Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 00:38

Co z dzikimi wysypiskami na pograniczu Woli i Żoliborza?

Mieszkańcy od niemal dwóch lat domagają się uprzątnięcia obszarów bezpośrednio sąsiadujących z Żoliborzem. Byłe tereny działkowe w rejonie ulicy Ficowskiego straszą rozlatującymi się altanami i zgromadzonymi wokół odpadami. Nie lepiej jest w rejonie ulicy Kozielskiej gdzie, od strony torów wzdłuż ogrodzenia ośrodka jeździeckiego i ogródków działkowych, zalegają sterty śmieci i gruzu.

O posprzątanie terenów w miejscu dawnych ogródków działkowych w rejonie ulicy Ficowskiego i między torami a ulicą Kozielską, członkowie Stowarzyszenia Plac Niemena proszą od stycznia ubiegłego roku. Wówczas odpady zalegały również po żoliborskiej stronie. Obie dzielnice przystąpiły do porządków, jednak skutek prac nie był równomierny.

 – Niestety po stronie wolskiej efektu nie widać – mówi jeden z członków Stowarzyszenia Plac Niemena.

Działki w rejonie ulicy Ficowskiego

Ubrania, gruz, a nawet lodówka

Nieuporządkowane działki w rejonie ulicy Ficowskiego stanowią dla bezdomnych między innymi tymczasowe bazy do wypalania kabli. Tuż obok byłych ogródków działkowych przebiega ścieżka, wzdłuż której Zarząd Zieleni Warszawskiej ustawił kosze na śmieci, a teren wokół uporządkowano. Z kolei działki w rejonie ulicy Kozielskiej zasypane są różnego rodzaju śmieciami.

Tereny zielone w rejonie obu działek zyskują drugie życie za sprawą projektów z budżetu obywatelskiego. Jednym z nich jest między innymi projekt „Zielona aleja”, a także ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż torów i dzikiego wysypiska obok ulicy Kozielskiej.

„Wychodzi na to, że pracownicy mieli nadprzyrodzoną moc”

W kwestii uporządkowania terenów po stronie Woli, tamtejszy urząd dzielnicy rozstrzygnął dwa przetargi. Pierwsze prace odbyły się w 2018 roku. – Usunięto zalegające luzem odpady oraz wykoszono przerośniętą zieleń i chwasty. Wykonano prace za ponad 26 tysięcy złotych. Uprzątnięto około 600 metrów sześciennych odpadów, w przeważającej mierze organicznych, ale również komunalnych i niebezpiecznych – wyjaśnia Mariusz Gruza, rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Wola.

Pozostałości po ogródkach działkowych w rejonie ulicy Ficowskiego

Według Stowarzyszenia Plac Niemena mija się to z prawdą. – Prace trwały zaledwie kilka dni. Pracownicy zbierali odpady ręcznie, co było mało efektywne, bo zebrano śladowe ilości zanieczyszczeń. Były to drobne śmieci, przycięcie przerośniętej trawy, usunięcie jednej kupki gruzu. Wywieziono może ze trzy kontenery odpadów – alarmują. Według ich wyliczeń, 600 metrów sześciennych jest równe 80 kontenerom. – Wychodzi na to, że pracownicy mieli nadprzyrodzoną moc, bo ręcznie, trzech lub czterech pracowników, w kilka dni zapełniło 80 kontenerów – twierdzą członkowie stowarzyszenia. W jaki sposób Urząd Dzielnicy Wola przeprowadza kontrolę, mającą na celu sprawdzenia, czy wywieziono tyle odpadów, ile zadeklarował wykonawca firmy podczas zakończenia prac? Tego nie udało nam się ustalić.

Drugie podejście – „wykonano koszenie, wycięcie samosiejek, sprzątanie porzuconych odpadów, rozebrano stare ogrodzenia i wyburzono stare altany”

W maju tego roku podjęto kontynuację prac polegających na uprzątnięciu terenów w okolicy ulicy Ficowskiego. Jak twierdzi Stowarzyszenie Plac Niemena, ponownie usunięto jedynie część zanieczyszczeń. Z kolei z terenów przylegających do torów obok ulicy Kozielskiej, ponownie nie wywieziono zalegających śmieci. – Powtórne sprzątanie było realizowane w 2019 roku. Objętościowo odpadów było mniej, teren po zeszłorocznym sprzątaniu nie był już ani tak zaśmiecony, ani też mocno zarośnięty. Rozebrano stare altanki i wywieziono składowane w nich odpady – poinformował w nadesłanej korespondencji rzecznik wolskiego urzędu. Wówczas wywieziono 440 metrów sześciennych odpadów za niemal 22 tysiące złotych.

Zalegające śmieci pomiędzy torami a ulicą Kozielską

Dodatkowo, Stowarzyszenie Plac Niemena zwraca uwagę, czy wykonawca miał odpowiednie doświadczenie, kompetencje i zaplecze do przeprowadzenia tego typu prac. Firma, która wygrała oba przetargi, kilka miesięcy przed pierwszym konkursem zmieniła w KRS profil działalności – z pozostałej sprzedaży detalicznej na działalność związaną z rekultywacją i pozostałą działalność usługową związaną z gospodarką odpadami.

„Dwa lata sprzątania i końca nie widać”

Kiedy można spodziewać się uprzątnięcia dzikich wysypisk? – W lipcu tego roku otrzymaliśmy odpowiedź z Miejskiego Centrum Kontaktu, że tereny przy ulicy Ficowskiego uprzątnięto, a przy ulicy Kozielskiej miały być uporządkowane najwcześniej w październiku – informuje Stowarzyszenie Plac Niemena. Tereny, o których mowa, przekazano w październiku 2018 roku Zarządowi Zieleni Warszawskiej. Część działki przy ulicy Ficowskiego przekazano w tym roku Dzielnicy Żoliborz, pod budowę zespołu przedszkolno-żłobkowego.

– Urząd Dzielnicy Wola sprząta już 2 lata i końca nie widać. Do wolskich urzędników i do samego Burmistrza Woli, Krzysztofa Strzałkowskiego regularnie wysyłamy pisma, maile i ponawiamy prośby o uprzątnięcie terenu – mówią członkowie Stowarzyszenia Plac Niemena i dodają: – Niestety na obietnicach i wyznaczaniu kolejnych terminów się kończy.

Stowarzyszenie Plac Niemena złożyło do Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy, oficjalną skargę na działanie Zarządu Dzielnicy Wola. Czy to otworzy oczy wolskim urzędnikom i czy działki zostaną oczyszczone?


Działki-w-rejonie-ulicy-Ficowskiego-

Działki-w-rejonie-ulicy-Ficowskiego-

Pozostałości-po-ogródkach-działkowych-w-rejonie-ulicy-Ficowskiego

Pozostałości-po-ogródkach-działkowych-w-rejonie-ulicy-Ficowskiego

Zalegające-śmieci-pomiędzy-torami-a-ulicą-Kozielską

Zalegające-śmieci-pomiędzy-torami-a-ulicą-Kozielską


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: -2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 32 km/h