Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 08:44

Stacje ładowania pojazdów elektrycznych na Bielanach i Żoliborzu. Gdzie pojawią się urządzenia?

Ruszyły konsultacje w sprawie lokalizacji nowych stacji do ładowania pojazdów elektrycznych. W  tym roku ma powstać kolejnych 41 punktów w 21 stacjach. Po konsultacjach miasto planuje zainstalować minimum 815 punktów  ładowania. Każda planowana stacja to wolnostojący słupek z dwoma punktami ładowania. Pojedynczy punkt ma naładować pojazd w czasie od 1 do 3 godzin. Każdy słupek umożliwi ładowanie dwóch pojazdów jednocześnie. „Zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych w Warszawie ma powstać minimum 1000 punktów, umożliwiających ładowanie pojazdów napędzanych energią elektryczną. We wtorek, 14 kwietnia, rozpoczęły się konsultacje społeczne na temat lokalizacji nowych stacji.” – informuje ratusz.

Plan na 19 nowych stacji na Żoliborzu

Na Żoliborzu na koniec 2019 roku użytkownicy elektrycznych pojazdów mieli jedną stację z dwoma punktami, która znajduje się przy ulicy Kolektorskiej. Do końca tego roku w dzielnicy mają powstać dwie stacje. Jedna przy ulicy Powązkowskiej z 3 punktami do ładowania i druga przy ulicy Włościańskiej, gdzie znajduje się parking przy metrze Marymont. W tym miejscu ma stanąć jedna stacja z 4 punktami. „Stacje, służące zasilaniu pojazdów elektrycznych i hybrydowych, powstaną w całym mieście. Projekt przewiduje kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt stacji w każdej z dzielnic. Wybudowane zostaną zarówno pojedyncze stacje, jak i większe skupiska, w których znajdzie się od dwóch do nawet kilkunastu stacji.” – podają urzędnicy. Obecnie w planach jest wybudowanie 19 stacji w różnych częściach Żoliborza. Stacje z największą liczbą punktów do ładowania, według zaprezentowanej koncepcji, miałby stanąć przy ulicy Braci Załuskich i Powązkowskiej przy Cmentarzu Wojskowym. Każda z tych stacji miałaby mieć po 6 punktów. Łącznie, wszystkich planowanych 19 stacji dałoby w dzielnicy ponad 50 nowych punktów.

Bielany i plan na 26 nowych stacji

Według stanu na koniec ubiegłego roku, elektryczne pojazdy można podładować na stacji przy ulicy Kolumbijskiej, gdzie znajduje się 1 punkt i przy ulicy Zgrupowania AK „Kampinos”. Przy tej stacji znajduje się aż 11 punktów do ładowania. W planach jest łącznie budowa 26 stacji, co łącznie ma dać ponad 60 punktów do ładowania pojazdów. „Priorytetem przy wyborze wszystkich lokalizacji było umożliwienie mieszkańcom ładowania samochodu podczas przebywania w miejscach związanych z edukacją, kulturą, sportem i rozrywką, np. na błoniach PGE Narodowego. Stacje ładowania będą też instalowane w pobliżu urzędów czy placówek służby zdrowia, a także w sąsiedztwie budynków wielorodzinnych, by ułatwić ich mieszkańcom podjęcie decyzji o kupnie pojazdu elektrycznego. Ważną przesłanką, wpływającą na wybór lokalizacji, była również własność gruntu – zdecydowaliśmy, aby stacje budowane były wyłącznie na gruntach miejskich. Innymi kryteriami były dostępność infrastruktury elektroenergetycznej oraz większa liczba miejsc parkingowych w okolicy.” – czytamy w komunikacie ratusza.

Co po konsultacjach?

Przedstawione lokalizacje są propozycją. Projekt stołecznego „Planu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych” przewiduje możliwość uruchomienia 1034 punktów ładowania w kolejnych 517 stacjach. Po konsultacjach z mieszkańcami wybrane zostaną lokalizacje, w których będzie zainstalowanych minimum 815 punktów ładowania. Wnioski mieszkańców będą przyjmowane mailowo do końca maja. Można przesyłać je na adres  [email protected]. 28 kwietnia i 14 maja odbędą się dyżury telefoniczne, w trakcie których będzie można porozmawiać z urzędnikami, zaangażowanymi w przygotowanie konsultowanego planu oraz zgłosić swoje uwagi. Na 20 maja zaplanowana jest wideokonferencja online lub spotkanie konsultacyjne (zależnie od sytuacji epidemicznej) z udziałem ekspertów od elektromobilności. Po zakończonych konsultacjach opublikowany będzie raport, w którym wskazany będzie sposób uwzględnienia przekazanych opinii i uwag. Następnie Biuro Infrastruktury opracuje plan zawierający przynajmniej 815 punktów ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych i przekaże go operatorom systemów dystrybucyjnych elektroenergetycznych do uzgodnienia. W kolejnym kroku plan zostanie przyjęty jako uchwała Rady Warszawy. Uchwalony plan opublikowany będzie w internecie i przekazany operatorom systemów dystrybucyjnych elektroenergetycznych.

zoliborz_mapa-1

zoliborz_mapa-1

bielany_mapa-1

bielany_mapa-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 32 km/h