Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:07

Mamy 3 srebra na Olimpiadzie Kulinarnej!

Kilka lat pracy i budowania trzonu reprezentacji dało świetny wynik. Teraz mogę się pochwalić bo jest kim i czym. „Poland National Culinary Team” Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni reprezentowany po raz pierwszy w historii drużyną Juniorów oraz Kucharzy profesjonalnych, starł się z najsilniejszymi drużynami świata. Dwa zespoły, trzy starty i gigantyczna praca.

Ponad 30 dni treningów w Instytucie Kulinarnym Selgros TransGourmet w Warszawie. Ostatnie zgrupowanie i olimpiada to niemal 2 tygodnie poza domem. Każdy trening obydwu drużyn to prawie 200 tak zwanego „set menu”. To, każdorazowo, niezwykła uczta dla 12 osób, pełna smakowitych i pięknych dań, przekąsek oraz deserów. To także wspaniała rzeźba cukiernicza. Setki kilogramów najlepszych surowców, wiedza, smak, upór, łzy radości. Im bliżej samej olimpiady tym więcej zmęczenia, stresu i adrenaliny.

Reprezentacja kucharzy to nie żart

Olimpiada kulinarna IKE w Stuttgarcie odbyła się w dniach 14 – 19 lutego tego roku. Juniorzy pojedynkowali się na najlepsze dania z trzydziestoma zespołami z całego świata. Każdy miał przygotować 60 przekąsek, dań głównych i deserów.

6 godzin pracy, 6 kucharzy, pomocnik i walka z czasem. Wszystko odbywało się w wydzielonej kuchni, pod czujnym okiem sędziów i kamer transmitujących wydarzenie. W tym starciu to czas jest największym przeciwnikiem.

Wyobraźcie sobie 20 jednakowych przeszklonych kuchni w wielkiej hali. Dziesiątki sędziów z całego świata, w tym wreszcie jeden z Polski. Joanna Ochniak jako pierwsza Polka weszła w skład jury World Chefs.

Kucharze wchodzą do kuchni po dokładnym audycie surowców i sprzętu uprzednio przeprowadzonym przez sędziów. Drużynom pojedynkującym się w olimpiadzie nie wolno mieć ze sobą żadnego gotowego produktu, ani nawet półproduktu. Przygotowania trwają 6 godzin, po nich rozpoczyna się serwis.

W osobnej sali restauracyjnej, wszystkie startujące drużyny serwują gościom efekty swojej pracy. Obsługa, od pierwszego do ostatniego dania, musi przebiegać na równym, absolutnie wysokim poziomie. Do samego końca nie wiadomo, które dania trafią w ręce sędziów. O tym, których potraw spróbowali, można się dowiedzieć dopiero następnego dnia, przy ogłoszeniu wyników. Wówczas drużyny otrzymują od sędziów szereg uwag i komentarzy dotyczących pracy oraz samych dań, a także ostateczny wynik. W przypadku naszej reprezentacji było to drugie miejsce!

Rywalizacja trwająca godziny, stres i wyścig z czasem

Drużyna kucharzy profesjonalnych startowała w dwóch konkurencjach. Jedna miała przygotować przekąskę, danie główne oraz deser, ale w podwojonej ilości. Na całość mieli również 6 godzin, a rezultat jaki osiągnęli to srebrny medal!

Kolejna kategoria to przygotowanie kilkunastu przekąsek i dań ciepłych oraz deserów dla 12 osób. Dla kucharzy oznaczało to 6 godzin pracy i gigantyczny stres. Po przygotowaniu, ustawienie na bufecie wszystkich posiłków. Całość wykonana z niezwykłą precyzją. Do stołu zasiada 12 osób w tym 2 sędziów. W tej kategorii kucharze pracują także z gośćmi, serwując im dania i opowiadając jak i z czego powstały. Końcowy efekt? Srebrny medal!

Olimpiada to nie tylko pojedynki kucharzy, pyszne jedzenie i emocje, ale też rzędy tirów wypełnionych niezbędnym sprzętem do gotowania czy choćby zmywanie naczyń, które też jest oceniane. Więcej szczegółów na naszej stronie www.osskic.org.pl  oraz Facebooku Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni.

Muszę przedstawić skład obydwu drużyn, bo jako część zarządu odpowiedzialna za realizację projektu, jestem dumny z każdego z nich: Trener główny – Sebastian Krauzowicz, Kapitan Zespołów – Bartosz Peter, wspierał nas niezawodny Kurt Scheller i Daniel Mayor (obaj moi szefowie z czasów pracy w hotelu „Bristol”). Dużym wsparciem byli Joanna i Janusz Profusowie odpowiedzialni między innymi za „słodką pracę” oraz Lech Pluciński wspierający zespół. Za pracę zaplecza jak i logistykę oraz kwatermistrzostwo odpowiadał Mirek Reszczyk – skarbnik, Dariusz Zahorański i ja – Jarek Uściński prezes zarządu. Skład kulinarnej kadry seniorów (wraz z trzema zawodnikami rezerwowymi): Joanna Klimas Profus – trener sekcji cukierniczej kadry narodowej, Bartosz Peter – kapitan, Michał Świerad – pastry chef, Mariusz Roch – chef, Marcin Gruszka – chef, Dawid Grucel – chef, Michal Kuduk – chef, Maciej Hippler – chef, Adam Wozniak – chef, Filip Cwojdziński – chef. Skład kulinarnej kadry juniorów (w tym trzech kucharzy rezerwowych pomocniczych): Bartosz Wicherek – kapitan zespołu, Daniel Warszawski – junior chef, Emil Guzik – junior chef, Adam Rzęski – junior chef, Kamil Poćwiardowski – junior chef, Krzysiek Kowalski – junior chef, Karol Piotrowski – junior chef, Mateusz Galbarczyk – junior chef, Damian Hirt – junior chef.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.