Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 10:30

(Prawie) wszystko o sushi

Zdrowe, pyszne, pięknie wyglądające i diabelnie drogie - takie właśnie jest sushi. Wydawałoby się, że sushi to bardzo prosta kuchnia i po części można się z tym zgodzić. Przecież każdy potrafi zrobić sushi, pizzę, czy chińszczyznę.   Najważniejszą kwestią jest jednak jakość, bowiem nie każdy potrafi zrobić to dobrze. Właśnie tak jest z sushi. Aby było ono dobre, trzeba użyć świeżych składników i po prostu się na tym znać.   Jak to się zaczęło? Żeby dobrze przedstawić historię tej kuchni, muszę nawiązać do kuchni polskiej. Znacie takie danie jak pierogi ruskie? Jest to danie, które ma długą tradycję. Składa się głównie z mąki, wody, ziemniaków i białego sera. Składniki te można było dawniej łatwo pozyskać, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, dlatego danie to uchodziło za danie dla ubogich. Każdy rolnik miał mąkę, miał ziemniaki, wodę i biały ser, więc mógł pierogi zrobić w domu. Wiecie dlaczego przywołałam tę historię? Bo sushi w dużej mierze opiera się na dokładnie takim samym pomyśle. Od zarania dziejów najtańsze i najłatwiejsze do pozyskania dla Japończyków składniki to woda, ocet ryżowy, ryż i ryba -  tyle wystarczyło, aby nakarmić całą rodzinę.   Teraźniejszość a cena Skoro zatem danie to jest wytwarzane z tak prostych i łatwo dostępnych składników, to dlaczego w Polsce jest takie drogie? Bo obiektywnie patrząc - jest. Chodzi o jakość. Świeża ryba, owoce morza, dobry ryż, nie są naturalnie dostępnymi w Polsce składnikami, a sprowadzenie ich jest kosztowne. Dodatkowo, kuchnia ta niesie ze sobą pewien prestiż, trochę jak iPhone. Cena powoduje mniejszą dostępność. Na Żoliborzu mamy jednak sporo fajnych „susharni”. Zachęcamy do kosztowania tej kuchni, ponieważ jest naprawdę smaczna i zdrowa.     Zrób sobie SUSHI 6 kroków do idealnego sushi Wpadają do Ciebie znajomi, a Ty nie wiesz, co mógłbyś im zaserwować? A może po prostu znudziło Ci się sięganie po fast foody, jadanie na mieście i chciałbyś przyrządzić coś, co da Ci satysfakcję? Pokażemy Ci, jak wykonać potrawę, która Cię zachwyci, a znajomi nie uwierzą, że przygotowałeś ją samodzielnie. Sześć kroków do idealnego sushi przedstawi Tomasz Bojanowicz – właściciel sieci restauracji TenSushi.   Potrzebne składniki:
  • Ryż do sushi 0,5 kg
  • Ocet ryżowy 4 łyżki
  • Nori – algi 10 liści
  • Sól szczypta
  • Cukier 1 łyżka
  • Wasabi 50 g
  • Sos sojowy 100ml
  • Marynowany imbir 150g
  • Łosoś 200g
  • 1/2 awokado, 2 ogórki świeże
  • Mata bambusowa 1szt
  • Ostry nóż bez ząbków
  KROK 1 – Przygotowanie ryżu Wybierając ryż, zwróć uwagę na to, że powinien być dedykowany dla sushi. Dzięki temu rolka się nie rozsypie. Wypłucz go – wyznacznikiem sukcesu będzie czysta woda. Być może będziesz musiał powtórzyć tę czynność 2 lub 3 razy. Wsyp ryż do garnka, zalej wodą i gotuj około 15 minut aż cała ciecz wyparuje. Czas licz od momentu osiągnięcia wrzenia. Pamiętaj by mieszać ryż, żeby się nie przypalił. Przesyp go do miseczki (nie metalowej) i pozwól mu przestygnąć.   KROK 2 – Przygotowanie sosu do ryżu Do garnka wlej 3-4 łyżki octu ryżowego, dodaj łyżeczkę cukru i szczyptę soli. Podgrzewaj na wolnym ogniu, mieszając, aż składniki się połączą. Nie powinieneś doprowadzić do wrzenia. Następnie dodaj sos do miseczki z ryżem i wymieszaj.   KROK 3 – Przygotowanie wypełnienia Ryż stygnie, więc możesz przygotować wypełnienie. Obierz ogórka i awokado, wydrąż pestki oraz gniazda nasienne i pokrój na drobne paski. Łososia podziel na cienkie płaty. KROK 4 – Przygotowanie rolki Na blacie rozłóż matę i ułóż na niej nori (błyszczącą stroną do dołu). Postaw obok miseczkę z wodą – moczenie rąk co jakiś czas pomoże w sprawnym nałożeniu ryżu. Rozłóż go na algach, zostawiając na górze ok. 2 cm wolnego miejsca. Warstwa ryżu powinna mieć nie więcej niż 1 cm grubości. Możesz  posmarować ryż odrobiną wasabi lub serkiem. Następnie ułóż przygotowane składniki. KROK 5 – Zwijanie rolki Mata odgrywa tu kluczową rolę. Podnoś ją powoli, cały czas kontrolując, czy składniki nie przemieszczają się za bardzo, zaciskaj rolkę cały czas, unosząc matę. Zwilż tez nori wodą (w miejscu, które pozostawiłeś bez ryżu). Dzięki temu sushi ładnie się zwinie, a rolka się nie rozpadnie. Jeżeli za pierwszym razem Ci nie wyjdzie, nie martw się! Nikomu na początku się nie udaje :) KROK 6 – Podanie Pokrój rolkę na grube plastry i ułóż na eleganckim białym lub czarnym talerzu. Możesz je też udekorować odrobiną świeżych warzyw. Dzięki temu zrobisz na wszystkich jeszcze większe wrażenie. Pamiętaj, wszyscy jesteśmy wzrokowcami!   Instrukcję do przygotowania sushi wykonał TEN SUSHI Żoliborz Rydygiera 11 lok.U3 01-793 Warszawa tel.: +48 22 490 42 07 kom.: +48 537 46 46 4  

podanie

podanie

sushi

sushi

przygotowanie osu do ryżu

przygotowanie osu do ryżu

przygotowanie wypełnienia

przygotowanie wypełnienia

przygotowanie rolki

przygotowanie rolki

zwijanie rolki

zwijanie rolki

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 32 km/h