Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:50

"Mistrzowie" parkowania. Z jakiej ulicy Żoliborza odholowano najwięcej aut?

Po podsumowaniu całorocznych statystyk Żoliborz jest czwartą dzielnicą pod względem liczby dyspozycji usunięcia pojazdów. Straż Miejska w dzielnicy najczęściej interweniowała w zakresie ruchu drogowego. Na jakich ulicach Żoliborza najczęściej dochodziło do łamania przepisów?

Warszawska Straż Miejska otrzymuje średnio 1 084 zgłoszenia dziennie w sprawach naruszeń przepisów ruchu drogowego. Około 90% z nich dotyczy nieprawidłowego parkowania. W ubiegłym roku Straż Miejska otrzymała blisko 396 tysięcy zgłoszeń dotyczących naruszeń przepisów w ruchu drogowym (6% wzrostu w stosunku do roku 2018) . Strażnicy wydali dyspozycje usunięcia prawie 23 i pół tysiąca pojazdów (o 14% więcej niż rok wcześniej). 1905 razy nieuprawnieni kierowcy zajmowali miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

Główną wymówką źle parkujących kierowców był brak miejsc parkingowych, albo stwierdzenie, że zaparkowali swój pojazd „tylko na chwilę”.

Mandaty

W minionym roku strażnicy miejscy na kierowców niestosujących się do przepisów drogowych w zakresie parkowania na samym Żoliborzu nałożyli 2,5 tys. mandatów. Jednymi z najczęstszych adresów, spod których kierowcy odjeżdżali z mandatem to ulica Kaliny Jędrusik, Alojzego Felińskiego i Ludwika Rydygiera, gdzie od połowy zeszłego roku trwa remont drogi.

Kaliny Jędrusik 186

Alojzego Felińskiego 114

Ludwika Rydygiera 113

Przasnyska 89

Szamocka 14

Dymińska 10

Ludwika Mierosławskiego 5

Włościańska 66

Ks. Jerzego Popiełuszki 51

Sady Żoliborskie 60

Filarecka 66

Anny German 3

Adama Mickiewicza 67

Stanisława Dygata 26

Juliusza Słowackiego 22

Stefana Czarnieckiego 33

Suzina 2

Dyspozycje usunięcia pojazdów

Żoliborz jest czwartą dzielnicą w stolicy pod względem ilości dyspozycji usunięcia pojazdów. W sumie w ciągu zeszłego roku na Żoliborzu było ich 2404. W przypadku ulicy Kaliny Jędrusik, Ludwika Rydygiera i Felińskiego częściej odholowywano pojazdy niż nakładano mandaty. W 2019 było niemal o 800 więcej dyspozycji usunięcia pojazdów było więcej niż w roku poprzednim.

Kaliny Jędrusik 649

Alojzego Felińskiego 252

Ludwika Rydygiera  170

Przasnyska 69

Szamocka 2

Dymińska 5

Ludwika Mierosławskiego 13

Włościańska 54

Ks. Jerzego Popiełuszki 150

Sady Żoliborskie 41

Filarecka 3

Anny German 0

Adama Mickiewicza 36

Stanisława Dygata 109

Juliusza Słowackiego 52

Stefana Czarnieckiego 83

Suzina 4

Procedura foto

W sytuacji, gdy funkcjonariusze ujawnią pojazd zaparkowany w miejscu do tego niewyznaczonym, wykonują, zgodnie z przepisami, dokumentację fotograficzną wykroczenia wraz z notatką urzędową. Jest to podstawa do wszczęcia dalszych działań, zmierzających do ustalenia sprawcy i wyciągnięcia wobec niego konsekwencji przewidzianych prawem. Funkcjonariusze Straży Miejskiej wystawili najwięcej wezwań w oparciu o dokumentację fotograficzną wykroczenia wraz z notatką na ulicy Felińskiego i Rydygiera, a także Przasnyskiej.

Alojzego Felińskiego 778

Ludwika Rydygiera 772

Przasnyska 770

Kaliny Jędrusik 17

Szamocka 376

Dymińska 328

Ludwika Mierosławskiego 166

Włościańska 582

Ks. Jerzego Popiełuszki 297

Sady Żoliborskie 405

Filarecka 68

Anny German 158

Adama Mickiewicza 133

Stanisława Dygata 11

Juliusza Słowackiego 85

Stefana Czarnieckiego 60

Suzina 22

Straż Miejska rusza z cyklem edukacyjnym „Mistrzowie Parkowania”

„Mając świadomość, że - zwłaszcza w niektórych miejscach Warszawy niełatwo znaleźć miejsce do zaparkowania, chcieliśmy zwrócić uwagę na kuriozalne naruszenia przepisów, świadczące o zupełnym braku wyobraźni kierujących. Co prawda liczbę tak zdefiniowanych wykroczeń trudno jednoznacznie określić, ale jest tego dużo. Za dużo.” – poinformowali stołeczni strażnicy.

Funkcjonariusze, na twitterowym koncie Straży Miejskiej, będą publikować zdjęcia przedstawiające źle zaparkowane samochody. Obrazowane będą najbardziej skrajne sytuacje. W akcję włączeni będą również internauci, którzy każdego miesiąca będą wybierać „Mistrza” miesiąca.

„Publikując zdjęcia „mistrzów” parkowania chcemy wpływać na zmianę społecznego postrzegania parkowania niezgodnego z przepisami. Doświadczenie pokazuje, że często dopiero brak akceptacji dla konkretnych zachowań na drodze istotnie wpływa na zmianę sposobu postępowania kierowców.” – czytamy w oficjalnym komunikacie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.