Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 03:06

Kochać, jak to łatwo powiedzieć… Miłość swe humory ma…

Nastał maj. Piękny miesiąc, który przez wiele osób nazywany jest „miesiącem miłości”.   Miłość za temat wybierają poeci i pisarze, spotykamy miłość w piosenkach, filmach, książkach. Temat oklepany? Nie wart zachodu? Myślę, że warto się nad nim pochylić. Gdybym mówił językami ludzi i aniołów, a miłości bym nie miał (1Kor, 13) Miłość jest ważnym elementem życia. Dzieci wychowywane bez miłości mają wielkie problemy w prawidłowych kontaktach społecznych. Często są „zimne”, agresywne. O dorosłym, który pięknie się wypowiada, ale jest nieczuły i egoistyczny, mówimy, że „jest bez serca”. Kocha się sercem, a każdy je ma... (Każdemu wolno kochać, słowa: Emanuel Schlechter) Czy faktycznie każdy „ma serce” do kochania? Czasami wydaje się, że są osoby, których serce jest tylko maszyną do pompowania krwi. Miłość jest uczuciem, więc jej miejsce jest „w głowie”, ale... czyż serce nie bije żywiej przy kochanej osobie? O miłość trzeba dbać, nie tylko oczekiwać, że inni będą nas bezwarunkowo kochać. Sami musimy wybaczać, akceptować bliskich takimi, jakimi są, a nie kazać im się zmieniać. Sami też musimy się zmieniać. To jak dopasowywanie elementów puzzli, by powstał piękny obraz. Miłość złe humory ma… (Miłość swe humory ma, słowa: Agnieszka Osiecka) Często jest tak, że przeciwności się przyciągają? Aby „zagrało” potrzebne są jednak elementy wspólne. Czy tolerujemy inność u swojego partnera? Czy rozbudzamy indywidualizm u dziecka? Czy potrafimy przyjąć do wiadomości, że każdy ma prawo do „humorów”? Także dziecko –  tak jak każdy człowiek – ma swoje humory. Dlaczego więc dajemy przyzwolenie na humory dorosłych, a o dziecku mówimy, że jest „humorzaste”? Kochać, jak to łatwo powiedzieć... (Kochać, słowa: Andrzej Tylczyński) Nie zawsze łatwo kogoś kochać. Czasami trudno znosić jego humory, jego odmienność. Każdy ma swoje myśli, swój punkt widzenia, swoje przemyślenia. Tak samo jest z miłością do dziecka i miłością dziecka do rodzica. Między rodzicem a dzieckiem tworzy się specyficzna więź. Często dziecko toksycznych rodziców, „degeneratów”, jakby wbrew wszystkiemu – kocha ich. I odwrotnie, rodzice „ślepo” kochają trudne dziecko. Inni kochają trudne dziecko, ale pracują z nim, wymagają, są konsekwentni, by wychować je na dobrego człowieka. Nie wolno szafować miłością. Wyrzućmy ze swojego słownika zwroty typu: „już cię nie kocham”, „jeśli mnie kochasz, to robisz/zaczniesz/zjesz...”. Nie szantażujmy miłością. Kochajmy bezwarunkowo, bez względu na kłopoty i przeciwności. Dzieci „trudne” wymagają najwięcej miłości. Pozwólmy się kochać, nie twórzmy sztucznych murów, szukajmy kompromisów. Rozmawiajmy, wyjaśniajmy problemy zamiast dusić je w sobie i fochem pokazywać, że coś jest nie tak, ale niech ta druga strona domyśla się, o co chodzi. „Ciche dni” to strata czasu, którego nikt nam nie zwróci. Największa miłość rodzica? Wspierajmy, wskazujmy drogę, ale pozwólmy dziecku być sobą. „Nie oczekuj, że twoje dziecko będzie takim, jakim ty chcesz, żeby było. Pomóż mu stać się sobą, a nie tobą.” (Janusz Korczak) Miłość ci wszystko wybaczy... (Miłość ci wszystko wybaczy, słowa: Julian Tuwim) Dowody miłości nie muszą być finansowymi korzyściami. Czasami ważniejsze jest przytulenie i wysłuchanie niż najdroższy