Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 18:57
Reklama

Żadnego trudu nie żałuję, bo efekty rekompensują wysiłek.

Mamy przyjemność rozmawiać z Panią Dyrektor Małgorzatą Załawą-Dąbrowską, zarządzającą siecią działających na terenie Warszawy dwunastu przychodni, z których cztery znajdują się u nas, na Żoliborzu.   Pani Dyrektor, na początku wywiadu chciałbym zapytać Panią o wyzwania związane z zarządzaniem publicznym za-kładem opieki zdrowotnej w sytuacji zmniejszonych przez NFZ kontraktów. Sektor publicznych usług medycznych to sektor specyficzny, obciążony potrzebami i oczekiwaniami pacjentów oraz ograni-czeniami wynikającymi z funkcjonowania Narodowego Funduszu Zdrowia, który jest płatnikiem świadczeń opieki zdrowot-nej finansowanych ze środków publicznych. Aby móc realizować usługi medyczne dla pacjentów ubezpieczonych, SPZZLO Warszawa-Żoliborz regularnie startuje w konkursach ofert organizowanych przez NFZ. Respektując nowoczesne standardy opieki zdrowotnej oraz dbając o wysoką jakość usług, systematycznie inwestujemy w infrastrukturę, kupujemy sprzęt me-dyczny najnowszej generacji oraz uruchamiamy nowe poradnie i pracownie. Nasze działania są doceniane, dzięki czemu uzyskujemy kontrakty, pomimo znacznych ograniczeń dotykających całą branżę medyczną, jednakże nie w takim zakresie, w jakim jesteśmy gotowi działać. Dlatego stopniowo rozszerzamy zakres działalności, w tym o świadczenia komercyjne, aby móc zwiększyć dostępność pacjentów do usług, na które jest duże zapotrzebowanie społeczne.   Czy mimo tego są Państwo w stanie pełnić swoją służbę lekarską w taki sposób, jakiego wymaga sztuka? Przede wszystkim jesteśmy lekarzami i dobro pacjenta jest dla nas najważniejsze. I bynajmniej nie jest to pusty slogan. Młody człowiek, decydując się na taką drogę życiową, zdaje sobie sprawę, że czeka go dużo pracy, wyzwań, trudnych decyzji oraz odpowiedzialność za zdrowie i życie drugiego człowieka. Dlatego dla nas wszystkich – lekarzy - medycyna to nie tylko praca czy zawód, ale służba, pasja, a przede wszystkim profesjonalizm. Motto SPZZLO Warszawa-Żoliborz brzmi „Kompleksowe świadczenie usług medycznych na najwyższym poziomie przez profesjonalną kadrę. Pacjent naszym przyjacielem”. Pacjenci są dla nas najważniejsi, szczególnie, że zdrowiem wielu zajmujemy się od kilkunastu lat, opiekując się całymi rodzinami. Nasze działania na rzecz jakości usług oraz komfortu obsługi pacjenta są regularnie doceniane przez niezależne gremia ekspertów. Od lat posługujemy się godłem promocyjnym Teraz Polska za świadczenia rehabilitacyjne dla dzieci i młodzieży. Posiadamy także liczne nagrody, w tym Mazowiecką Nagrodę Jakości, Polską Nagrodę Jakości, czy Znakomitego Przywódcę. Jednakże najważniejsze jest dla nas zadowolenie pacjentów, dlatego rokrocznie przeprowadzamy badanie satysfakcji klienta zewnętrznego, aby móc na bieżąco wprowadzać niezbędne korekty w funkcjonowaniu naszych placówek.   Cztery placówki znajdują się na Żoliborzu, czy różnią się czymś szczególnym od pozostałych? Przede wszystkim na Żoliborzu mieści się nasza siedziba przy ul. Szajnochy 8. Jest to największa przychodnia, w której znaj-dują się Poradnia Podstawowej Opieki Zdrowotnej, zarówno dla dzieci (zdrowych i chorych), jak i dla dorosłych, a także poradnie specjalistyczne, w tym w zakresie chirurgii ogólnej, dermatologii, ginekologii, gruźlicy i chorób płuc, kardiologii, neurologii, onkologii, ortopedii, osteoporozy, reumatologii, stomatologii oraz urologii. Świadczymy również usługi rehabili-tacyjne i fizykoterapeutyczne oraz diagnostyczne, w tym laboratoryjne i obrazowe (RTG, MMG, USG, EKG, KTG, densyto-metria). Przy ul. Kochowskiego 4 mieści się przychodnia specjalistyczna dedykowana głównie młodym pacjentom, w której przyjmują lekarze