Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 21:57

Czy pełna mortadelli i parmezanu kuchnia włoska może być wegańska?

Powiedzenie „jesteś tym, co jesz” trafia do coraz większej liczby osób. Coraz częściej chcemy jeść nie tylko pysznie, ale również zdrowo. Jednymi z najlepiej określających kuchnię włoską słów są: sezonowość i regionalność. Tym zasadom Włosi są wierni od zawsze.

Mieszkańcy Półwyspu Apenińskiego przywiązują ogromną wagę do jakości spożywanych produktów. Z reguły muszą być one świeże i smaczne. Kupują je na targowiskach lub u lokalnych dostawców. Tą zasadą kierują się także właściciele żoliborskiej tarttorii „Flaminia”, którzy niemal we wszystkie warzywa zaopatrują się w rodzinnym gospodarstwie na stołecznej Białołęce. Wśród produktów sprowadzanych z Włoch jednym z rarytasów jest ryż, który również pochodzi z małego rodzinnego gospodarstwa. W skali kraju jest to wyjątek, ponieważ w Polsce z reguły dostępny jest jedynie ryż pochodzący z przemysłowych upraw. To podstawa slow foodu, który wywodzi się właśnie z Włoch.

Slow food to przede wszystkim ruch społeczny, który zapoczątkował krytyk kulinarny Carlo Petrini w odpowiedzi na fast food. Jego główną ideą jest „walka” o prawo do smaku bez ulepszaczy i sztucznych składników oraz o składniki najwyższej jakości. Wedle slow foodowej koncepcji ważne jest również wspieranie lokalnych dostawców. Slow food skupia się nie tylko na dobrym i zdrowym odżywianiu, ale także na filozofii jedzenia. Posiłek winien być celebracją i czynnością, która pobudza wszystkie zmysły, o czym doskonale wiedzą mieszkańcy słonecznej Italii.

Jako że Włosi na równi z gotowaniem cenią sobie biesiadowanie, ich kuchnia charakteryzuje się potrawami prostymi, w większości łatwymi do wykonania, ale też czasochłonnymi. Same dania uchodzą za zdrowe, bo wykorzystane składniki są nieprzetworzone. Ważnym elementem świata kulinarnego Włoch są warzywa, zioła, mięso, ryby, owoce morza i sery.

W przypadku gdy ktoś nie jada mięsa, pomocna może okazać się właśnie kuchnia włoska, która pełna jest dań bezmięsnych. Wartym uwagi jest fakt, że dwie najbardziej popularne pizze we Włoszech są właśnie wegetariańskie. To oczywiście Margherita oraz Marinara. We „Flaminii” można oprócz nich zjeść uwielbianą w Rzymie scrocchiarellę z ziemniakami (to specjalny rodzaj pizzy) oraz inne wegetariańskie klasyki kuchni włoskiej – poczynając od bruschettine z sycylijską caponatą, risotto z leśnymi  grzybami, spaghetti cacio e pepe (z pieprzem i owczym serem pecorino), przez gnocchi nadziewane kozim serem caprino, a na kultowej parmigianie kończąc. 

„Flaminia” robi również ukłon w stronę osób, które w ogóle nie spożywają produktów pochodzenia zwierzęcego. Czy w kuchni włoskiej jest to w ogóle możliwe? Kucharze  włoskiego serca na Żoliborzu udowadniają, że tak. Do stworzenia wegańskich wersji swoich dań szef kuchni „Flaminii” wykorzystuje m.in. sery wegańskie, które z powodzeniem zastępują mozzarellę, parmezan, gorgonzolę i provolone.

Wszystkie na raz można spróbować w wegańskiej odsłonie pizzy Quattro formaggi, choć to nie jedyna tego typu pizza dostępna we „Flaminii”. W karcie znajdziemy również pasty w wegańskiej odsłonie.

Sery wegańskie od jakiegoś czasu są nowością w gastronomii. Brak mięsa czy produktów pochodzenia zwierzęcego w diecie gości wynika z powodów zdrowotnych bądź światopoglądowych. Wcześniej jednak pojawiło się zapotrzebowanie na dania bezglutenowe.

We „Flaminii” można więc zjeść pizzę lub pasty bezglutenowe. Przepis na bezglutenowe ciasto do pizzy pochodzi oczywiście z Włoch. Jest ono przygotowywane ze sprowadzanej stamtąd specjalnej mieszanki mąk. Na życzenie gości szefowie kuchni przygotowują we „Flaminii” również pasty bezglutenowe.

O tym, że pizza czy pasty bezglutenowe są bliskie wersjom klasycznym dowodzi fakt, że dania w tej odsłonie cieszą się popularnością od pierwszych dni działalności trattorii. Cieszą się one ogromnym uznaniem gości, którzy szczególnie ze względów zdrowotnych, nie mogą spożywać dań zawierających gluten.


trattoria_1

trattoria_1

trattoria_parmigiana-intera

trattoria_parmigiana-intera

trattoria_Cacio-pepe

trattoria_Cacio-pepe

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.