygotowanie ryby w domu bywa kłopotliwe, więc proponujemy doradę w sosie winnym z kaparami lub z grilla.

Zuppa di pesce - włoska zupa rybna

Zwykle po obfitym obiedzie mamy ochotę przełamać słony smak czymś słodkim.

Beza z kremem pistacjowym

W ciągu tygodnia przygotowujemy tiramisu, panna cotta i cannoli nadziewane owczą ricottą a na weekend p. Ania, właścicielka Flaminii robi niesamowitą bezę z kremem pistacjowym.

Dziękuję za rozmowę, czego mogę Wam życzyć?

Przede wszystkim zdrowia, co w obecnej sytuacji jest oczywiste, a poza tym tak jak wszyscy inny pracownicy gastronomii i pozostałych branż objętych restrykcjami mam nadzieję, że niedługo będziemy mogli normalnie pracować.

Zdjęcia i materiały video dzięki uprzejmości Tarttorii Flaminia


przemek-osinski

przemek-osinski

Pizzotto-messinese

Pizzotto-messinese

z-cytrusami

z-cytrusami

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

słabe opady śniegu

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 37 km/h