Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 06:15

Szaro i zimno lecz pysznie i zdrowo

W okresie wiosny lub jesieni zwykle spożywało się większe ilości kiszonych warzyw, bogatych m.in. w magnez, potas, wapń a także witaminę C. To naturalny sposób na wzmocnienie organizmu.

Wolno duszone mięsa oraz buliony, to źródło m.in. kolagenu, który coraz częściej dostarczamy naszym organizmom w formie drogich suplementów. To wynik szybkiej diety. Stek, pierś kurczaka, rosół z kostki są daniami, które niejednokrotnie dostarczają organizmowi mniej energii, niż powinny.

Jeśli chcemy funkcjonować przez długie lata, musimy spożywać pełnowartościowe dania.

Przekąski jako główne przyczyny nieregularnego odżywiania

Mało kto prowadzi profilaktykę i regularnie bada swój organizm do momentu, aż nie odczujemy problemów.

W czasach gotowych dań i szybkich przekąsek, coraz bardziej musimy się pilnować. Dziś (czego lata temu nie było na co dzień ), na każdym kroku czyha przekąska. Czekoladka, chipsy, jabłko czy paluszki, to główne przyczyny nieregularnego odżywiania.

Kluczowe jest spożywanie dań sezonowych. Jako kucharz i właściciel restauracji zawsze proponuję swoim klientom dania sezonowe, z prawdziwych składników. Pewien znany kardiochirurg zapytał swoich pacjentów: „Co wy jecie, że nie goją się wam rany?” Takie zdanie musi utkwić w głowie. Na szczęście nie dotyczyło mnie, ale leżących na oddziale ludzi, których rany pooperacyjne nie goiły się. Zalecał wówczas rosoły, duszone mięso wołu z częściami łącznymi i galaretki na golonkach. To budulec tkanek, bez którego współcześnie odżywiający się, mają tego typu kłopoty.

W te szare i zimne dni najlepszy jest rosół

Ramen, o którym wielu słyszało, wielu też jadło, ale niewielu wie jak zrobić, jest najlepszy.

Podstawa to wywar. Do garnka należy włożyć mięso takie jak szponder czy pręga wołowa. Odważniejsi, przed włożeniem go do garnka, obrumieniają je na patelni w malutkiej ilości tłuszczu. Obrane i pokrojone na duże kawałki warzywa: seler, pietruszkę, marchew, por i kapustę wrzucam do garnka. Całości dopełniają dwie lub trzy cebule przekrojone na pół i opalone na czarno. Taki ramen podaję w Moonsferze, właśnie w tym okresie.

Według mojej receptury, nie może zabraknąć dużej ilości świeżego imbiru, kory cynamonu, liścia laurowego, ziela angielskiego i odrobiny goździka. Bulion gotuję od 8 do 10 godzin, na wolnym ogniu, nie doprowadzając do wrzenia. Na koniec trzeba go odcedzić przez drobną ściereczkę i sito. Gdy ostygnie, należy zebrać tłuszcz. Do gotowej już zupy dodajemy m.in. glony combu lub łatwiej osiągalne wakame. Dodajemy także oddzielone od kości i powięzi czyste mięso z wywaru.

Jeśli ramen, to oczywiście makaron. Nieodzownym składnikiem jest jajo na twardo. Warto dodać kilka kropli sosu rybnego oraz cieniutko siekane świeże listki kapusty pak choi, marchew i to co lubicie. Nie będzie grzechem, gdy do zupy dodacie kilka krewetek lub samych ogonków (siekam je drobno i dodaję surowe). Kolejnym składnikiem są grzyby orientalne shitake, ale ja dodaję przesmażone plastry dorodnych prawdziwków. Często do zupy dodaję surowe płatki rostbefu, który uprzednio został tylko obsmażony. Ta zupa, ze swoją wonią i głębokim smakiem, zwalczy najgorszą pogodę i wzmocni każdego z was.

Jedzenie w restauracji też może być zdrowe

Kucharz ma obowiązek karmić uczciwie! Nie zmienia to faktu, że są miejsca, gdzie oszukuje się gości, a motywacją takiego postępowania jest jak największy zysk. Nic więc dziwnego, że pojawiają się opinie, że w restauracji jedzenie nie musi być zdrowe.

Czy drastyczne wzrosty cen surowców, kosztów produkcji i mediów muszą odbijać się na jakości serwowanych dań?

Wszystko zależy od uczciwości kucharzy i restauratorów, a także zwiększającej się świadomości klientów, których przybywa. Na kulinarnej mapie pojawiają się miejsca, gdzie każdy zje dobrze i w optymalnej cenie, a także takie, gdzie siłą rzeczy dania muszą kosztować więcej.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 37 km/h