Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:46

Powrót zajęć sportowych. Co mogą dać twojemu dziecku?

Rozmowa z Mateuszem Lewandowskim, trenerem judo, jujitsu i jujitsu brazylijskiego oraz Agatą Szczerbą, trenerką gimnastyki artystycznej.
Swoją wiedzą dzielą się z podopiecznymi UKS „Ronin Team”.

Jakub Krysiak: Wakacje już za nami. Wiem, że UKS „Ronin Team” brał udział w akcji „Lato w Mieście”. 

Mateusz Lewandowski: Zgadza się. W czasie akcji „Lato w Mieście” prowadziliśmy zajęcia sportowe, w ramach których odbywały się gry i zabawy dla dzieci. Chcieliśmy w ten sposób zaszczepić w dzieciach chęć do aktywności fizycznej. Jako że poziom był bardzo zróżnicowany, były to zajęcia ogólnorozwojowe poprawiające sprawność fizyczną. 

Agata Szczerba: Myślę, że tego typu zajęcia były bardzo potrzebne, zwłaszcza po okresie izolacji społecznej. Dzieci mogły w końcu poruszać się i poprzebywać w towarzystwie swoich rówieśników. Sprawiało im to wielką radość i widać było po nich, że były tego wszystkiego spragnione.

Dzieciaki wracają do szkół. Dla was oznacza to także powrót do pracy. W dobie panującej epidemii wracacie z ofertą zajęć sportowych i regularnymi treningami. W UKS „Ronin Team” są dwie sekcje: gimnastyka artystyczna i sztuki walki.

Agata Szczerba: Jeszcze mamy zamiar ruszyć z akrobatyką. Jeśli chodzi o gimnastykę artystyczną mamy sekcję rekreacyjną i wyczynową. Ta druga dedykowana jest dla dziewczynek, które są już odpowiednio rozciągnięte, potrafią zrobić szpagat, przerzut bokiem (tzw. gwiazdę) czy mostek. Są już w jakimś stopniu zaawansowane. Natomiast w sekcji rekreacyjnej mogą trenować dziewczynki, które chciałby rozpocząć swoją przygodę z gimnastyką artystyczną, a nigdy nie miały styczności z tą dyscypliną. W tej grupie trenujemy dzieci nawet w wieku czterech lat. Dla osób, które już u nas trenowały, będzie uruchomiona również grupa kontynuacyjna. 

Mateusz Lewandowski: Jeśli chodzi o sporty walki mamy dokładnie ten sam podział. Są grupy rekreacyjne i sportowe. Oczywiście dzieci podzielne są na grupy wiekowe. Ja prowadzę coś, co nazywamy „Funny Judo”. Są to zajęcia dla przedszkolaków. Jako klub jesteśmy otwarci na każdego, kto chce trenować. Już dziś mogę zdradzić, że w tym roku będziemy wprowadzać zajęcia MMA.

Przejdźmy na chwilę do gimnastyki artystycznej. Agato, w UKS „Ronin Team” przekazujesz młodszym pokoleniom swoją wiedzę i doświadczenie w zakresie akrobatyki artystycznej. Jak rozpoczęła się twoja przygoda z tą dyscypliną?

Agata Szczerba: Najpierw trenowałam taniec z elementami gimnastyki artystycznej i akrobatyki. Tańczyłam w Studiu Tańca i Gimnastyki „Yuldance” na Bemowie. Spędziłam tam około 10 lat. Ekipy „Ronina” i Studio Tańca i Gimnastyki, do którego wówczas chodziłam, razem wyjeżdżały na obozy i tak się zaczęła moja historia w UKS, gdzie od 5 lat jestem trenerem. Zajmuję się grupami rekreacyjnymi, czyli głównie maluszkami. 

Co skłoniło cię do wyboru tej dyscypliny i bycia trenerką?

