Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 10:34

Kawowarzy żoliborscy

Kawiarnia uznana za jedną z najlepszych w Warszawie. Na ścianach prezentuje unikatową sztukę i design. Przy stolikach – miejsce spotkań z lokalnymi twórcami. Wieczorny spot na miłosne rendez-vous, a w weekendy lokal zapełniany przez spragnione pysznego śniadania rodziny. Fawory.   Ile lat działają Fawory? Joanna: Chyba już będzie pięć.   Skąd pomysł na otworzenie kawiarni, i to na Żoliborzu? Bartek: To wynikało z potrzeby własnej, na kawę jeździliśmy do Centrum, a lokal Faworów kłuł w oczy piękną witryną. Plus wieloletnia miłość do kawy i chęć podzielenia się tym. Joanna: Pomysł wziął się z tego prostego faktu, że w kawiarni bardzo przyjemnie się siedzi. Można coś robić przy okazji, można nic nie robić. Taki trochę bezczas. Siedzieć, patrzeć, pić kawę z wolna – to moja ulubiona forma spędzania czasu w kawiarni. Prywatny czas na bycie. Lubię też to, że kawiarnia to taka wspólna przestrzeń. Każdy coś do niej wnosi. Jest taka, jak ludzie, którzy w niej bywają. Taka przestrzeń, żeby się chciało przychodzić, nawet jak jest zimno i pada. I to jest chyba najważniejsza funkcja kawiarni – łączenie ludzi. Uwielbiam jak ludzie się poznają w Faworach, coś potem wspólnie robią, tworzą. Rozrasta się sieć sąsiedzka. Żoliborz jest do tego idealny. Bardzo tu dużo ludzi, którzy żyją ciekawie, są otwarci, towarzyscy, kreatywni. Zresztą, mieszkamy tu i uwielbiamy Żoliborz.   Czyli wcześniej nie zajmowaliście się gastronomią? Joanna:  Ja pracowałam w TVP Kultura. Bartek: Wcale, po jakimś krótkim flircie z korpo włóczyłem się po świecie, m.in. żeglowałem po Atlantyku, Karaibach, eksplorowałem Andy, pomieszkiwałem w Buenos Aires, Nowym Jorku i Berlinie, a po powrocie do Warszawy zamieszkałem na Żoliborzu i zacząłem robić meble. I żeglować zawodowo przez kilka miesięcy w  roku.   Jak powstał koncept Faworów? Joanna: Usiedliśmy przy stole z naszymi wspaniałymi przyjaciółmi (Marcin, Borys – pozdrawiamy!) i wyszło z tego, że otworzymy coś na kształt baru prasowego – z gazetami wiszącymi na ścianach na długich kijach. Wszyscy będą siedzieć, pić kawę i czytać… he he. Później koncept ewoluował. Wymyśliliśmy, że Fawory to ma być swobodne miejsce, w którym wszyscy nasi znajomi czuliby się jak u siebie. A później wszystko zadziało się samo. Stworzyli je ludzie, którzy tam przychodzą, no i oczywiście ci, którzy tam pracują. To fantastyczna ekipa. Trochę szalona.   Bartek: Z jednej strony, złożyła się na to mieszanka miejsc, które polubiliśmy w różnych miastach, w których przyszło nam mieszkać. Fascynująco zaczęło się robić jak zrobiliśmy przegląd warszawskich palarni i odkryliśmy świat kaw speciality, czyli kaw wysokiej jakości, palonych metodą rzemieślniczą. Wcześniej sam kupowałem zwykłą kawę włoską w sklepie i zaparzałem ją w kawiarce, a tu nagle takie bogactwo smaków. Z drugiej strony, nałożyła się nasza praktyka kulinarna, wegetarianizm, kuchnia pięciu przemian, zdrowe odżywianie. Ale tak naprawdę, to w sumie nic oryginalnego, podczas jakichś targów gastro słyszałem, że badania wykazały, że to takie dość powszechne marzenie: otworzyć kawiarnio-galerię.   