Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 21:45

Straż Miejska podsumowuje rok. Na Żoliborzu nadal problemy z dzikim parkowaniem

W 2019 roku do Straży Miejskiej wpłynęło ponad 640 tys. naruszeń dotyczących przepisów, zagrożeń lub innych nieprawidłowości. Średnio w ciągu doby rejestrowano 1 752 zgłoszeń. Czym zajmowała się Straż Miejska w minionym roku?

W 2019 roku największą liczbę zgłoszeń zarejestrowano w dzielnicach: Śródmieście, Praga Południe i Mokotów, natomiast najmniejszą w dzielnicach: Rembertów i Wesoła. W całej stolicy Straż Miejska najczęściej interweniowała w kategorii ruchu drogowego (395 757 zgłoszeń), w drugiej kolejności w kwestii bezpieczeństwa i porządku publicznego (150 983 zgłoszeń). Najrzadziej strażników miejskich delegowano do zgłoszeń w zakresie ochrony środowiska (67 494 zgłoszeń) i zwierząt (35 051 zgłoszeń).

Interwencje podejmowano przede wszystkim w odpowiedzi na zgłoszenia mieszkańców - 82%. Inne zgłoszenia pochodziły od Policji, Pogotowia Ratunkowego, operatorów monitoringu miejskiego. Ponad 1,7 tysiąca na dobę – średnio tyle zgłoszeń przyjmowała Straż Miejska w 2019 roku. To prawie o 2% więcej niż rok wcześniej. Cztery na pięć interwencji to efekt zgłoszeń mieszkańców.

Więcej dyspozycji usunięcia pojazdów niż w poprzednim roku

Na samym Żoliborzu Straż Miejska w ubiegłym roku interweniowała najczęściej w zakresie ruchu drogowego. Było to 15 406 zdarzeń, czyli o niemal 100. Najczęściej dochodzi do nie stosowania się do znaku B-36, czy zakazu zatrzymywania się. Żoliborz jest czwartą dzielnicą w stolicy pod względem ilości dyspozycji usunięcia pojazdów. W sumie w ciągu zeszłego roku na Żoliborzu było ich 2404. Niemal 800 więcej niż w 2018 roku. W całej Warszawie w 2019 roku procedur usunięcia pojazdu było 23 493.

W związku z nielegalnym parkowaniem na Żoliborzu na niefrasobliwych kierowców nałożono ponad 2,5 tys. mandatów.

Znacznie więcej kontroli dotyczących podejrzenia spalania odpadów

Jednym z zadań jakie wykonują stołeczni Straży Miejskiej to sprawdzanie czym palimy w piecu. W 2019 roku strażnicy z referatu do spraw Ochrony Środowiska, w związku z podejrzeniem spalania substancji niedozwolonych, przeprowadzili ponad 14 tys. kontroli. Większość z nich dotyczyły podejrzenia spalania substancji niedozwolonych. W ponad 12 tys. przypadkach funkcjonariusze nie potwierdzili nieprawidłowości. W ubiegłym roku strażnicy nałożyli 1 371 mandatów karnych oraz 961 razy zastosowali środki oddziaływania wychowawczego oraz sporządzili 10 wniosków o ukaranie. Na Żoliborzu w 2019 roku przeprowadzono 130 kontroli – mniej było ich tylko na Ochocie. W roku poprzednim było ich jedynie 83.

Ile osób podejrzanych o przestępstwo ujęła Straż Miejska na Żoliborzu?

W 2019 roku podczas działań patrolowo-interwencyjnych – zarówno cyklicznych, akcyjnych oraz w ramach zabezpieczeń zgromadzeń i imprez strażnicy miejscy ujęli 403 osoby, które były podejrzewane o dokonanie czynów zabronionych. 295 osób zostało ujętych bezpośrednio przez strażników, a 108 osób ujęto podczas wspólnych patroli z policjantami. Tak kształtują się dane dla Warszawy. Na Żoliborzu strażnicy miejscy ujęli w sumie 14 osób, czyli dwukrotnie mniej niż w roku poprzednim, które zostały doprowadzone na policję.

Najczęściej w ręce strażników trafiali nieletni uciekinierzy z placówek opiekuńczo-wychowawczych i osoby poszukiwane. W dalszej kolejności osoby posiadające narkotyki lub będące pod ich wpływem, ludzie agresywni naruszający obowiązujący porządek prawny, nietrzeźwi sprawcy przestępstw, osoby posługujące się fałszywymi dokumentami oraz podejrzewane o kradzież.

Pomoc bezdomnym

Straż Miejska w swoich zasobach ma Uliczny Patrol Medyczny. Jest to oddział działający już od niemal trzech lat. To objazdowa pomoc dla bezdomnych, wykluczonych i ubogich przebywających poza schroniskami. Specjalnie oznakowanym pojazdem, doświadczeni ratownicy, kilka razy w miesiącu objeżdżają znane strażnikom miejsca przebywania tych osób oraz ulice Warszawy.

W minionym roku Uliczny Patrol Medyczny wykonał 97 wyjazdów do miejsc przebywania osób bezdomnych i udzielił im ponad 353 porad medycznych, a w 280 przypadkach wykonał czynności medyczne. W 103 przypadkach ratownicy skierowali osoby wymagające pomocy lekarskiej do przychodni.

Łącznie strażnicy skontrowali ponad 7,5 tys. miejsc przebywania osób bezdomnych, wydali 5 tys. posiłków i przewieźli ponad 1,6 tys. osób bezdomnych do noclegowni i schronisk. W przypadku Żoliborza działaniami pomocowymi objęto 275 osób. W 2018 roku, według statystyk, liczba osób bezdomnych objętych działaniami pomocowymi na Żoliborzu wyniosła 186.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.