Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:51

Więcej przestrzeni otwartej na Żoliborzu

Dom development - nowa koncepcja na zagospodarowanie terenu w rejonie ulic Powązkowskiej, Rydygiera i Przasnyskiej: większe walory przestrzenne, ogólnodostępny plac publiczny i nowe nasadzenia dużych drzew   Dom Development ma projekt zagospodarowania przestrzeni na terenie między ulicami: Powązkowską, Rydygiera (odcinkiem planowanym) oraz Przasnyską. W tym miejscu powstać ma tzw. Żoliborz Artystyczny II, kontynuacja znanego i wielokrotnie nagradzanego osiedla Żoliborz Artystyczny. Projekt opracowany w 2017 r. zakłada większe walory przestrzenne niż przewidziane w pierwotnym projekcie zagospodarowania ww. działki zatwierdzonym pozwoleniem na budowę. Oznacza to więcej ogólnodostępnej przestrzeni publicznej, w tym swobodny dostęp do placu pieszego o pow. 2000 mkw. i dojście z trzech ulic (Rydygiera – planowana, Powązkowska, Przasnyska) pieszymi pasażami. Zgodnie z koncepcją, Dom Development planuje także wybudowanie m.in. przedłużenia fragmentu ulicy Rydygiera do ulicy Powązkowskiej, co znacząco usprawni komunikację samochodową i pieszą w tej okolicy. Propozycja spółki stanowić będzie kontynuację nowo powstającej koncepcji Osi Rydygiera, wokół której zaczyna skupiać się życie towarzyskie i kulturalne Żoliborza, z kawiarniami, placami, miejscami spotkań mieszkańców dzielnicy.     Na terenie Żoliborza Artystycznego II ma powstać łącznie ok. 1320 lokali. Autorem nowej koncepcji osiedla Dom Development jest pracownia Hermanowicz Rewski Architekci.   Pomimo złożenia wielu uwag i wniosków przez różne podmioty – w tym osoby prawne i fizyczne, spółdzielnie mieszkaniowe – do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (MPZP) Żoliborza Południowego, w dniu 29 listopada 2017 r. Rada Dzielnicy Żoliborz Miasta Stołecznego Warszawy pozytywnie go zaopiniowała. Dodatkowo, uchwalenie projektu miejscowego planu zagospodarowania w takiej formie nie uwzględnia stanu prawnego planowanej przez Dom Development inwestycji (zarówno stanu prawnego pierwotnego, jak i nowego projektu). W efekcie obniżeniu ulega wartość nieruchomości (o około 30 mln zł), a deweloper ma prawo do dochodzenia odszkodowania, którego koszty musiałyby obciążyć budżet Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy.     Pozwolenie na budowę wydane na podstawie decyzji o warunkach zabudowy dopuszcza zdecydowanie intensywniejszą zabudowę niż nasz nowy projekt. Jednak świadomie chcemy, zgodnie z koncepcją przyjętą na Żoliborzu Artystycznym, stworzyć miejsce otwarte, z ogólnodostępnym placem pieszym i pasażami, aktywizujące lokalną społeczność. Istniejący projekt zagospodarowania dla tego terenu, który kupiliśmy wraz z działką, jest zgodny z przepisami i moglibyśmy go w takiej formie realizować. Jednak mamy na tę przestrzeń nowy, w naszej opinii lepszy pomysł, który pozwoli stworzyć przestrzeń integrującą zarówno obecnych, jak i nowych mieszkańców tego rejonu Żoliborza – mówi Jarosław Szanajca, Prezes Zarządu Dom Development S.A.   W nowej koncepcji łączna przestrzeń mieszkaniowo-użytkowa (tzw. PUM), czyli łączna powierzchnia lokali, którą będziemy mogli sprzedać, będzie mniejsza niż w pierwotnym projekcie. Będzie to jednak przestrzeń lepsza jakościowo, bardziej komfortowa dla mieszkańców.  Zakłada większe odległości między budynkami, dłuższe perspektywy, a także więcej nasadzeń dużych, dorosłych drzew. To rozwiązanie naszym zdaniem korzystne także dla dzielnicy. Dzięki większej przestronności między budynkami i przestrzeniom wspólnym unikniemy powstania ściany bloków odgradzających wnętrze osiedla od okolicy, zamiast tego tworząc zrównoważony projekt nastawiony na aktywizację lokalnej społeczności – mówi Jarosław Szanajca.   