Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:25

Obudź sportowego ducha w swoim dziecku

Rozmowa z Magdaleną Trepczyńską, która wraz z Martą Kwapisiewicz prowadzą przedszkole Baby room Preschool oraz Salę Sportową Baby room GYM, a także Marcinem Wróblem, menadżerem i trenerem sportowym Baby room GYM.

Jakub Krysiak: Na Żoliborzu prowadzicie przedszkole Baby Room Preschool. Czym różni się od zwykłej placówki tego typu?

Magdalena Trepczyńska: Nasze przedszkole jest pierwszą niepubliczną placówką na Żoliborzu z profesjonalnym zapleczem sportowym. Dysponujemy w pełni wyposażoną salą sportową do ćwiczeń Baby Room GYM, w której dzieci, od najmłodszych lat, mają możliwość rozwijania sprawności fizycznej. Od przedszkola uczymy je, jak ważny w życiu człowieka jest ruch i zdrowy styl życia. Skupiamy się na tym, aby dostarczać naszym przedszkolakom więcej aktywności sportowo-ruchowej, niż przewiduje to standardowa podstawa programowa. Na bazie tej idei uruchomiliśmy pierwszą pilotażową zerówkę z rozszerzonym profilem sportowym.

Skąd pomysł na salę sportową przy przedszkolu?

MT: Ja i moja wspólniczka Marta mamy wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi. Jako  pedagog i psycholog dostrzegłyśmy u dzieci chęć ruchu, wynikającą z ich naturalnych potrzeb. My bawiłyśmy się na trzepaku i wspinałyśmy się po drzewach. Nowe pokolenie nie korzysta z tego typu aktywności fizycznej, więc wpadłyśmy na pomysł połączenia przedszkola z klubem sportowym.

Baby Room Preschool, jako placówka, ma charakter sportowy. Czy dzieci z waszej zerówki są przygotowywane również pod kątem szkół sportowych?

MT: Maluchy z naszego przedszkola korzystają z sali Baby Room GYM podczas zajęć sportowych takich jak: gimnastyka korekcyjna, gimnastyka sportowa, piłka nożna, capoeira, balet oraz taniec nowoczesny. Natomiast dopiero w zerówce intensyfikujemy program sportowy, aby dzieci nabyły sprawności przed testami do szkół sportowych. W dobie komputerów, tabletów i śmieciowego jedzenia jest to rok, kiedy możemy nauczyć dzieci zdrowych nawyków, które będą procentowały w przyszłości. Dzieci które ćwiczą u nas wiedzą, z czego składa się trening i dlaczego ważny jest jego każdy element. Nie każdy pójdzie do szkoły sportowej, ale według nas, każde dziecko potrzebuje tego typu przygotowania fizycznego.

Jak się sprawdza taki model w przypadku przedszkolaków?

MT: Obecnie jest to program pilotażowy. Sprawdzamy możliwości i predyspozycje sześciolatków, tak by uniknąć przeciążenia ich organizmów. Od nowego roku chcemy, żeby taka grupa była w naszej placówce standardem.

baby room gym
"Do każdego ćwiczenia dodajemy fabułę, która działa na wyobraźnię dziecka."

W wychowaniu dzieci przykładacie uwagę do sportu. A co z zajęciami programowymi?

MT: W naszym przedszkolu realizujemy program dydaktyczno-wychowawczy nie tylko w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, ale również stosujemy nowatorskie metody i działania pedagogiczne. Dzieci uczą się od najwcześniejszych lat nauki czytania i pisania metodą glottodydaktyki, rozszerzają swoją znajomość języka angielskiego w codziennych zajęciach, realizują zadania metodami projektów, usprawniają ruch twórczy metodą Weroniki Sherborne, realizują piramidę zdrowego stylu życia jak również stymulują zmysły poprzez zajęcia z sensoplastyki®, dramy oraz bajkoterapii. Zależy nam na tym, żeby rozwój  poznawczy dzieci, postępował z ich rozwojem fizycznym w harmonii.  Dodatkowo przywiązujemy wagę do wychowania estetycznego dzieci. Atutem placówki są jasne i przestronne wnętrza, które swoim wystrojem nie powodują przebodźcowania.





Uczycie dzieci zdrowego trybu życia poprzez sport. Kluczową kwestią w całym podejściu są również nawyki żywieniowe. W tym segmencie też podejmujecie pracę z dziećmi w waszym przedszkolu?

MT: To jeden z kluczowych elementów naszej działalności. Posiłki przygotowuje firma zewnętrzna, specjalizująca się w zdrowym żywieniu dzieci. Jesteśmy przeciwnikami śmieciowego jedzenia a tym samym żywności przetworzonej.

Marcin Wróbel: Nie podajemy dzieciom przetworzonego jedzenia. Wszystko jest robione od podstaw, z dobrej jakości produktów. Uczymy naszych podopiecznych jeść naturalne składniki, które są źródłem witamin. Nie podajemy słodyczy. Jeżeli serwujemy coś na słodko, to jest to np. pasta z daktyli. Żyjemy w czasach kiedy fast food zbyt szybko się rozwija, co powoduje monokulturę żywieniową. W dzieciach rodzi się wtedy przekonanie, że to czego nie jadły, niekonieczne jest dobre.



Czytaj też: Rozmowa z Jackiem Dymowskim, założycielem i trenerem Żoliborskiej Szkoły Boksu



Jeśli chodzi o optymalne odżywianie, kluczowa jest też samodzielność w przygotowaniu posiłków. Jeżeli dziecko nie wie jak zrobić sobie coś do jedzenia, to wiadomo, że pójdzie po gotowe danie z fast foodu.

