Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 01:10

Weekend na Żoliborzu: Wycieczka z przewodnikiem, walentynkowe pląsy i koncerty

Nadchodzący weekend upłynie pod znakiem walentynek. Na zakochanych czekają koncerty i potańcówki. Tych, których nie trafiła jeszcze strzała amora czeka wiele innych atrakcji.

Piękny Żoliborz Oficerski

Żoliborz Oficerski ma niezwykle bogatą historię. Co kryje się w wąskich i cichych uliczkach tej części dzielnicy? Gdzie miał mieszkać Marszałek Piłsudski a gdzie mieszkał Haller? Gdzie działała podziemna strzelnica? Odpowiedź znajdziecie podczas niedzielnego spaceru wraz z przewodnikiem miejskim Łukaszem Kulejem. Żoliborz Oficerski charakteryzuje się willową zabudową o charakterze dworkowym. Pierwotnie było to miejsce zamieszkania wielu osobistości związanych z wojskiem.

16 lutego (niedziela), godz. 12:00
Zbiórka - na pl. Inwalidów pod pomnikiem I Dywizji Pancernej gen. Stanisława Maczka

Jan III Sobieski - król, wódz, polityk

Wystawa poświęcona jest jednemu z najwybitniejszych królów Rzeczpospolitej obojga narodów. Ekspozycja przedstawia wielowątkowy wizerunek Jana III – monarchy, który odegrał ważną rolę w dziejach Europy, wielkiego wodza, mecenasa sztuk i nauk, wreszcie ojca rodziny. Wernisaż wystawy, poprzedzony rekonstrukcją Towarzystwa Raperswilskiego, na którym para królewska: Jan III Sobieski oraz Maria Kazimiera zaprezentują historię balu karnawałowego na dworze królewskim.

15 lutego (sobota), godz. 12:00
Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej

Wenus i Mars czyli historia niejednej miłości

Walentynki to czas kiedy celebrujemy uczucie miłości między dwojgiem ludzi. Pamiętajmy jednak by robić to codziennie! Samo święto zakochanych niech będzie więc pretekstem do wyjścia z domu choćby na koncert poetycko-muzyczny.

Na scenie żoliborskiego MAL’u wystąpi Monika Sikorska (śpiew , gitara) oraz Tadeusz Sadowski.

Monika Sikorska- wiersze zaczęła pisać jeszcze w liceum.  Zawsze opowiadają czyjąś historię, często jej własną. Niektóre z nich zamieniają się w piosenki, które śpiewa ludziom bliższym i dalszym. W jej życiu ważną rolę odgrywa też muzyka.  Coraz częściej po jej teksty sięgają inni artyści. Na wiosnę planuje wydać płytę "Za rzęsą". Pisze też muzykę do tekstów innych poetów.

Tadeusz Sadowski – urodził się i mieszka w Warszawie. Ukończył filologię słowiańską na Uniwersytecie Warszawskim. Pracuje w Narodowym Instytucie Dziedzictwa. Jest członkiem ZAKR. Wydał dwa tomiki wierszy: „Wieczór rozkoszy poetyckich” i „Przy nocnej lampce wina”. Pisze wiersze zarówno liryczne, jak i satyryczne. Niedawno ukazała się płyta krakowskiego barda Piotra Krupy „Tak od niechcenia”, z piosenkami, których teksty stanowią jego wiersze.

15 lutego (sobota), godz. 18:00 - 21:00
MAL przy ulicy Marii Kazimiery

DanSeanse: Potańcówka

Nie od dziś wiadomo, że taniec jest językiem miłości. W Tęczy od Kuchni parkietem zawładną zakochani, ale też ci, którzy liczą, że tego wieczora trafi ich strzała amora. „Same słowa już nie wystarczą. Jeśli mnie kochasz, daj dowód na parkiecie. Odwzajemnię. Choćby z miłości do tańca lub dobrej zabawy” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

Na wszystkich tańczących czekają niesamowite rytmy muzycznych klasyków i nie tylko!