Nowa koncepcja (Rys. 1) różni się od tej z 2016 r. przede wszystkim rozwiązaniami funkcjonalno-architektoniczno-urbanistycznymi i zakłada przestrzeń z ogólnodostępnym placem, głównym pasażem pieszym z elementami małej architektury i bujną zielenią. Swobodny dostęp do tych punktów ma na celu budowanie przestrzeni publicznej i atmosfery sąsiedztwa. Ponadto większe rozdrobnienie budynków umożliwi powstanie zrównoważonego projektu, silniej wpisującego się w okolicę i z korzyścią dla mieszkańców pobliskich osiedli, ponieważ nasza nowa koncepcja odsuwa projektowane budynki od istniejącej zabudowy.   Rys. 1       Pierwotny projekt budowlany zagospodarowania nieruchomości z 2016 r. (Rys. 2) zakłada, zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę, powstanie zamkniętego kompleksu mieszkaniowego. W tej koncepcji dominuje przestrzeń półpubliczna – dziedziniec osiedlowy, a nie publiczny plac, co oznacza ograniczony i kontrolowany dostęp do publicznych przestrzeni oraz „ukrycie” placu z funkcją pieszo-rekreacyjną, który mógłby służyć aktywizacji lokalnej społeczności.  Projekt ten zakłada stworzenie osiedla „wyspy” na planie miasta. Rys. 2 Działka, na terenie której ma powstać Żoliborz Artystyczny II, znajduje się w sąsiedztwie szeregu nowych osiedli mieszkaniowych wielorodzinnych: Przasnyska 7 (Atelier Żoliborz), Krasińskiego 57, 59 i 59A (Osiedle Krasińskiego), Osiedle Żoliborz Artystyczny przy ul. Powązkowskiej oraz osiedle Przasnyska 11 (Apartamenty przy Krasińskiego).   PORÓWNANIE DWÓCH KONCEPCJI ZAGOSPODAROWANIA TERENU MIĘDZY ULICAMI POWĄZKOWSKĄ, RYDYGIERA ORAZ PRZASNYSKĄ  
Warunki Istniejący projekt budowlany z 2016 r. Rys. 2 Nowy projekt z 2017 r. Rys. 1
Ogólna zabudowa Osiedle opierające się na zasadzie „wyspy” na planie miasta. Intensywna zabudowa (2 budynki wolnostojące i 4 budynki pierzejowe) Osiedle włączone w tkankę miejską. Większe walory przestrzenne (1 budynek wolnostojący i 5 budynków pierzejowych)
Układ przestrzenny osiedla – kluczowe informacje Przestrzeń półpubliczna, z jednym publicznym ciągiem pieszo-jezdnym i utrudnionym dostępem od ul. Powązkowskiej do centralnie zlokalizowanego placu pieszego o pow. 2 tys. mkw. (przez przejście bramowe). Dziedzińce wewnętrzne budynków o półpublicznym charakterze. Więcej przestrzeni ogólnodostępnej animowanej przez lokale usługowe w parterach i z publicznym placem pieszym o pow. 2 tys. mkw., Dziedzińce wewnętrzne budynków o półpublicznym charakterze. Główny pasaż pieszy, w pobliżu placu, na osi projektowanej ulicy dojazdowej. Wewnętrzne pasaże piesze drugiego rzędu prostopadłe do pasażu głównego.
Dostęp do placu pieszego o pow. 2 tys. mkw. Ograniczony dostęp do placu – wąski przesmyk (przejście bramowe), tylko od strony ulicy Powązkowskiej. Otwarty dostęp do placu pieszego od projektowanej ulicy dojazdowej (przedłużenie ul. Rydygiera), ulicy Powązkowskiej, ulicy Przasnyskiej
PUM ok. 91 tys. m2 ok. 84 tys. m2
    Zgodnie z nową koncepcją, Dom Development świadomie nie wykorzysta w pełni dopuszczalnej powierzchni użytkowo-mieszkaniowej, zachowując jednocześnie zarówno powierzchnię biologicznie czynną, jak i wysokości budynków wskazane w zaopiniowanym przez Radę Dzielnicy projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.   Podobnie jak w przypadku Żoliborza Artystycznego (już zrealizowanego osiedla), planowane jest zachowanie nazewnictwa ulic, placów, pasaży, itp. upamiętniającego znanych artystów, którzy tworzyli na Żoliborzu. Ich twórczość będzie odzwierciedlona w dziełach sztuki, do których wykonania zostaną zaangażowani artyści, m.in. Maurycy Gomulicki, Olga Wolniak, którzy wykonali swoje projekty na już zrealizowanym Żoliborzu Artystycznym. Prace te będą częścią kolekcji Fundacji Dom City Art (www.fddca.pl) promującej sztukę w przestrzeni miejskiej.    

koncepcja DD

koncepcja DD

projekt stary DD

projekt stary DD

ujęcie na plac publiczny z góry

ujęcie na plac publiczny z góry

plac publiczny z amfiteatrem

plac publiczny z amfiteatrem


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.