MW: Dokładnie tak się dzieje, ma pan rację. Dlatego stałym punktem programu są warsztaty kulinarne, podczas których dzieci samodzielnie przygotowują potrawy. Od Rodziców wiemy że, w domach szczególne uznanie znalazły samodzielnie przygotowane izotoniki. Dodatkowo, w starszych grupach, staramy się, by dzieci same nakładały sobie posiłki. Uczymy je tym samym samodzielności.

MT: Tłumaczymy dzieciom, że jeśli mają wzmożoną aktywność fizyczną, to muszą mieć urozmaiconą dietę i przyswajać więcej kalorii.

Wdrażacie teorię sportu?

MW: Zgadza się. Odpowiadamy na pytania dlaczego uprawiamy sport i jakie korzyści z tego płyną. Zahaczamy również o historię sportu, jak zmieniały się igrzyska olimpijskie, jakie dyscypliny sportowe są zapomniane, a także kim były legendy polskiego sportu. Oczywiście nie jest to standardowy studencki wykład, który zanudziłby dzieci (śmiech). Skupiamy się na filmach oraz quizach sportowych.

baby room gym
"Cały zespół tworzą ludzie związani ze sportem przez całe swoje życie."

Czy do Baby Room GYM, na salę gimnastyczną, mogą przyjść osoby z zewnątrz?

MW: Oczywiście. Nasz klub sportowy otwarty jest dla wszystkich. Nasi klubowicze to dzieci w wieku od 1,5 do 12 lat. Zajęcia wpływają na poprawę ogólnej kondycji ciała.

Jaki rodzaj ćwiczeń preferujecie?

MW: Ćwiczenia ogólnorozwojowe, przede wszystkim gimnastykę oraz akrobatykę sportową. Wzmacniamy napięcie mięśniowe, poprawiamy koordynację, szybkość, gibkość oraz siłę ogólną. Nasze zajęcia są solidną podstawą do tego, by rozpocząć przygodę z każdą dyscypliną sportową.

MT: Organizujemy również urodziny sportowe. Jest to innowacyjne podejście, ale zyskujące coraz większą sympatię. Dzieci ruszają się i jedzą warzywa oraz inne zdrowe potrawy. Wyłamujemy się z utartego schematu, gdzie na urodzinach są słodkie napoje, pizza, chipsy i same słodycze. Rodzice często bywają zdumieni, ale podoba im się to. Jedyny tradycyjny element jaki pozostawiamy, to tort.

Trener w relacji z dzieckiem jest kumplem czy jednak surowym trenerem?

MW: Pół na pół (śmiech). Jako trenerzy, musimy wymagać również od siebie, a nie tylko od dzieci. Dzieciakom łatwiej jest zaangażować się w trening, gdy trener zaimponuje im swoimi umiejętnościami. W momencie kiedy to się udaje, wszystkie dzieci będą dążyły do poziomu, który pokazaliśmy. Trener dla dziecka musi być przede wszystkim wzorem.

MT: W ten sposób budujemy relację z dzieckiem. To jest bardzo ważna rzecz.

To wystarczy, żeby bez wymówek wykonywały wasze polecenia?

MW: Jest to jeden z wielu kroków. W naszym klubie, trenerzy zachęcają do ćwiczeń słowami, ale nie używamy ich w trybie rozkazującym. Tłumaczymy im, co dają wykonywane ćwiczenia i na jakie zdolności wpływają. Czyli mówimy, że po danym ćwiczeniu będziemy szybsi, a po innym bardziej skoczni. Dzieci chcą być we wszystkim najlepsze, dlatego jest to skuteczna motywacja.

MT: Grupy są małe, dzięki czemu możliwe jest indywidualne podejście trenerów do dzieci. Jeżeli jest powyżej połowy limitu grupy, trenerów jest wtedy dwóch.

MW: Trening dzieci a dorosłych, to dwa różne światy. Dorosłym wystarczy opisać ćwiczenie, w przypadku dzieci to za mało. Musimy do nich przemówić, zainteresować je i sprawić, by trening był atrakcyjny i fajny. Tak zwane suche i zwykłe ćwiczenia, to dla dzieci abstrakcja.

W jaki sposób wdrażacie podopiecznych w trening?

MW: Zajęcia sportowe prowadzone są w formie opowieści ruchowej. W sporcie jest to coś nowego. Do każdego ćwiczenia dodajemy fabułę, która działa na wyobraźnię dziecka. Przykładowo: przechodząc przez równoważnię, przechodzimy przez most. Nie skaczemy, a zrywamy jabłka. Każda czynność ma swoją opowieść. Dla dzieciaków jest to fantastyczna zabawa, a przy okazji dostają też dobry wycisk (śmiech).

Kim są wasi trenerzy? Doszły mnie słuchy, że w Baby Room GYM pracują mistrzowie.

MW: Dwóch z naszych trenerów jest mistrzami Polski juniorów w dwójkach akrobatycznych i wicemistrzami seniorów. Cały zespół tworzą ludzie związani ze sportem przez całe swoje życie. Są to osoby z wykształceniem zdobytym na Akademii Wychowania Fizycznego. W swoich dyscyplinach są ekspertami, a z teorii są solidnie przeszkoleni.

MT: I uwielbiają pracę z dziećmi, a one uwielbiają ich. Identyfikują się z nimi.

MW: Dla nich nie ma znaczenia, jaki trener prowadzi zajęcia w danym momencie.

MT: Jesteśmy zgraną ekipą, bo pracujemy ze sobą od początku powstania naszej placówki. Od lat współpracujemy z tą samą fizjoterapeutką, rehabilitantką i psychologiem.


babyroom3

babyroom3

babyroom1

babyroom1

DSC07102

DSC07102

DSC07698

DSC07698


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