gadżet. Przygotowany z miłością posiłek inaczej smakuje (nawet drobny – choćby kanapka z serem ułożonym w krzywe serduszko). Dbajmy o codzienne drobiazgi, bo to one tworzą klimat, wywołują uśmiech, dodają energii. Piszmy do partnerów i dzieci liściki, zbierajmy je, razem z „prezencikami” (z ofiarowanymi przez nich listkami, muszelkami, kamykami) w Kuferku miłości. Taki kuferek pomaga przetrwać trudne momenty, podnosi samoocenę, pomaga pamiętać dobre chwile. Dotyk miłości ma magiczną moc – przekazujemy energię. Wyniesiony z domu obraz miłości i troskliwości tworzy nowego, wrażliwego człowieka, rozbudza empatię. Miłość cierpliwa jest… (1Kor, 13) W trudnych chwilach, których bywa wiele w toku wychowywania, nie odsuwajmy się od dziecka. Kochamy je – dlatego nie akceptujemy zachowania wbrew przyjętym zasadom. Kochamy je – dlatego jesteśmy konsekwentni. Kochamy je – dlatego uczymy zasad. Kochamy je – dlatego przygotowujemy do życia. Kochamy je – dlatego ponosi konsekwencje swoich czynów. Nie mylmy miłości z zaborczością, z dawaniem wszystkiego, z zagłaskiwaniem. Bezstresowe wychowanie jest z pozoru wygodne. Jesteśmy takimi „dobrymi rodzicami”, dajemy dziecku wszystko, czego zapragnie, na wszystko mu pozwalamy, ma swobodę działania… Czy faktycznie wychowamy w ten sposób dobrego, szczęśliwego człowieka? Dziecko nauczy się, że wszystko mu wolno, wszystko mu się należy, wszyscy są na jego usługi, że jest najwspanialsze, najlepsze we wszystkim… Ale czy tak jest? Czy tak będzie w dorosłym życiu? Dziecko dorasta i zderza się z rzeczywistością. Kochajmy mądrze. Nie akceptujmy wszystkiego „bo mu się tak zdarzyło”, „bo jest  zdenerwowany”, „bo jest malutki”, „bo jest biedny”… - ślepa miłość krzywdzi i kochającego i kochanego. Rozróżniajmy dobro od zła, nauczmy tego naszą pociechę. Bądźmy empatyczni i nauczmy tego. Nie bądźmy toksycznymi rodzicami, partnerami, znajomymi. Czasami trzeba przerwać toksyczny związek. Kocha się raz, potem drugi, i trzeci i znów… (Kocha się raz, słowa: Zbigniew Stawecki) Nasze serce jest otwarte na miłość i „wszechstronne” – „zdolne objąć świat”. Każdego kochamy inaczej, dla każdego znajdziemy zakątek, osobne miejsce – i dla partnera, i dla pierwszego i dziesiątego dziecka, dla rodziców, teściów, sióstr, braci... i dla psa, i kota… Nawet miłość do tej samej osoby nie jest taka sama. Zmienia się z czasem, zmienia się pod wpływem upływu czasu, sytuacji, zdarzeń, zaburzeń. Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą... (Śpieszmy się, autor: Jan Twardowski) Ból po stracie bliskiej osoby bywa wielki. Często żałoba, pogodzenie się z jej odejściem, oswojenie straty, trwa wiele lat. Zakłóca funkcjonowanie. Czy przestaniemy ją kochać? Czy już nigdy nikogo nie pokochamy? „Nikogo już tak nie pokocham” – oczywiście, „tak” nie, ale inaczej, zapewne tak. Była to głupia miłość... (Była to głupia miłość, słowa: Krzysztof Dzikowski) Czy głupia? Może to było tylko zauroczenie? Podobał nam się wygląd, głos, styl życia? Nie mylmy miłości z zauroczeniem. O miłości można długo mówić, przytaczać różnych autorów. Z pewnością nie wyczerpałam więc ani repertuaru, ani tematu. Może poszukacie kolejnych ze swoimi bliskimi? Może przeprowadzicie rozmowy cytatami? Życzę pięknego, radosnego maja i życzę pięknych, mądrych miłości.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1024 hPa
Wiatr: 37 km/h