Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 21:46

Warszawa luzuje obostrzenia. Podano daty otwarcia boisk, żłobków i przedszkoli

Od jutra boiska i zewnętrzne obiekty sportowe będą dostępne dla mieszkańców. Potwierdzono również datę otwarcia stołecznych przedszkoli i żłobków.  Luzowanie obostrzeń w mieście zaczęło się od otwarcia większości bibliotek. Mole książkowe mogą wypożyczać książki od poniedziałku 11 maja. Od jutra warszawiacy będą mogli skorzystać z boisk, innych zewnętrznych obiektów sportowych i infrastruktury przyszkolnej. Miejskie pływalnie i hale sportowe będą wciąż zamknięte. – 4 maja wystąpiłem do Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) o szczegółowe wytyczne sanitarne dla otwarcia obiektów sportowych. 6 maja otrzymałem część wytycznych z wnioskiem, abyśmy sami - jako samorząd - je uzupełnili. Tak zrobiliśmy – wyjaśnia Rafał Trzaskowski i dodaje: – Powstały szczegółowe wytyczne, uwzględniające specyfikę dyscyplin i obiektów. Do ich przygotowania zaprosiliśmy warszawskie kluby sportowe. Projekt wytycznych został przesłany do GIS. Wskazaliśmy termin na ich zatwierdzenie - do 13 maja. Wedle wytycznych zarządcy obiektów muszą wyznaczyć strefy przemieszczania, które umożliwią trenerom i uczestnikom treningu rozpoczynającym i kończącym swoje aktywności ograniczenie kontaktu ze sobą. Obowiązywać będą również limity osób korzystających np. z kortu tenisowego, gdzie w tym samym czasie mogą przebywać maksymalnie 4 osoby i jeden trener. Na bieżni lekkoatletycznej będzie obowiązywał jeden tor odstępu miedzy uczestnikami.

Nie ma jasnych wytycznych w sprawie nauki zdalnej

Prezydenta Warszawy potwierdził datę otwarcia miejskich przedszkoli i żłobków, którą zapowiadano od tygodnia. Rafał Trzaskowski przypomniał podczas konferencji prasowej, że w zakresie otwarcia placówek samorządy nie otrzymały  żadnych zaleceń od rządu. – Wszystkie procedury ustaliliśmy sami, dlatego termin otwarcia placówek nieco się wydłużył. Wszyscy chcemy jak najszybciej wrócić do normalności, ale trzeba to robić w bezpieczny sposób – mówił Trzaskowski. Ratusz opracował m.in. procedury i instrukcje w razie  np. zakażenia koronawirusem dzieci w placówkach. We wczorajszej konferencji udział wzięła również Dorota Łoboda, szefowa komisji edukacji w radzie warszawy. Miejska radna zwracała uwagę, że w chwili otwarcia przedszkoli część dzieci będzie pozbawiona do edukacji. – Rząd zapomniał, że przedszkola nie są jedynie placówkami opiekuńczymi, ale przede wszystkim edukacyjnymi. Nie przedstawił jasnych wytycznych w sprawie nauki zdalnej w sytuacji, kiedy otwierane są przedszkola. Część dzieci pozostanie w domach. Nie ma możliwości by nauczycielki mogły jednocześnie opiekować się, prowadzić zajęcia edukacyjne z dziećmi w placówkach i realizować zdalne nauczanie z tymi, które zostały w domach. Te dzieci będą pozbawione edukacji. To samo czeka uczniów, jeśli rząd zdecyduje otworzyć szkoły jeszcze w tym roku szkolnym – mówiła Dorota Łoboda. Zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Warszawa może uruchomić 21 529 miejsc. Powodem ograniczeń jest ustalona liczba dzieci w grupie, która nie może przekroczyć 12 osób i konieczność zapewnienia 4 mkw. powierzchni na jedno dziecko. 27% opiekunów zadeklarowało potrzebę skorzystania z opieki przedszkolnej dla swoich dzieci. Według wytycznych GIS na Żoliborzu możliwe jest przyjęcie ponad 600 dzieci. Chętnych do skorzystania z opieki przedszkolnej na terenie dzielnicy jest około 550 dzieci. Ratusz w ramach przygotowań do otwarcia obiektów sportowych i placówek zakupił prawie 3 mln par rękawiczek, ponad 200 tys. maseczek jednorazowych i ponad 120 tys. maseczek wielorazowego użytku, blisko 23 tys. przyłbic i ponad 3,5 tys. fartuchów.  W 7 dni metodą ozonowania miasto musi zdezynfekować 1 tys. obiektów. „Od 8 do 12 maja zdezynfekowaliśmy już ponad 430  obiektów w całym mieście, m.in.: na Bemowie, w Wilanowie, Pradze-Północ czy Targówku. W tym tygodniu będziemy kontynuować ozonowanie.” – podaje ratusz. fot. R. Motyl/UM Warszawa

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 19 km/h