alergolodzy (sama mam tam przyjemność pracować), dermatolodzy, kardiolodzy, okuliści, otolaryngolo-dzy, ortodonci i stomatolodzy. Świadczymy usługi medyczne także dla pacjentów dorosłych w poradniach: alergologicznej, logopedycznej, dermatologicznej i psychologicznej. Mieści się tam również Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży, w której pracują lekarze psychiatrzy, psycholodzy i logopedzi. Pracownia USG wykonuje badania echa serca dla młodych pacjentów, a badania elektrokardiograficzne realizowane w pracowni EKG uzupełniają diagnostykę kardiologiczną. Natomiast z usług medycznych przychodni przy ul. Elbląskiej 35 korzystają zarówno najmłodsi pacjenci, jak i seniorzy. Dla tych ostatnich stworzyliśmy specjalny „kompleks” senioralny, w ramach którego funkcjonuje Poradnia Geriatryczna, Dzienny Ośrodek Psychogeriatryczny oraz Klub Seniora. Na Elbląskiej mieści się również Poradnia POZ (dla dzieci i dorosłych), Poradnia Ginekologiczno-Położnicza, Poradnia Zdrowia Psychicznego oraz Oddział Dzienny Rehabilitacji. Prognozując rozwój nowych osiedli w ramach tzw. Zielonego Żoliborza, Żoliborza Artystycznego oraz Młodego Żoliborza, dwa lata temu na Elbląskiej otworzyliśmy nową poradnię dla dzieci, aby przygotować się na przyjęcie najmłodszych żoliborzan. Czwarta nasza żoliborska przychodnia, przy ul. Felińskiego 8, to placówka niezwykła, nie ze względu na zakres usług, tylko na znaczenie dla lokalnej społeczności. Kilka lat temu placówce groziło przejęcie przez spadkobierców przedwojennego właściciela, co skutkowałoby zamknięciem przychodni, stanowiącej zabezpieczenie medyczne dla pacjentów często korzystających z usług od kilku pokoleń. Po pokonaniu licznych trudności obiekt udało się zachować w naszych zasobach. Był to kolejny dowód na to, że nasze działania są skuteczne i mają sens, co niezmiernie ucieszyło naszych pacjentów.   A czy mieszkańcy Żoliborza mogą u Was wykupić sobie karty prywatnej opieki medycznej, uprawniające do innego rodzaju świadczeń (np. prywatne wizyty, szybsze terminy konsultacji, itp.)? Ze względu na duże zapotrzebowanie na wybrane usługi medyczne w tym roku zdecydowaliśmy się rozszerzyć naszą dzia-łalność komercyjną w zakresie rehabilitacji i fizykoterapii. W poradni przy ul. Szajnochy 8 proponujemy różnorodne pakiety masaży leczniczych, w tym specjalne dla pacjentów z osteoporozą, chorobami reumatologicznymi, zmianami zwyrodnieniowymi, pakiety limfatyczne oraz dla kobiet w ciąży. Mamy też pakiety w zakresie kinezyterapii, w tym wyciąg trakcyjny, ćwiczenia czynne w odciążeniu, ćwiczenia izometryczne, a także pakiety na zabiegi fizykoterapeutyczne. Ze względu na proces starzenia się społeczeństwa, tego typu usługi są bardzo ważne, ponieważ każdy z nas w którymś momencie życia będzie potrzebował tego typu wsparcia terapeutycznego. Wprowadziliśmy także nowość - pakiety ogólnie usprawniające dla ludzi młodych - na które też jest duże zapotrzebowanie. Jako jedyny z otwartych podmiotów leczniczych posiadamy Pracownię Tomografii Komputerowej i Rezonansu Magnetycznego mieszczącą się w przychodni przy ul. Żeromskiego 13, w której można wykonać także badania wysokospecjalistyczne odpłatnie, co w przypadku długich terminów oczekiwania w ramach NFZ jest dużym ułatwieniem dla pacjentów.   