Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 16:37

Nowe życie kina Elektronik

Kino Elektronik przeżywa swój renesans. Szczególnie w ostatnim roku. Osobą, która za to odpowiada, jest Marlena Gabryszewska. Jak to się stało, że zostałaś managerką Kina Elektronik? - Kompletny przypadek! Poprzednio pracowałam w kinie Iluzjon jako kierownik programowy. Był to okres, kiedy Iluzjon tuż po remoncie wracał do dawnej, lecz wyremontowanej, siedziby przy ulicy Narbutta. Należało kinu na nowo nadać kierunek programowy, by klasyczne z założenia miejsce, należące przecież do Filmoteki Narodowej, odnalazło się we współczesnej kulturze. Udało się! Iluzjon doskonale łączy klasykę z nowoczesnością. Znajdą tam dla siebie miejsce zarówno widzowie kochający kino nieme, jak i fani najnowszych produkcji. Spędziłam tam siedem lat, a według pewnych teorii co siedem lat przychodzi czas zmian. Tak było w moim przypadku. Iluzjon miał się świetnie, a do mnie zadzwoniła Ewa Maria Szczepanowska – szefowa działu kreatywnego Warszawskiej Szkoły Filmowej, do której należy kino – z propozycją objęcia stanowiska managera kina Elektronik. Kino było młodziutkie, działające od niespełna roku po ponownym otwarciu (przypomnę tylko, że kino działało od lat 60. XX wieku do roku 2000, gdy zostało zamknięte z powodu stanu technicznego; ponowne otwarcie nastąpiło w maju 2015 roku), a więc pełne możliwości, a zarazem problemów. Nie ukrywam, że nieco przeraził mnie fakt, że absolutnie nikt z moich znajomych nie wiedział, że to kino znów działa, to nie był dobry prognostyk. Ale z drugiej strony przywrócenie warszawiakom świadomości istnienia tego kina i zbudowania jego marki na nowo stanowiło pewnego rodzaju wyzwanie! Nie mogłam go nie podjąć. Czy chcesz przenieść jakieś rozwiązania z Iluzjonu? - Każde kino jest inne, każda przestrzeń jest inna. Ma inne możliwości, nieco inny profil widza, więc ciężko te przestrzenie porównywać. To, o co walczyłam w Iluzjonie i o co będę walczyć tutaj, to kino bez reklam i przestrzeń pozbawiona zapachu popcornu. W Elektroniku też nie będziemy wyświetlać tzw. „blockbusterów”, czyli wysokobudżetowych produkcji hollywoodzkich, takich jak „Spiderman” i inne tytuły o superbohaterach, „Alien”, czy „50 twarzy Grey’a”. Stawiam na kino ambitne, które niesie rozrywkę na wysokim poziomie, które oprócz przyjemnego wieczoru pozostawi chwilę zadumy i refleksji. Wierzę w to, że takie kino się obroni. Zresztą, potwierdza to doskonała frekwencja na prezentowanych przez nas filmach Dolana (mieliśmy drugi wynik otwarcia w Polsce), Lyncha czy Zwiagincewa. Nawiązałaś liczne kooperacje, które spowodowały, że Kino Elektronik zajęło ważne miejsce na polskiej mapie kin. - Uważam, że żadna instytucja nie jest wyabstrahowana z otoczenia i nie może opierać się wyłącznie na własnym jestestwie. Kooperacje dają szansę rozwoju, a także dotarcia do nowego odbiorcy. Dlatego też staram się organizować wydarzenia we współpracy z ciekawymi instytucjami, takimi jak chociażby Ambasada Japonii, z którą po raz kolejny już w lutym zaprosimy widzów na przegląd „Nieznane oblicza Japonii”, Ambasada Hiszpanii, Bułgarski Instytut Kultury czy portugalski Instytut Camoesa, z którym w grudniu realizowaliśmy przegląd najlepszych filmów krótkometrażowych z Portugalii. U nas odbywają się wydarzenia branży filmowej – premiery, gala wręczenia Nagród im. Zbyszka Cybulskiego, czyli nagród dla najlepszych młodych polskich aktorów, czy rozdanie nagród PSC – stowarzyszenia autorów zdjęć filmowych; ale też festiwal „Przejścia”, który organizujemy z Fundacją Kultury Bez Barier – festiwal przeznaczony dla osób niewidomych i niesłyszących, ale