Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 15:52

Żoliborscy radni przyjęli stanowisko w sprawie budowy parkingu pod placem Wilsona

Podczas wczorajszej sesji rady dzielnicy na nowo ożyła dyskusja w sprawie budowy parkingu podziemnego w pustce technologicznej pod placem Wilsona. Jak się okazuje głosy w sprawie tej inwestycji są podzielone, głównie w kwestii jej sfinansowania.

To czy kierowcy zaparkują w parkingu podziemnym pod placem Wilsona pozostaje pytaniem otwartym od ponad dekady. Najpierw pokładano nadzieję w zrealizowaniu inwestycji w ramach partnerstwa prywatno-publicznego. Żaden z prywatnych inwestorów nie zainteresował się jednak inwestowaniem w utworzenie miejsc parkingowych na Żoliborzu tym bardziej, że w dzielnicy wprowadzenie SPPN planowane jest w 2021 roku.

– Okazało się, że chwilowo nie ma zainteresowanych na tego typu funkcjonalność. Zobaczymy, popracujemy nad tym, może znajdziemy. Mam takie poczucie, że to nie jest nierealne, żeby znaleźć partnerów dla tego typu inwestycji. Jeśli okazałoby się, że nie, to na pewno będę zachęcał pana prezydenta do decyzji, które będą szły w kierunku, żeby była to inwestycja miejska – mówił w grudniu dla Radia Kolor wiceprezydent Robert Soszyński komentując wyniki otwarcia ofert na budowę i utrzymanie garażów podziemnych w stolicy.

W związku z tym, że Żoliborz ma objąć strefa płatnego parkowania, niewykorzystana pustka technologiczna pod placem Wilsona i jej zagospodarowanie coraz częściej przewija się w dyskusji publicznej. Zwłaszcza, że problem z parkowaniem jest dość odczuwalny przez mieszkańców Żoliborza. Wolnego miejsca w okolicy placu Wilsona próżno szukać, a zaparkowane na chodnikach w wielu miejscach utrudniają poruszanie się pieszym.

- Po wyznaczeniu strefy, mam nadzieję, że ratusz jak najszybciej zajmie się tematem związanym z pustką technologiczną przy stacji metra Plac Wilsona. (…) Ta inwestycja ma racje bytu, wtedy kiedy miasto podejmie się jej realizacji zwłaszcza, że na horyzoncie jest wprowadzenie SPPN na Żoliborzu. Jest więc szansa by wykonać to zadanie jako element strefy płatnego parkowania – mówił w wywiadzie dla Gazety Żoliborza o możliwości utworzenia parkingu podziemnego pod placem Wilsona Paweł Michalec, burmistrz Żoliborza.

Temat pustki technologicznej nad stacją metra plac Wilsona był dyskutowany podczas wczorajszej sesji rady dzielnicy na wniosek radnych Koalicji Obywatelskiej. „Uruchomienie parkingu jest niezwykle istotne w aspekcie uporządkowania parkowania w tym rejonie dzielnicy, szczególnie ze względu na obecnie planowane rozszerzenie strefy płatnego parkowania niestrzeżonego” – czytamy w ostatecznie przyjętym przez radę dzielnicy stanowisku.

W przygotowanym stanowisku radni wnioskują o wybudowanie parkingu w pustce technologicznej jako inwestycję miejską lub sfinansowaną przez prywatnego inwestora. Perspektywa finansowania miejsc parkingowych przez miasto podzieliła radnych, wskazując, że w dzielnicy są potrzebne takie inwestycje jak choćby budowa domu kultury. Poprawki do przyjętego stanowiska zaproponował Łukasz Porębski z Miasto Jest Nasze. Jedną z nich było wykreślenie z uzasadnienia stanowiska w kwestii budowy miejsc parkingowych jako inwestycji  miejskiej wskazując  jednocześnie kierunek, w którym to miasto powinno szukać inwestora do realizacji tych miejsc. Zaproponowanych poprawek nie przyjęto a dalszą dyskusję na temat stanowiska zamknięto na wniosek Moniki Kurowskiej, z klubu radnych Koalicji Obywatelskiej.

Oponenci wskazywali również, że budowa stu miejsc parkingowych za minimum 20 mln zł, w obliczu walki z kryzysem klimatycznym przeczy polityce miasta, w ramach której ma być ograniczany ruch samochodowy w mieście, a także jest niegospodarnym wydawaniem środków.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1000 hPa
Wiatr: 32 km/h