Kilkakrotnie słyszałem opinię, że dobrze się u Was pracuje, panuje opinia, że stawiacie bardzo na rozwój pracowni-ków. Czy mogłaby Pani nieco przybliżyć nam o co dokładnie w tym chodzi? Spełniony pracownik, mogący realizować się zawodowo, to fundament firmy. Jest to szczególnie istotne w branży me-dycznej, gdzie wobec kadry stawia się duże wyzwania, nie tylko merytoryczne, ale i psychologiczne. Dlatego obejmując stanowisko dyrektora dużego podmiotu leczniczego wyznaczyłam sobie trzy cele: rozbudowę infrastruktury, zakup nowo-czesnego sprzętu medycznego oraz właśnie inwestycje w ludzi. Wspieram rozwój edukacyjny pracowników, współfinansując studia podyplomowe, organizując szkolenia, kursy i warsztaty zawodowe oraz psychologiczne. Ważne jest również budowanie zgranego zespołu oraz efektywne motywowanie pracowników, dlatego organizuję wyjazdy szkolenio-wo-integracyjne oraz ustanowiłam roczną nagrodę dyrektorską, która jest swoistym uznaniem dla zaangażowania pracow-ników. O dobrych warunkach pracy w naszym Zakładzie może też świadczyć fakt, że chcą u nas pracować najlepsi specja-liści w Warszawie, dzięki czemu zwiększa się nasza konkurencyjność, również w konfrontacji z jednostkami niepublicznymi.   Na koniec wywiadu chciałbym zapytać o to, co osobiście uważa Pani na temat strajku lekarzy rezydentów, popieracie ich postulaty? To nie był strajk, to był protest lekarzy rezydentów. Ten protest był ważny, ponieważ uzmysłowił władzom oraz pacjentom, w jakich warunkach pracują i uczą się, robiąc kilkuletnie specjalizacje, młodzi lekarze. Jaka odpowiedzialność na nich spoczywa. Są to ludzie, którzy maja dużą wiedzę, mają świadomość jak wygląda medycyna europejska, a nawet światowa i zasadnie chcieliby móc korzystać z takiego poziomu kształcenia rezydenckiego również w naszym kraju. Chcieliby także europejski poziom leczenia ofiarować polskim pacjentom. Słusznie domagają się podwyższenia PKB i słusznie domagają się większych wynagrodzeń za swoja ciężką pracę nie tylko dla siebie, ale i dla swoich nauczycieli – starszych lekarzy. Słusznie także domagają się pracy w godnych warunkach i we właściwym czasie. Praca 12 do 16 godzin na dobę (do której przywykła część starszego pokolenia lekarskiego) nie jest rozwiązaniem na problemy w polityce zdrowotnej państwa. Zmęczony, czasami do granic wytrzymałości fizycznej, lekarz nie stanowi właściwego zabezpieczenia jakości usług medycznych. Wystarczy przy tym wspomnieć, że średnia życia lekarza w Polsce jest o dwa lata krótsza niż średnia życia obywatela. Rezydentom, tym którzy jeszcze nie wyjechali, należy za ich postawę podziękować i czekać na efekty ich protestu. Dodam, że poparła ich Naczelna Izba Lekarska, Okręgowe Izby lekarskie z całej Polski, rektorzy uniwersytetów medycznych oraz, co znamienne, pacjenci. Ponieważ młodzi, dobrze wykształceni lekarze to nasza przyszłość, przyszłość nowoczesnego europejskiego państwa. Bez zwiększenia finasowania na profilaktykę, diagnostykę, leczenie oraz wynagrodzenia dla personelu medycznego nie poprawimy sytuacji w ochronie zdrowia.   Ostatnie pytanie, jak godzi Pani taki natłok pracy z życiem prywatnym, sypia Pani czasem? Przyznam, że krótko, zdecydowanie za krótko. Jestem równocześnie menadżerem dużego podmiotu leczniczego i aktywnie pracującym lekarzem alergologiem. Nie jest to ośmiogodzinny etat, tylko kilkanaście godzin pracy dziennie. Do tego regular-ne, według mnie obowiązkowe, szkolenia zawodowe, zarówno w zakresie zarządzania, jak i wiedzy medycznej. Czasami mam wyrzuty, że może za mało czasu poświęcam życiu prywatnemu, w tym rodzinie. Chociaż mąż i dzieci to medycy, więc dobrze to rozumieją. Kiedyś postanowiłam być lekarzem, chociaż nie była to tradycja rodzinna. Dzisiaj mogę powiedzieć, że spełniam się zawodowo, również jako matka i żona. Zarówno sukcesy organizacyjne Zakładu, którym od 12 lat kieruję, jak i efekty leczenia moich pacjentów, moja rodzina i dzieci – młodzi lekarze, z których jestem dumna - to świadectwo, że można połączyć wiele różnych obowiązków. Wymaga to dużego wysiłku, dobrej organizacji, stałego kształcenia się, systematyczności, a czasem nawet poświęcenia. Żadnego z tych trudów nie żałuję, ponieważ efekty cieszą i rekompensują wysiłek.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