Jak dziś postrzegacie miejsce Waszej kawiarni na mapie Żoliborza? Joanna: Nareszcie jest jakaś mapa! Bardzo jesteśmy zadowoleni, że tyle się dzieje. Bartek: Mi się bardzo podoba, że tu na odcinku między Pl. Inwalidów a Gen. Zajączka zrobiło się takie zagłębie gastronomiczne Żoliborza i cieszę się że, Fawory mają w tym swój udział.   Kilka dni temu otworzyliście nową kawiarnię w Kinie Elektronik. Czego możemy spodziewać się w „Nowej Fali“? Bartek: Nowa Fala to zdecydowanie miejsce, w którym można napić się dobrej kawy, ściągamy kawy z najlepszych warszawskich palarni. Ponadto, z racji, że jest tam niezłe zaplecze, mamy tam m.in. piec, będziemy tam podawać rano świeżo wypiekane skonsy, a w okolicy lunchu flamy, czyli tartę flambée pochodzącą z Alzacji. Sama kawiarnia jest ulokowana w dość sporej przestrzeni holu kina, ale tak ją zaprojektowaliśmy, że mimo to jest dość przytulnie i wygodnie, więc można się tam poczuć swobodnie, a jednocześnie schować się od zgiełku ulicy; przed kinem jest parking, więc odpadają problemy z parkowaniem.   Do tej pory to miejsce nie miało zbyt wiele szczęścia i nie zaistniało na gastronomicznej mapie dzielnicy. Czy „Nowa Fala“ ma być typową kafeterią przykinową, czy będzie atrakcyjna dla szerej grupy klientów? Joanna: Bardzo nam się podoba zestawienie kawy z kinem. Kawa od zawsze łączy się z filmem, z procesem twórczym, dyskusyjnym. To bardzo dobry duet. Kawiarnia w kinie to taki pomysł na ominięcie całej sprawy z popcornem i colą. Można zjeść domowe ciasto, prażone migdały czy wypić dobrą kawę. To się łączy z dobrym kinem. A w Elektroniku jest naprawdę uważnie wyselekcjonowany repertuar (kino to weszło właśnie do europejskiej sieci kin studyjnych Europa Cinemas). Są tam festiwale, mnóstwo pokazów przedpremierowych, teatry telewizji, etiudy dyplomowe studentów. Na miejscu jest Warszawska Szkoła Filmowa, której studenci to bardzo duże i aktywne twórczo grono. Wszystko to tworzy ciekawą społeczność i naprawdę warto zajrzeć do Elektronika, żeby sobie posiedzieć przy kawie, wybrać się na film albo spotkanie z twórcą i dyskusję. Polecam każdemu.   Zarówno w Faworach, jak i w „Nowej Fali“, zwracają uwagę nietypowe, piękne meble. Skąd się wzięły? Bartek: Jeśli chodzi o projekt wnętrza i mebli do Nowej Fali, to chciałem, aby całość była dość spójna i wpisała się w modernistyczny budynek. Zresztą, poza zapleczem, kolory i oświetlenie sali były już narzucone, dlatego też jest tam dużo drewna, bo zależało mi, aby tą przestrzeń ocieplić przy zachowaniu jej stylu. Fawory to raczej wyraz moich osobistych fascynacji. Bardzo lubię łączyć drewno i metal, w obu miejscach jest sporo sklejki, bo uważam, że to świetny, trwały materiał, w pewnym sensie już klasyczny, bardzo lubię jego warstwową fakturę. Samo wyprodukowanie mebli jest etapowe, współpracuję z bardzo dobrymi warszawskimi rzemieślnikami, niektóre elementy robię sam, a niektóre zlecam.   Czy to znaczy, że można je kupić? Bartek: Jestem w trakcie tworzenia sklepu internetowego z meblami, będą tam moje projekty, ale też moich znajomych, którzy robią piękne i trwałe rzeczy.   Bardzo dziękuję za rozmowę i do zobaczenia w „Nowej fali“!

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 32 km/h