Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:33

Drogowcy doświetlili kolejne zebry na Żoliborzu

Łącznie w tym roku, miasto chce poprawić bezpieczeństwo na 400 przejściach dla pieszych. Pod koniec listopada zakończył się audyt przejść dla pieszych na Żoliborzu. Nowe zebry doświetlono w dwóch lokalizacjach.

Co roku w całym kraju niemal trzysta osób ginie w wypadkach na przejściach dla pieszych. „Łącznie w 2018 roku we wszystkich zdarzeniach drogowych poszkodowanych było 416 pieszych, w tym 24 to ofiary śmiertelne, 55 pieszych zostało ciężko rannych a 337 osób odniosło lekkie obrażenia.” – czytamy w raporcie ratusza o stanie miasta. Według statystyk dominującą przyczyną potrąceń pieszych jest nieustąpienie pierwszeństwa przez kierowców. 2/3 śmiertelnych potrąceń wydarzyło się właśnie na zebrach.

Dlaczego doświetlenie przejść dla pieszych jest tak istotne? Według danych z 2018 roku co trzeci pieszy zginął potrącony po zmroku. W Warszawie w ciągu ostatnich sześciu lat zdecydowano o doświetlonu tysiąca przejść dla pieszych. Liczba wypadków śmiertelnych na pasach spadła blisko o połowę. W ubiegłym roku na Żoliborzu doświetlono łącznie 12 przejść  m.in. na ulicy Krasińskiego przy Wisłostradzie, u zbiegu ulic Słowackiego i Czaki, a także Potockiej i Marii Kazimiery. W tym roku zebrę doświetlono w dwóch lokalizacjach: przy ulicy Gdańskiej i Bieniewickiej oraz Krajewskiego i Dymińskiej. W ostatnich dniach, na Placu Kuronia, ul. Słowackiego i w okolicach metra „Marymont”, rozpoczęto wymianę łącznie ponad 100 opraw świetlnych. „Nowoczesne oprawy ledowe, nie tylko pozwalają uzyskać lepszą jakość światła, ale również zużywają o wiele mniej energii elektrycznej.” – uzasadniają drogowcy.

Do końca 2020 roku miasto chce zakończyć przegląd wszystkich przejść zarządzanych przez ZDM

W stolicy jest około 4,3 tysiąca przejść dla pieszych bez sygnalizacji. Eksperci sprawdzają, które wymagają lepszego oznakowania, doświetlenia, czy postawienia sygnalizacji świetlnej. Audyt objął również Żoliborz.

Przejścia oceniane są w skali od 0 do 5 pod kątem 30 kryteriów. Pod koniec listopada drogowcy mieli już 377 przejść ocenionych na 0,1. W tym czasie audytowane były zebry na Żoliborzu. Wyniki z badań poznamy prawdopodobnie jeszcze w tym roku.

Niemal połowa wypadków na przejściach z sygnalizacją

W ostatnim czasie członkowie Stowarzyszenia Plac Niemena zwrócili uwagę skrzyżowanie ulicy Powązkowskiej z Krasińskiego. Według nich przejścia dla pieszych w rejonie przecięcia tych ulic są niebezpieczne dla pieszych, sygnalizacja świetlna wymaga przekalibrowania, a także niezbędne jest uzupełnienie oznakowania. Dane z 2018 roku pokazują, że na stołecznych przejściach wyposażonych w sygnalizację świetlną doszło 100 wypadków z udziałem pieszych, co stanowi 42% wszystkich wypadków na przejściach dla pieszych. „Często dochodzi do nich podczas skrętu z drogi głównej, kiedy kierowcy nie ustępują pierwszeństwa przechodniom, którzy również mają sygnał zielony. 37 takich wypadków wydarzyło się podczas skrętu w lewo, a 29 – w prawo.” – czytamy w warszawskim raporcie o stanie miasta. Do podobnych sytuacji dochodzi na skrzyżowaniu ulic Powązkowskiej z Krasińskiego. Organizacja ruch na tym skrzyżowaniu wkrótce ma się zmienić. Według informacji przedstawiciela Biura Polityki Mobilności i Transportu zaakceptowana jest już nowa organizacja ruchu i analizowana jest koncepcja sygnalizacji świetlnej oraz jej sterowania. Za inwestycję ma być odpowiedzialny deweloper.

W obliczu śmiertelnego potrącenia na ulicy Sokratesa, miejscy aktywiści z Miasto jest Nasze na podstawie nadesłanych opinii mieszkańców stworzyli mapę niebezpiecznych przejść dla pieszych. ranking otwiera skrzyżowanie Mickiewicza z Mierosławskiego. Wymieniane jest ono, jako jedno z bardziej niebezpiecznych w całym mieście przejść dla pieszych. Kierowcy jadący z i do placu Wilsona mają przed sobą długą prostą. Dodatkowo w obu kierunkach, ruch odbywa się na dwóch pasach, a w miejscu „zebry”, na szerokiej jezdni nie ma azylu dla pieszych. Łącznie na mapie znalazło się dziesięć lokalizacji.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