Agata Szczerba: Jeśli chodzi o bycie trenerką, to po prostu uwielbiam pracę z dziećmi, ponieważ ja daję im swoją energię, a one oddają mi jej dwa razy więcej. To jest wspaniałe! Co do samej dyscypliny – uważam ją za najpiękniejszy sport. W gimnastyce artystycznej używamy przyborów takich jak wstążki, piłki, maczugi, skakanki. Jest to bardzo artystyczna dyscyplina, urzeka mnie jej piękno. Jednocześnie podziwiam to, jak dziewczynki są zdyscyplinowane i ile czasu spędzają na Sali, by opanować dany element. Trzeba poświęcić dużo czasu, by w tym sporcie cokolwiek osiągnąć. 

Jak wygląda życie gimnastyczki? Panuje stereotyp, że trenowanie gimnastyki artystycznej wiąże się z wieloma wyrzeczeniami, zabieraniem dzieciństwa i że ten sport jest wręcz męczarnią Ile jest w tym prawdy?

Agata Szczerba: W Polsce gimnastyka artystyczna dopiero raczkuje. Zawodniczki bardzo ciężko trenują, ale w przypadku grupy rekreacyjnej, którą prowadzę, uważam, że nie ma w tym męczarni, aczkolwiek panuje dyscyplina. Reasumując – nie jest to taki straszny sport, jak go malują (śmiech).

Trzeba mieć jakieś specjalne predyspozycje do tego, żeby zacząć trenować gimnastykę artystyczną?

Agata Szczerba: Do grupy rekreacyjnej zapraszam każdego. Oczywiście jeżeli ma się predyspozycje, jest dużo łatwiej. Z pewnością atutem przy gimnastyce jest gibkość, którą często mamy wrodzoną.

Gdybyś miała wymienić powody, dla których warto zainteresować się gimnastyką artystyczną i posłać dziecko na tego typu zajęcia, to jakie by one były?

Agata Szczerba: Często słyszę od rodziców, którzy zapisują swoje dzieci na gimnastykę, że chcą, by dziewczynki nabrały gracji i zgrabnie się poruszały. Zwykle już po roku widać efekty tzn. mają proste plecy i dzięki temu prawidłową sylwetkę. Podczas zajęć dużo się rozciągamy, dlatego ciało wysmukla się, mięśnie ładnie się układają, a to wszystko bez stosowania diet żywieniowych. Ponadto dzieci nabierają wrażliwości na piękno sportu. 

Judo i gimnastyka artystyczna to sekcje, które są w UKS „Ronin Team”. Czy dochodzi do takich sytuacji, że np. dzieci, które uprawiają gimnastykę, odnajdują się w judo i na odwrót?

Agata Szczerba: Tak, jak najbardziej. Dochodzi u nas do tego typu sytuacji.

Mateusz Lewandowski: Jednak tendencja jest taka, że dzieci częściej przechodzą z gimnastyki na judo.

Agata Szczerba: Mimo wszystko zdarza się, że przechodzą z judo na gimnastykę. Mamy takie przypadki. Mam podopieczne, które trenują i judo i gimnastykę jednocześnie. 

Mateusz Lewandowski: W każdym razie jedno nie wyklucza drugiego, zwłaszcza jeśli chodzi o judo. Tak jak Agata wcześniej powiedziała, gimnastyka rozwija w każdym aspekcie – siły, rozciągnięcia i napięcia mięśniowego. Ktoś może się zdziwić i zapytać po co komu gibkość w judo, skoro się rzucamy lub w jujitsu, kiedy przewracamy się czy kopiemy. Otóż, żeby trafić przeciwnika np. nogą, trzeba ją podnieść, ona musi pracować. Im dziecko jest sprawniejsze, tym lepiej będzie przyswajało sobie motorykę sportów walki. 

Mateuszu, jak wspomniałeś wcześniej, jesteś w UKS „Ronin Team” trenerem judo, jujitsu i jujitsu brazylijskiego. Jak znalazłeś się w świecie sztuk walki?

