Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:26

Ferie zimowe czas start! Jak je rozpocząć?

W szkołach ostatni dziś dzwonek oznacza przerwę w nauce na dwa tygodnie. Mazowsze rozpoczyna ferie zimowe, więc prezentujemy zestawienie weekendowych wydarzeń a wśród nich: przegląd japońskich filmów czy warsztaty zero waste.

Zima w mieście

Stolica zaplanowała dla swoich najmłodszych mieszkańców dwa tygodnie obfitujące w zajęcia edukacyjno-wychowawcze, naukowe, kulturalne i sportowe. W akcję „Zima w mieście”, która adresowana jest do stołecznych uczniów włączył się żoliborski OSiR. Pogoda dopisuje, więc lodowe szaleństwo na dzielnicowym lodowisku jest jak najbardziej aktualną propozycją. Lodowisko czynne jest codziennie od godz. 9:00 do 21:00 (przerwa techniczna od 15:00 do 16:00). Uczniowie warszawskich szkół mogą skorzystać bezpłatnie z obiektu w ramach „Zimy w mieście” za okazaniem ważnej legitymacji szkolnej w godzinach 9, 10 i 11 jako grupa. Wejścia indywidualne obsługiwane są w godzinach 13 i 14.

Ośrodek Sportu i Rekreacji Żoliborz

Wojciech Tylbor-Kubrakiewicz "Kolekcja 2"

Nadchodzący weekend to ostatnia okazja by zobaczyć najnowszą wystawę w Galerii Sztuka Wystawa. Tym razem można podziwiać prace Wojciecha Tlybor-Kubrakiewicza. „Jego prace można scharakteryzować jako figuratywne zorientowane w stronę abstrakcji. Podróż, pamięć oraz habitat to tematy dominujące w jego twórczości. Echa odległych wędrówek traktuje na równi z doświadczaniem codzienności, a jego prace nierzadko przybierają kształt pamiętnika. Zafascynowany światem przedmiotów, używa je w swych pracach niemal przypadkowo, niczym w kunstkamerze, kiedy indziej redukuje do znaków.” – czytamy w opisie wystawy. Zajmuje się artystyczną grafiką warsztatową w klasycznych i współczesnych technikach graficznych. W mniejszym stopniu rysuje, fotografuje i tatuuje.

Wojciech Tylbor-Kubrakiewicz od 2001 roku jest zatrudniony na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie. W 2010 roku uzyskał tytuł doktora. Od 2011 roku prowadzi zajęcia z Podstaw Grafiki Warsztatowej. Od października 2013 roku zatrudniony na stanowisku adiunkta. W latach 2016–2018 zatrudniony jako Visiting Professor w School of Art, Architecture and Design na Indiana University w Bloomington, USA. W 2019 roku uzyskał tytuł doktora habilitowanego.

To autor dwudziestu jeden wystaw indywidualnych w kraju i za granicą oraz uczestnik ponad stu wystaw zbiorowych. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień w tym: Merit Prize na 18th International Print Biennial Exhibit w Tajwanie. Otrzymał również Nagrodę Specjalną na 16th Lessedra World Art Print Annual—Mini Print. W 2015 roku zdobył Grand Prix na 6th Splitgraphic International Graphic Art Biennial in Croatia. W 2012 roku otrzymał wyróżnienie na 12. Konkursie Graficznym im. Józefa Gielniaka w Jeleniej Górze. Kilkakrotny laureat konkursu „Grafika Warszawska”. Jego prace znajdują się między innymi w zbiorach Uniwersytetu Alberty w Edmonton, Międzynarodowego Biennale Grafiki Guanlan, Narodowego Muzeum Sztuki na Tajwanie oraz Stowarzyszenia Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie.

W najbliższy poniedziałek odbędzie się finisaż wystawy.

Galeria Sztuki Wystawa

Ładne ziółko - uwierz w zioła

O tym, że zioła mają niesamowite właściwości wie chyba każdy. Jaki rodzaj na co pomaga? Tego będziecie mogli dowiedzieć się już w nadchodzącą sobotę na bezpłatnych warsztatach. Ładne ziółko to interaktywne konwersatorium dotyczące historii i praktyki zielarstwa. 

„Zapoznamy się z historią ziołolecznictwa na świecie i w Polsce, rodzajami surowców zielarskich i domowych leków na bazie ziół oraz z ogólnymi zasadami bezpiecznego stosowania ziół w warunkach domowych. Poznamy Zielnik Syreniusza i wybraną recepturę leku ziołowego pochodzącą z 16 wieku.” - informują organizatorzy.

zapisy

8 lutego (sobota), godz. 10:00 - 12:00
Studnia – filia Bielańskiego Ośrodka Kultury

Zero waste: praktyka i teoria. Warsztaty ekologiczne

W dobie kryzysu klimatycznego ogromne znaczenie ma nasze postępowanie jako konsumentów. Jak przyczynić się do poprawy kondycji naszej planety? Tego będziecie mogli dowiedzieć się podczas warsztatów zero waste, które w praktyczny sposób pozwolą poznać sposoby jak zadbać o środowisko naturalne. Sama idea zyskuje coraz więcej zwolenników na całym świecie.

Podczas spotkania będziecie mogli sprawdzić swoją wiedzę, wziąć udział w dyskusji na temat globalnych problemów związanych z nadprodukcją odpadów, a także wymienić się praktycznymi doświadczeniami, pozwalającymi Wam być na co dzień bardziej EKO. 

Na warsztatach stworzycie też samodzielnie prawdziwe cuda z pozornie niepotrzebnych już materiałów. Woskowijka zamiast folii spożywczej i woreczków śniadaniowych? Pojemnik łazienkowy wykonany ze starych foliówek? Woreczki na produkty sypkie uszyte z niepotrzebnych firanek?

Program warsztatów obejmuje część teoretyczną oraz praktyczną:

14:00-15:00 - Wprowadzenie do tematyki ekologii i odpadów.

15:00-17:00 - Zajęcia praktyczne z szycia ekologicznych woreczków, robienia woskowijek i szydełkowanych koszyczków łazienkowych. (Przynieście ze sobą niepotrzebne materiały:tkaniny bawełniane, skrawki firanek, niepotrzebne foliówki i wszystko to, czemu chcielibyście nadać nowe życie, a nie wiecie jak!

17:00-18:00 - Co dalej? Wskazówki odnośnie wprowadzania zasad zero-waste w codziennym życiu.

Liczba miejsc ograniczona. Warsztaty przeznaczone dla osób dorosłych. Zapisy indywidualnie na adres: [email protected]

8 lutego (sobota), godz. 14:00 -15:00
Samogłoska – Miejsce Aktywności Lokalnej na Bielanach

Nieznane oblicza Japonii - edycja VI

Miłośnicy kraju kwitnącej wiśni i japońskiej kinematografii mają swoje święto. W Kinie Elektronik po raz szósty odbędzie się przegląd filmowy japońskich produkcji. „Wśród tegorocznych propozycji każdy widz znajdzie coś dla siebie – prezentujemy zarówno film z elementami fantastyki, obyczajowy, komedię romantyczną i Japonię z lat 70. XX wieku. Nie zabraknie wyjątkowych bohaterów z piękną japońską scenerią w tle.” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia. W niedzielę w foyer kina odbędzie się kiermasz japoński. Wśród wystawców spotkacie : Maki Maki, Chibigami, Wydawnictwo Tajfuny. Szczegóły i program przeglądu dostępny jest w Kinie Elektronik. Wstęp na seanse jest płatnt.

7 – 9 lutego (piątek – niedziela)
Kino Elektronik


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.