także zdrowych. Chcemy integrować widzów, pokazując, że niepełnosprawność nie wyklucza korzystania z kultury filmowej. Dzięki wyjątkowej atmosferze kina studyjnego, tworzonej przez klasyczny wygląd kina z dawnej epoki, przystań znalazły tu także ciekawe, rozpoznawalne w Polsce festiwale – ScriptFiesta, Festiwal Filmów Rosyjskich Sputnik, Watch Docs. Ale to nie wszystko. Kino ostatnio zostało przyjęte do sieci EuropaCinemas. Co to znaczy? - To prawda. W listopadzie zostaliśmy członkiem EuropaCinemas – to prestiżowa sieć łącząca najlepsze arthousowe kina w Europie. W Polsce niewiele ponad 20 spośród kilkuset kin może się pochwalić członkostwem w sieci. Aby zostać członkiem EC, należy wykazać się odpowiednią frekwencją oraz liczbą filmów europejskich wyświetlanych w skali roku. Wbrew pozorom, kina nie są wcale takie chętne, by wyświetlać filmy europejskie. Wciąż pokutuje u nas przeświadczenie, że kino to czysta rozrywka, a jeśli rozrywka, to Hollywood. W Elektroniku kino europejskie stanowi 90% repertuaru. Oczywiście tytuły są starannie dobierane pod względem jakości. Ale EC to nie tylko prestiż, ale też wymierne korzyści finansowe. Wsparcie kina dotacją z sieci pozwoli na jego dalszy rozwój, zarówno pod względem technicznym, jak i proponowanych eventów. Jaka jest Twoja wizja Kina Elektronik? - Chciałabym, by Elektronik był nie tyle miejscem z największą frekwencją w mieście, bo to nie o to chodzi, chciałabym, by był miejscem, do którego widzowie chętnie wracają. Które polecają innym, bo oprócz obejrzenia filmu czy spotkania z twórcami, dostają tu w pakiecie rozmowę o kinie, ciepły uśmiech i niepowtarzalną atmosferę. Bardzo zwracam uwagę na to, by ekipę Elektronika tworzyli pracownicy, którzy kochają film i kochają ludzi, którzy o filmie chcą rozmawiać. By widz nie był u nas kolejnym numerkiem frekwencyjnym, ale czuł, że może przyjść do nas nawet godzinę przed filmem, bo u nas zawsze jest z kim „pogadać”. Chciałabym, by była to przestrzeń, w której non stop jest gwar, ruch, twórcze wrzenie. Ponadto Elektronik też jest i będzie otwarty dla osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Pracujemy właśnie nad nowym systemem do audiodeskrypcji, umożliwiającym osobom niewidomym uczestnictwo w niemalże każdej projekcji. No i niebawem otworzymy małą salę na trzecim piętrze! To 26-osobowa, nowocześniejsza już sala, doskonała na seanse dla znajomych pod hasłem „film na życzenie”, ale też przestrzeń dla bardzo niszowych produkcji. Czy Elektronik to wyłącznie kino i filmy? - Nie. Zależy mi na tym, by przestrzeń ta była miejscem spotkań dla osób, które kochają filmy i chcą o nich rozmawiać przy dobrej kawie. Stąd zaproszenie do współpracy żoliborskiej kawiarni Fawory. Tak powstała elektronikowa Nowa Fala, dzięki której po wejściu do kina nie czuć zapachu popcornu, a kawy i domowego ciasta. Elektronik to także przestrzeń otwarta dla artystów – malarzy, fotografików, muzyków. Na naszej scenie występowały już Renata Przemyk, Edyta Geppert, gościliśmy Piwnicę Pod Baranami i zespół Percival, który stworzył muzykę do gry „Wiedźmin”, występują u nas teatry dla dorosłych oraz dla dzieci. Natomiast w przestrzeni wystawienniczej do niedawna prezentowaliśmy, inspirowaną warszawską Pragą, wystawę fotografii Agi Pacewicz, w lutym podziwiać można zdjęcia autorstwa Danuty Matłoch. Artyści sami się już do nas zgłaszają z propozycją wystaw, bo wiedzą, że to miejsce ma potencjał. Ma wytrawnego widza wrażliwego na sztukę. I to mnie bardzo cieszy.

Marlena Gabryszewska manager kina Elektronik

Marlena Gabryszewska manager kina Elektronik


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.