Po serii wypadków, które miały miejsce w ostatnim czasie z udziałem pieszych, miejscy aktywiści i społecznicy w otwartym liście apelują do Rafała Trzaskowskiego o wprowadzenie szeregu zmian mających poprawić bezpieczeństwo pieszych.
Autorzy listu do Rafała Trzaskowskiego przypominają o jego obietnicach złożonych po tragicznym wypadku na Bielanach, gdzie na ulicy Sokratesa rozpędzone do 130 km/h auto potrąciło przechodzącego przez pasy mężczyznę, który wyszedł wówczas z rodzina na spacer.
„Zlecił Pan analizy i audyty, zapowiadał nową sygnalizację świetlną na kilkunastu przejściach dla pieszych. Miały być montowane progi spowalniające, a wybrane skrzyżowania zastępowane kompaktowymi rondami. Miało być lepiej, bezpieczniej” – czytamy w liście skierowanym do prezydenta Rafała Trzaskowskiego. Sam list w całości dotyczy poprawy bezpieczeństwa na warszawskich drogach.
Miało być bezpieczniej, a tak według autorów listu nie jest. Jako przykład podają zdarzenia drogowe z udziałem pieszych z ostatnich kilku tygodni. O jednym z nich informowaliśmy na łamach Gazety Żoliborza. Tydzień temu na ulicy Mickiewicza przy zbiegu z ulicą Zajączka kierowca potrącił kobietę przechodzącą przez przejście dla pieszych z wózkiem, w którym było dziecko. Dwulatek wypadł z wózka i doznał poważnych obrażeń. Dzień po tym zdarzeniu potrącono rodzeństwo przechodzące przez skrzyżowanie ulic Bora-Komorowskiego i Polskich Skrzydeł.
Na Bielanach z kolei, również tydzień temu, kierowca potrącił kobietę na przejściu dla pieszych przy ulicy Kasprowicza.
Przeczytaj też: Kobieta z dzieckiem potrącona na pasach
„Czy nie jest Panu bliska Wizja Zero?”
Pod listem podpisało się 10 organizacji w tym Stowarzyszenie Żoliborzan.
„W ubiegłym roku na ulicach Warszawy zginęło 21 pieszych. Ile będzie ofiar w tym roku? Czy nie jest Panu bliska Wizja Zero?” – pytają w liście do prezydenta aktywiści i przedstawiają swoje postulaty:
– doprowadzenie do wprowadzenia stref „tempo 20” przy wszystkich placówkach edukacyjnych w mieście i wyniesienie tam przejść naziemnych;
– konkretne działania zapobiegające zastawianiu przejść dla pieszych przez samochody w odległości minimum 10 metrów przed i za przejściem dla pieszych;
– intensyfikację działań służb w przypadku przekraczania prędkości przez kierowców.
W styczniu prezydent Trzaskowski poinformował, że w wypadkach na stołecznych drogach zginęło 35 osób. Znaczna większość ofiar to piesi.
Przeczytaj też: Gdzie na Żoliborzu piesi powinni uważać?
Pod otwartym listem podpisały się następujące organizacje:
Fundacja Rodzic w Mieście
Federacja Piesza Polska
Warszawski Alarm Smogowy
Strefa Mieszkańców
Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze
Stowarzyszenie MOKO
Stowarzyszenie Żoliborzan
Stop Korki na Bałuckiego
Zielone Mazowsze
Towarzystwo Społeczno Kulturalne Miasto Ogród Sadyba
Napisz komentarz
Komentarze