Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 06:02

Premiera online multimedialnego widowiska muzycznego w Warszawskiej Szkole Filmowej

W dobie epidemii w trudnej sytuacji znaleźli się twórcy i artyści. Obecna sytuacja przyczyniła się do odwołania lub przesunięcia planowanych premier zapowiedzianych wydarzeń kulturalnych. Część instytucji kulturalnych nie poddaje się i swoje dzieła udostępnia z wykorzystaniem nowych technologii. Do tego grona dołącza Warszawska Szkoła Filmowa. We wtorek, 28 kwietnia, odbędzie się premiera online multimedialnego widowiska muzycznego stworzonego na podstawie twórczości Przemysława Gintrowskiego, kompozytora i pieśniarza, barda „Solidarności”, wykładowcy Warszawskiej Szkoły Filmowej działającej na Żoliborzu. Premiera spektaklu odbędzie się online za pośrednictwem kanału Warszawskiej Szkoły Filmowej w serwisie YouTube o godzinie 20:00. „»Postacie« to pierwsza (i do tej pory jedyna!) taka interpretacja twórczości Przemysława Gintrowskiego. Spektakl łączy w sobie różne dziedziny sztuki – nowatorskie wizualizacje multimedialne, rozbudowaną choreografię, aranżację świetlną, kultową muzykę oraz porywający śpiew młodych artystów, absolwentów aktorstwa Warszawskiej Szkoły Filmowej. To niezwykle przewrotna mieszanka, która gwarantuje widzowi rozmaitość wrażeń.” – zapewniają twórcy. Spektakl swoją sceniczną premierę miał w lutym zeszłego roku. Został zauważony i doceniony na wielu krajowych imprezach teatralnych m.in. na Ogólnopolskim Przeglądzie Dyplomów i Egzaminów Muzycznych Wyższych Szkół Artystycznych PRZYGRYWKA w Toruniu gdzie zdobył główną nagrodę.

Powołał m.in. legendarne trio wraz z Jackiem Kaczmarskim i Zbigniewem Łapińskim

Przemysław Gintrowski w swojej muzyce wykorzystywał teksty wybitnych polskich poetów, dzięki czemu określana jest przez krytyków jako twórczość ponadczasowa, zaś wartości, które w niej przekazywał są uniwersalne i wciąż aktualne. Twórca pisał piosenki m.in. do utworów Zbigniewa Herberta, który początkowy nie był przekonany do działalności kompozytora. Herbert zmienił jednak zdanie, gdy poznał jego niezwykły kunszt. Twórczość Przemysława Gintrowskiego miała szczególne brzmienie dzięki charakterystycznej barwie głosu i ekspresyjnemu sposobowi śpiewania artysty. Gintrowski choć urodził się w Stargardzie Szczecińskim, przez całe życie związany był z Warszawą. W 1979 roku wraz z Jackiem Kaczmarskim i Zbigniewem Łapińskim powołał legendarne do dziś trio, które funkcjonowało do końca 1981 roku oraz przez kilka lat, z przerwami, po 1990. Efektem tej współpracy był program poetycki „Mur”, „Raj”, „Muzeum” oraz „Wojna postu z karnawałem”. Istotnym elementem twórczości artysty jest również muzyka filmowa. Artysta stworzył muzykę do kilkudziesięciu polskich filmów m.in: „Dziecinne pytania”, „Matka Królów”, „Dorastanie”, „Ostatni prom”, a także znane seriale komediowe, jak „Zmiennicy”. Był również autorem muzyki do filmów Kanclerza Warszawskiej Szkoły Filmowej Macieja Ślesickiego m.in. „Tato”, „Show”, „Trzy minuty: 21:37” oraz serialu „13 posterunek”, z którym łączyła go wieloletnia przyjaźń. Po 13 grudnia 1981 roku Gintrowski zaangażował się w podziemne życie kulturalne. Brał udział w koncertach, które ze względów bezpieczeństwa organizowano jedynie z kilkugodzinnym wyprzedzeniem. Występował poza oficjalnymi scenami – w domach prywatnych, salach kościelnych czy w Muzeum Archidiecezji Warszawskiej. Artysta był wykładowcą w Warszawskiej Szkole Filmowej.

„Napełniając optymizmem, nadzieją i siłą”

„W tym trudnym nie tylko dla artystów czasie, Warszawska Szkoła Filmowa udostępnia spektakl w całości online, by moc muzyki Gintrowskiego jeszcze raz podnosiła publiczność na duchu, napełniając optymizmem, nadzieją i siłą.” – informuje placówka. W spektaklu gościnnie występuje córka artysty Julia Gintrowska, która jest studentką wydziału Realizacji Dźwięku Warszawskiej Szkoły Filmowej. Piosenka „Tylko kołysanka” w wykonaniu Julii Gintrowskiej:
Reżyseria, scenariusz i przygotowanie wokalne: Magdalena Kizinkiewicz Aktorka teatralna i filmowa, absolwentka krakowskiej PWST, aktorka Teatru Polskiego w Warszawie w latach 1999-2003. Pracuje jako trener i rehabilitant głosu, prowadzi warsztaty dla wokalistów i mówców, wykładowczyni aktorstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej, reżyserka i scenarzystka spektakli dyplomowych. Aranżacje i akompaniament: Konrad Wantrych Pianista i klawiszowiec, kierownik muzyczny, autor muzyki i aranżacji do spektakli m.in. Kopciuszek (Teatr Polonia, reż. Maria Ciunelis), Czerwony Kapturek (Teatr Polonia, reż. Adam Biernacki), Jaś i Małgosia (Teatr Polonia, reż. A. Biernacki), Skąpiec. Work in progress (reż. A. Biernacki), Migdały i rodzynki. Szkice białostockie (Teatr Dramatyczny im. A. Węgierki w Białymstoku, reż. A. Biernacki). Choreografia i reżyseria ruchu: Bartosz Figurski Aktor, performer, choreograf. Zagrał role w klasycznych tytułach najbardziej rozpoznawalnych spektakli muzycznych tj.: „Chorus Line”, „Koty”, „Taniec Wampirów” czy „Deszczowa piosenka”. Jako choreograf i reżyser ruchu współpracował z Teatrem Polskim w Warszawie, Teatrem Rampa, grupą teatralno- kabaretową Pożar w Burdelu, Teatrem Młyn i Teatrem WARSawy w Warszawie. Od 2017 w kadrze Warszawskiej Szkole Filmowej, gdzie wykłada ruch sceniczny. Światło: Dariusz Orłowski – Tryzno, agencja Mosquito Dźwięk: Adam Cieplak, Maciej Boratyn Grafika i wizualizacje: Pracownia Filmowa am2 Andrzej Wąsik, Krzysztof Andrzejewski Kostiumy: Magdalena Korpanty Muzyka: Przemysław Gintrowski Obsada: Przemysław Gintrowski, Julia Gintrowska, Wiktoria Krążek, Natalia Kula-Jurczyńska, Victor Kukla, Patrycja Lewandowska, Jagoda Tymorek, Julia Kalinowska, Aleksandra Jachymek, Edyta Szczęsna, Jakub Onichowski, Zuzanna Jąkalska, Zofia Wieczorek  fot. Warszawska Szkoła Filmowa

postacie_2

postacie_2

postacie_5

postacie_5

postacie_7

postacie_7

Julia_Gintrowska_postacie

Julia_Gintrowska_postacie

postacie_3

postacie_3


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 37 km/h