Pandemia COVID-19 to bezprecedensowe zjawisko, które postawiło ludzi na całym świecie w obliczu nowych wyzwań. Toczona globalnie walka z wirusem SARS-CoV-2 oraz związane z nią regulacje władz państwowych wpłynęły na lokalne społeczności, zmieniając ich codzienne życie, utrudniając pracę i edukację.
Kryzys zrodził solidarność społeczną, w ramach której rozmaite firmy i instytucje ruszyły z pomocą najbardziej potrzebującym. Także zespół Westfield Arkadia, dla którego działania odpowiedzialne społecznie są naturalnym obowiązkiem środowiska biznesowego, przyłączył się do działań pomocowych. Centrum handlowe zmapowało najbardziej naglące potrzeby sąsiedzkich społeczności i przystąpiło do akcji.
Wsparcie dla warszawskich rodzin
Jednym z działań pomocowych zrealizowanych przez Westfield Arkadia w ramach walki z konsekwencjami epidemii, było wsparcie ubogich rodzin. Wraz z Fundacją „Szkoła na Widelcu” Grzegorza Łapanowskiego, Westfield Arkadia przeprowadziła akcję „Paczka dobra”, która zapewniła rodzinom zmagającym się z problemami finansowymi podstawowe produkty spożywcze oraz takie, które pozwoliły dobrze przeżyć czas świąt Wielkanocnych.
– „Paczka dobra” to rzeczywista pomoc dla kilkuset rodzin z Warszawy, które z powodu epidemii znajdują się w bardzo trudnej sytuacji np. rodzice stracili pracę lub są niepełnosprawni, nie mogą wyjść z domu albo też rodzina ma wiele dzieci i nie może sobie pozwolić na zakup wystarczającej ilości żywności” – opowiada Emilia Załuska, dyrektor Westfield Arkadia.
Akcją udało się objąć niemalże 300 rodzin z Warszawy i okolic, co w sumie dało ok. 1200 osób, które uzyskały wsparcie, niezbędne w trudnym czasie izolacji i ograniczonych możliwości zarobkowych. Westfield Arkadia pokryła koszty przygotowania i dystrybucji paczek dla 40 warszawskich rodzin. W skomponowanych przez dietetyków paczkach znalazły się wysokiej jakości produkty, takie jak pieczywo, nabiał, kasze, makarony, owoce i warzywa.
Wsparcie dla służb walczących z epidemią
Zdając sobie sprawę z trudności, z jakimi na co dzień zmagają się służby medyczne tworzące pierwszy front walki
z COVID-19, zespół Westfield Arkadia postanowił wesprzeć instytucje ochrony zdrowia oraz ich pracowników. Jedną z form udzielonej pomocy było wsparcie finansowe Szpitala Wolskiego im. dr Anny Gostyńskiej, przeznaczone na zakup środków ochrony osobistej, niezbędnych dla zachowania bezpieczeństwa przez pracowników instytucji. Dodatkowo Westfield Arkadia uruchomiła usługę bezpłatnego ozonowania pojazdów służby zdrowia oraz policji.
Niezwykle ważną inicjatywą było też uruchomienie na terenie Westfield Arkadia, we współpracy z laboratoriami medycznymi DIAGNOSTYKA, drugiego warszawskiego, mobilnego punktu testowania w kierunku SARS-CoV-2. Testy na obecność wirusa były wykonywane do 5 czerwca w specjalnym namiocie typu „Drive&Go-Thru”. Bezpłatnie mogli je wykonać przedstawiciele wybranych zawodów medycznych: lekarzy, stomatologów, diagnostów laboratoryjnych, pielęgniarek i położnych, fizjoterapeutów oraz ratowników medycznych.
Specjalny namiot „Drive&Go-Thru” znajdował się na parkingu podziemnym i przyjmował zainteresowanych od poniedziałku do piątku, w godzinach porannych.
Badania wykonywane były sprawdzoną metodą RT-PCR, przy użyciu testów CE-IVD, zgodnych z rekomendacjami Światowej Organizacji Zdrowia. Do wykonania bezpłatnych badań niezbędne było okazanie dokumentu potwierdzającego prawo wykonywania zawodu. Z testów, w miarę ich dostępności, mogły skorzystać także osoby indywidualne, które nie pracują w służbie zdrowia. Ich zakupu można było dokonać poprzez strony internetowe: www.diagnostyka.pl oraz www.zdrowegeny.pl. W sumie, w dniach 22 kwietnia – 5 czerwca, w punkcie diagnostycznym na terenie Westfield Arkadia wykonano 1235 testów.
Wsparcie sąsiadów i współpraca z lokalnymi organizacjami pożytku publicznego stanowi ważną część polityki Unibail-Rodamco-Westfield. Działania Westfield Arkadia, oprócz celu stricte pomocowego, są nastawione na zawiązywanie współpracy m.in.: z placówkami kultury, tworząc tym samym przyjazne środowisko lokalne. Nieprzypadkowo centrum handlowe weszło w partnerską współpracę ze swoim dzielnicowym sąsiadem – Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, w ramach której członkowie programu lojalnościowego mogą w atrakcyjnej cenie obejrzeć do 22 marca 2021 roku wystawę „Tu Muranów”. Tego typu działania realizowane są w ramach wdrożonego globalnie programu „Better Places 2030”. Program stawia sobie za cel tworzenie przyjaznych środowisku i mieszkańcom miejsc, wzbogacających okolicę i życie ludzi.
Napisz komentarz
Komentarze