15 lutego (sobota), godz. 20:00 - 02:00
Tęcza od Kuchni

Do biegu, gotowi, start, czyli żoliborski Parkrun!

Nie straszne Wam średnie dystanse? Już w sobotę o godz. 9:00 na Kępie Potockiej startuje kolejny Parkrun. Biegacze pokonają 5-kilometrową trasę, która prowadzi alejkami parkowymi o różnej nawierzchni. Dystans jest precyzyjnie odmierzony i atestowany. Organizatorzy stawiają na ochronę środowiska, więc proszą uczestników, by na start porannego biegu dotarli pieszo, na rowerze, biegnąc lub korzystając z komunikacji miejskiej. Więcej informacji o wydarzeniu znajdziecie na stronie Parkrun.

15 lutego (sobota), godz. 09:00 - 10:00
Kępa Potocka

Wieczór pieśni wschodnich - etnoprojekt ŻuPan

„ŻuPan to nowy, spontaniczny projekt muzyczny - łączący style i brzmienia muzyki wschodniej i współczesnej - który z okazji urodzin wokalistki Rity wykona jej ulubione tradycyjne pieśni ukraińskie i rosyjskie w autorskich aranżacjach” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

15 lutego (sobota) godz. 20:00 - 22:00
PraCoVnia Art-Club

W hołdzie Andrzejowi Zawadzie - "Ostatnia rozmowa"

„To będzie specjalny i wyjątkowy wieczór w hołdzie Andrzejowi Zawadzie - twórcy polskiej szkoły zimowego himalaizmu. Anna Pietraszek zaprezentuje dwa nadzwyczajne swoje filmy: W lodowym piekle i Ostatnia rozmowa.” – zapowiadają sorganizatorzy.

Zawada dwukrotnie kierował m.in. wyprawami na niezdobytą jak dotąd zimą Nanga Parbat. Wówczas Krzysztof Pankiewicz i Zbigniew Trzmiel dotarli z obozu IV (7300 m), ale nie osiągnęli szczytu i doznali poważnych odmrożeń. Zawada powiedział wówczas: "Nie jestem w stanie komentować tego wszystkiego, co przeżyliśmy. Jedno tylko stawiam pytanie: kiedy tutaj wrócimy?" W kolejnej ekspedycji Polacy dotarli na wysokość 6500 m. Główną przyczyną niepowodzenia ekspedycji – jak ocenił Zawada – były wyjątkowo trudne warunki atmosferyczne, jakie tej zimy panowały w północnej części Himalajów i Karakorum. Od ponad 20 lat nie notowano w tym rejonie tak dużych opadów śniegu. Zmagania z tymi ekstremalnymi warunkami zobaczymy "W lodowym piekle".

Zawada był także kierownikiem wyprawy, która 40 lat temu dokonała pierwszego zimowego wejścia na Mount Everest a następnie wiosennej w tym samym roku, podczas której Andrzej Czok i Jerzy Kukuczka poprowadzili nową drogę na wierzchołek najwyższej góry Ziemi.

Projekcja filmów planowana jest z udziałem reżyser Anny Pietraszek i Anny Milewskiej (aktorka filmowa i teatralna, poetka, wdowa po Andrzeju Zawadzie). BILETY w cenie 16 i 20 zł do nabycia w kasie kina.

15 lutego, (sobota), godz. 18:00
Kino Elektronik

Zrób to sam: zegar z drewna. Warsztaty dla dorosłych

Wszyscy, którzy uwielbiają majsterkować czeka nie lada gratka. Zbliżają się warsztaty stolarskie, podczas których każdy z uczestników własnoręcznie wykona oryginalny, drewniany zegar. Na wydarzenie obowiązują zapisy: [email protected] .
„Będzie nam miło, jeżeli zabierzecie ze sobą drobny poczęstunek / sok / kawę / herbatę dla innych uczestników zajęć.” – informują organizatorzy.

15 lutego, (sobota), godz. 15:00 - 17:30
Samogłoska (Bielany)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h