Mateusz Lewandowski: Pierwszy trening odbyłem jakieś 15 lat temu. Moim trenerem był Zbigniew Zając, prezes UKS „Ronin Team”. Jeśli chodzi o jujitsu byłem rezerwowym w kadrze narodowej. W międzyczasie pracowałem jako animator. Kiedy Zbigniew Zając zobaczył, że podjąłem się tego zajęcia, zaproponował mi prowadzenie treningów z dziećmi. Jakiś czas później zostałem trenerem „Ronina”.

Jaki wpływ na dziecko może mieć trenowanie sportów walki?

Mateusz Lewandowski: Gdy dziecko zaczyna swoją przygodę np. z judo, zwłaszcza w wieku przedszkolnym czy wczesnoszkolnym, nie wpuszczamy go od razu na matę, żeby się pojedynkowało. Ten etap poprzedza przygotowanie sprawnościowe. Dopiero gdy młody zawodnik jest gotowy, wdrażamy takie rzeczy jak pady, trzymania w parterze, następnie przechodzimy do stójki. Co daje judo? Na pewno, jak każdy sport, zwiększa sprawność fizyczną. Poza tym jest to dziedzina, która uczy dyscypliny i szacunku. Każdy zawodnik przed wejściem na matę kłania się swojemu rywalowi lub gdy podchodzi do trenera. Poza tym funkcjonuje tak zwana gradacja stopniowa, czyli trenujący przechodzą przez różne stopnie wtajemniczenia. 

Sporty walki są kontaktowe. Obecnie mamy pandemię. Jak wygląda trenowanie w obliczu takiej sytuacji?

Mateusz Lewandowski: W czerwcu przyjęliśmy zasadę, że każde dziecko może dobrać się w parę i zostaje w niej do końca miesiąca. Dzieci miały również wydzielone strefy bezpieczeństwa przeznaczone jedynie dla danej pary zawodników. Dodatkowo treningi prowadziliśmy w małych grupach. Po każdej grupie oczywiście odbywało się odkażanie sprzętu. Mierzona jest również temperatura. Są to rzeczy konieczne i nie ma absolutnie mowy, żeby wraz z nowym sezonem tego nie robić, dopóki mamy pandemię. Ponadto rodzice będą mogli odprowadzać dzieci na trening jedynie do momentu wejścia do obiektu, w którym odbywają się zajęcia. 

Agata Szczerba: Nie korzystamy też z szatni. Nasi podopieczni raczej przychodzą już przebrani na treningi. Jeśli chodzi o gimnastykę artystyczną jest dużo łatwiej, bo jest to sport indywidualny. W czasach, kiedy wszystko funkcjonowało „normalnie”, treningi odbywały się na matach. Teraz każda z dziewczynek przynosi swoją karimatę. 

Jeżeli ktoś chciałby dołączyć do ekipy „Roninu” i trenować gimnastykę, akrobatykę lub sporty walki, co musi zrobić? Jak was znaleźć?

Agata Szczerba: Jeśli ktoś chciałby zapytać się o coś, dowiedzieć się więcej na temat naszych zajęć, zachęcamy do kontaktu za pośrednictwem naszej strony na Facebooku: Ronin Team Gimnastyka Artystyczna. W przypadku gdy ktoś chciałby przyjść od razu na zajęcia, to zapraszamy do hali sportowej Szkoły Podstawowej 267 przy ulicy Braci Załuskich. Dodam tylko, że pierwszy trening jest za darmo. 

Mateusz Lewandowski: Prowadzimy jeszcze treningi w Ośrodku Sportu i Rekreacji na Żoliborzu i w Szkole Podstawowej nr 68 przy ulicy Or-Ota. Jeżeli ktoś chciałby z nami trenować, zawsze może przyjść na trening aby się zapisać czy po prostu zapytać o szczegóły. Tak jak Agata, odsyłam na Facebooka klubu UKS „Ronin Team” i na naszą stronę internetową roninteam.pl, gdzie znajdują się numery telefonów do trenerów, prezesa i sekretarz klubu.


ronin-1

ronin-1

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.