Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:17

„Defabryka”, miejsce innowacji, eksperymentów i sztuki

Budynek przy ulicy Duchnickiej 3 to miejsce gdzie historia przenika się z nowoczesnością. To jedno z bardziej inspirujących miejsc na mapie Warszawy. Właściwie od początku istnienia jest miejscem pracy twórczej.

Dla wielu jest to dziś mekka designu czy miejsce spotkań ze sztuką. W postindustrialnym budynku dawnej Fabryki Wynalazków Instytutu Mechaniki Precyzyjnej mieszczą się dziś agencje reklamowe, restauracje, sklepy z wyposażeniem wnętrz, butiki, salony fryzjerskie czy showroomy wnętrzarskie i modowe. – „Defabryka”, poprzez dbałość o walory architektoniczne i designerskie, jest miejscem energetycznym, stworzonym by realizować oryginalne i niepowtarzalne projekty oraz idee. Dziś to już adres obowiązkowy dla wszystkich, którzy kochają piękno i nietuzinkowe inspiracje, są kreatywni lub po prostu chcą spędzić czas w stylowych delikatesach lub restauracjach – wyjaśnia Izabela Rogala dyrektor ds. rozwoju w „Defabryce”.

Drugie życie historycznych perełek

W Polsce, ale i na świecie, tereny poprzemysłowe coraz częściej poddawane są modernizacji. Dziś wiekowe konstrukcje stanowią kluczową wartość danego regionu. Dzięki temu zachowana jest tożsamość miejsca, a inwestorzy decydują się tchnąć drugie życie w historyczne perełki. Tak też stało się z halą znajdującą się przy ulicy Duchnickiej 3.

– W 2005 roku zafascynował nas opuszczony budynek, który znajdował się w samym sercu pofabrycznego Żoliborza. Wpadliśmy na pomysł stworzenia w nim przestrzeni wystawienniczo-handlowej. W ten sposób, w latach 2006-2010, „Defabrykę” poddano kompleksowej renowacji i aranżacji – przypomina Izabela Rogala i dodaje: - Zachowaliśmy najciekawsze elementy starej fabryki. Naszym celem było podkreślenie jej specyficznego charakteru i klimatu. Przestrzeń w zasadniczej części stanowi otwarta, jednokondygnacyjna hala typu open space. Bryła przeszklona jest w górnej części rzędem prostych świetlików, dzięki czemu jest bardzo dobrze doświetlona naturalnym światłem i doskonale nadaje się na działalność showroomową.

Miejsce wynalazków i pracy twórczej

Sam budynek, w którym dziś znajduje się „Defabryka”, powstał w latach 1954-1956. To dawna Fabryka Wynalazków Instytutu Mechaniki Precyzyjnej. Początki samego Instytutu Mechaniki Precyzyjnej sięgają okresu międzywojennego, kiedy to podejmowano działania dążące do budowy przemysłu zbrojeniowego.

Naukowcy, którzy konstruowali, wymyślali i eksperymentowali w hali, gdzie obecnie znajduje się „Defabryka”, stale podejmowali się nowych wyzwań w zakresie m.in. robotów przemysłowych. Jako jedne z bardziej spektakularnych osiągnięć zrealizowanych w IMP wyróżnia się chociażby zaprojektowanie pierwszej polskiej dwuspadowej rakiety przeciwlotniczej klasy ziemia-powietrze oraz wyprodukowanie robotów przemysłowych, które z powodzeniem wykorzystywano w FSO na Żeraniu. Opracowane technologie wdrożono również w branży elektronicznej, jubilerskiej czy konserwatorskiej. Świadczy o tym choćby fakt, że w pracach renowacyjnych Zamku Królewskiego w Warszawie brali udział pracownicy IMP.

„Defabryka”, ze względu na swoją przeszłość, jest miejscem, które może się kojarzyć z pracą twórczą i innowacyjną. W jej sąsiedztwie nadal znajduje się Instytut Mechaniki Precyzyjnej. To właśnie w nim powstała m.in. technologia wytwarzania grafenu, który nazywany jest polskim cudem technologii. 

Bliski kontakt ze sztuką

Do dawnej Fabryki Wynalazków Instytutu Mechaniki Precyzyjnej trafiają wszyscy, którzy interesują się designem, projektowaniem i cenią sobie spójną z architekturę z industrialnym otoczeniem. Działające w „Defabryce” firmy dostarczają nowoczesne i przyszłościowe rozwiązania. – Ważnym elementem jest też zieleń, dająca wytchnienie od miejskiego zgiełku. W ogrodzie „Defabryki” rośnie, bagatela, ponad 200 gatunków roślin, a całość zaprojektowana jest z myślą o owadach i ptakach, w zgodzie z równowagą ekosystemów. Jest to przestrzeń do kreatywnej pracy i odpoczynku – wylicza dyrektor ds. rozwoju.

W „Defabryce” nie tylko skorzystamy z usług, ale możemy też liczyć na kontakt ze sztuką. – „Defabryka” wspiera początkujących artystów w budowaniu pozycji i miejsca w środowisku twórczym. Od 2017 roku realizujemy autorski projekt promocji młodej sztuki polskiej, który pomaga w urzeczywistnianiu artystycznych wizji, między innymi poprzez eksponowanie prac nowego pokolenia – informuje Izabela Rogala, która też jest kuratorem wystaw. Jednym ze współpracujących z „Defabryką” twórców jest żoliborzanin Jan Sajdak, który specjalizuje się w landarcie. To właśnie on rozświetlił kolorami wnętrze starej wierzby na Cytadeli.


Czytaj też: Cytadela: Wierzba, do której można wejść i podziwiać kolory tańczące na pajęczynach!


„Defabryka” włącza się również w ogólnopolską akcję „Noc Muzeów”. – Odbywają się wówczas koncerty, happeningi, wernisaże, akcje artystyczne, rzeźbiarskie instalacje, a wszystko to pod oficjalnym patronatem Miasta Stołecznego Warszawy. Jednym z większych dotychczasowych wydarzeń artystycznych był pokazywany jesienią 2019 roku projekt o sile kobiecości – „#15 Historii”, współtworzony przez malarkę Magdę Głodek oraz Julitę Pająk, fotografkę. W marcu zapraszamy na wystawę fotografii uczniów „Fotospokojna”, która jest efektem naszej owocnej, rocznej współpracy – zapowiada dyrektor ds. rozwoju w „Defabryce”.


mgl1658_6

mgl1658_6

DSC9385

DSC9385

DSC9392

DSC9392

Agnieszka-Strojna

Agnieszka-Strojna

Albert-Kozak-Ecce-Homo

Albert-Kozak-Ecce-Homo

bsh

bsh

Janek-Sajdak

Janek-Sajdak

Joanna-Maria-Dziedzianowicz

Joanna-Maria-Dziedzianowicz

Joanna-Maria-Dziedzianowicz-1

Joanna-Maria-Dziedzianowicz-1

ŁąKA-Polska-Sylwia-Jóźwiak

ŁąKA-Polska-Sylwia-Jóźwiak

Marta-Banaszak-Wystawa-Przestrzeń-bez-końca-i-poza-czasem

Marta-Banaszak-Wystawa-Przestrzeń-bez-końca-i-poza-czasem

smartcapture

smartcapture

rbsh

rbsh

smartcapture

smartcapture

Zuzanna-Jankowska

Zuzanna-Jankowska

smartcapture

smartcapture


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.