Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 11:35

Koronawirus a szkoły językowe. Internet deską ratunku

Nauka języków przez internet nie jest nowością. Nauczanie na odległość było wcześniej jedynie dodatkiem lub atrakcyjną ofertą dla klientów biznesowych. Bardziej samodzielni uczyli się języków m.in. dzięki aplikacjom na urządzenia mobilne. Mimo to szkoły językowe nadal były potrzebne. Jak teraz radzą sobie z panującą sytuacją? Pandemia dla nas wszystkich jest czymś nowym. Z dnia na dzień zamknięto szkoły, a z czasem wprowadzane są nowe obostrzenia. Z pierwotnych dwóch tygodni, w czasie których zamknięte miały być szkoły i inne placówki, zrobił się miesiąc. Młodzi kursanci od ponad dwóch tygodni nie opuszczają domów. - W ciągu trzech dni od rozporządzenia rządu wdrożyliśmy nauczanie przez internet. Wszystkie nasze grupy w ten sposób zdobywają teraz wiedzę – mówi Katarzyna Murphy właścicielka i dyrektor Szkoły Językowej Academy of Language znajdującej się na Żoliborzu, do której uczęszcza kilkuset uczniów uczących się języka pod okiem ponad 40 lektorów. – Poczyniliśmy szereg działań ułatwiających naszym klientom naukę zdalną. Począwszy od wykupu jak najprostszych w obsłudze platform poprzez utworzenie wsparcia technicznego – opowiada właścicielka żoliborskiej szkoły językowej. Z reguły do nauki online wystarczy komputer, smartfon lub tablet z wbudowaną kamerką i mikrofonem oraz stały dostęp do internetu. Kursant otrzymuje link za pośrednictwem, którego loguje się do platformy, gdzie odbywają się kursy zarówno grupowe jak indywidualne. – Chcieliśmy zachować jak najwięcej stałych elementów. To co teraz się odbywa jest niczym innym jak kontynuacją kursu, który realizowany był stacjonarnie. Różnicą jest dzielący nas dystans, który skracamy możliwościami technologicznymi – tłumaczy, to jak wygląda nauczanie online w Academy of Language, pani Katarzyna. Ofertę swojej szkoły dopasowała do czasów pandemii. Znajdziemy w niej bezpłatną lekcję online, która z czasem przerodzi się w mały kurs. – Będziemy uczyć wyrażeń dostosowanych do obecnej sytuacji, w której wszystko odbywa się online. Mają one ułatwić choćby zwiedzanie muzeów, pracę czy zakupy online – zapowiada właścicielka Academy of Language.

Każdy próbuje się dostosować do nowej rzeczywistości

Do nowej rzeczywistości próbują się dostosować też inni. Mariusz Organiściak właściciel szkoły językowej moreEnglish, na co dzień prowadzi zajęcia dla dzieci i młodzieży. W swojej szkole nie prowadził lekcji online. Wszystko do tej pory odbywało się stacjonarnie w dwóch placówkach – jedna w Skierniewicach, druga na warszawskim Żoliborzu. Jak sam przyznaje musiał nadrobić zaległości w nauczaniu online, ale efekt chwalą zarówno dzieci jak i rodzice. – Obecnie dla młodszych dzieci nagrywam filmiki. Treści z podręcznika przeplatają się dodatkowymi ćwiczeniami, które mają uatrakcyjnić całość i skupić uwagę na tym co właśnie robią, czyli nauce języka. Staram się dokładać elementy humorystyczne w postaci gifów czy przeróbek polegających np. na doklejeniu mojej twarzy do sylwetki super bohatera. Poziomem produkcji staram się dorównać dobrej jakości filmom na YouTube – tłumaczy pan Mariusz. Jako zalety takiego filmiku wymienia m.in. to, że w odróżnieniu do lekcji online w czasie rzeczywistym w tym przypadku dzieci mają elastyczność czasową i mogą obejrzeć go i wykonać polecenia w odpowiednim dla siebie momencie. – W tym przypadku nie trzeba też angażować rodziców, bo w całym założeniu chodzi też o to, żeby dzieci mogły uczyć się języka korzystając z moich materiałów samodzielnie. I według relacji rodziców faktycznie to się dzieje – mówi właściciel szkoły językowej moreEnglish i dodaje: - Staram się konstruować filmy w taki sposób, żeby dziecko po jego obejrzeniu nie mogło się doczekać kolejnego. Dzieciakom ta forma pasuje i chętnie z niej korzystają. Mam duże doświadczenie w pracy z dziećmi i po prostu wiem, że trzeba je zaciekawić formą.

Czy nauczanie przez internet jest przyszłością?

Czy widzi przyszłość w prowadzeniu zajęć w ten sposób? – To na pewno, ale nie jako podstawową formę prowadzenia zajęć a jako dodatek, albo praca domowa. Czas pokaże w jaki sposób wykorzystamy obecnie wdrożone rozwiązania – stwierdza Mariusz Organiściak. W rozmowie ze mną przyznaje, że póki co nikt nie rezygnuje z zajęć, a na pytanie czy zapisują się nowi uczniowie odpowiada, że w tym momencie zależy mu na zajęciu się tymi uczniami, których ma pod opieką. Z kolei Katarzyna Murphy z Academy od Language zapytana o kwestie zastosowań obecnych rozwiązań w przyszłości zaznacza, że w pojedynczych przypadkach korzystała z możliwości zdalnego nauczania. – Lekcje online w naszej ofercie istniały, ale nie dominowały jak teraz. Mieliśmy w planach tę gałąź rozwijać, ale były to cele rozłożone w perspektywie najbliższych dwóch lub trzech lat. Do tego typu rozwiązań ludzie podchodzili z dystansem. Teraz kiedy sytuacja zmusiła nas wszystkich do zaadaptowania się w ten sposób do panujących warunków coraz więcej osób przekonuje się do tego modelu – mówi pani Katarzyna i dodaje: - Niektórzy jednak będą woleli tradycyjną formę nauczania bo zatęsknią za bezpośrednim kontaktem. Moi rozmówcy zgodnie przyznają, że skutki obecnej sytuacji odczują wszyscy. Do pełnej oceny potrzebny jest jednak czas, po upływie którego każdy z klientów będzie znał swoją sytuację finansową. – Na chwilę obecną swoje działania szkoleniowe zawiesili klienci biznesowi – mówi Katarzyna Murphy.
Wspierajmy lokalnych przedsiębiorców. W ramach akcji #kupujęnażoliborzu stworzyliśmy specjalną zakładkę, gdzie znajdziecie firmy działające na Żoliborzu. Kliknij tutaj, aby przejść na platformę lub wejdź na naszego Facebooka. Pamiętaj! Bez Ciebie nasi przedsiębiorcy nie przetrwają, dlatego kupuj lokalnie. 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