Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:35

Czy mieszkańcy dojdą do porozumienia w sprawie dzielącego ich płotu?

Dla jednych przeszkoda, dla drugich gwarancja spokoju – mowa o płocie, który oddzielał osiedla Zielony Żoliborz i Robyg. Jakiś czas temu, pod osłoną nocy, ogrodzenie w części zdemontowano. Dziś, z przejścia nieśmiało korzystają mieszkańcy z okolicznych bloków.

Sprawa płotu podzieliła mieszkańców obu osiedli. Debaty na temat tego, czy jego postawienie ma zasadność ciągną się od lat. Dyskusja na nowo ożyła, kiedy ktoś postanowił usunąć część ogrodzenia.

Kilka lat temu, kiedy zasiedlano osiedle, deweloper postawił płot przed budynkiem przy ul. Rydygiera 13, od strony bloku nr 15, budowanego przez konkurencyjną firmę deweloperską. Płot nie chronił przed niechcianymi gośćmi, bo na osiedle i tak mogą wejść osoby z zewnątrz. Dla grupy mieszkańców z osiedla Zielony Żoliborz stanowił on jednak przeszkodę. Wówczas musieli nadkładać drogę do sklepu, czy wybudowanego niedawno przystanku kolejowego Warszawa Powązki. Teraz, gdy części płotu nie ma, wydeptywana jest ścieżka. Widmo ponownego postawienia płotu wywołuje sprzeciw wśród mieszkańców, dla których stanowi on przeszkodę, dlatego utworzyli petycję proponując czasowe rozwiązanie.

"Konieczne jest podjęcie decyzji, czy płot zostaje czy nie, ale do tego niezbędne jest zorganizowanie spotkania, w trakcie którego dojdzie do dialogu, a finalnie do głosowania"

„Proponujemy zatem pozostawienie aktualnego stanu (t.j. otwartego pieszego przejścia) lub choć furtki testowo, na kilka miesięcy i sprawdzenie, czy jego istnienie w rzeczywistości przełoży się na wygodę, bezpieczeństwo czy inne niedogodności dla naszych mieszkańców. Zgodnie z przepisami Ustawy o Własności Lokali w marcu każda ze wspólnot będzie miała zebranie roczne - wówczas będzie można ostateczną decyzję podjąć w oparciu o wiedzę empiryczną, a nie wrażenia czy emocje uczestników dyskusji” – czytamy w petycji, pod którą podpisało się już ponad 200 osób.

Otwarty Żoliborz

– Na Żoliborzu Południowym chcemy zakazu grodzenia budynków, a wewnętrzne dziedzińce mają być ogólnodostępne – mówił w 2010 roku Marek Mikos, dyrektor miejskiego biura architektury. Po kilku latach powstał nowy projekt planu miejscowego, w myśl którego zakazane jest grodzenie osiedli. Został on przyjęty w 2018 roku. Płot wówczas już był.

Co musi się stać by ruch pieszych między osiedlami pozostał na stałe? – Teren, na którym jest płot jest współwłasnością wszystkich właścicieli lokali w budynkach przy ulicy Rydygiera 11, 11a, 13, 13a. Konieczne jest podjęcie decyzji, czy płot zostaje czy nie, ale do tego niezbędne jest zorganizowanie spotkania, w trakcie którego dojdzie do dialogu, a finalnie do głosowania. Uważam, że w tej sprawie konieczny jest dialog i wypracowanie porozumienia pomiędzy mieszkańcami. Decyzja powinna zapaść demokratycznie – mówi Katarzyna Stępniak, administrator osiedla Zielony Żoliborz i przyznaje, że temat budzi wśród mieszkańców sporo emocji.

– Tego płotu tutaj nie było, kiedy wprowadzałam się do bloku na Rydygiera 11 i nikt, nigdy nie pytał mnie o zdanie, czy powinienem powstać. Szczerze, to nie wiem jaką on pełni rolę – mówi jedna z mieszkanek.

Skąd wziął się w ogóle płot, o którym mowa? ”We wszelkich materiałach dewelopera w rzeczonym miejscu miało nie być płotu” – piszą autorzy petycji. Co widać również na wizualizacjach

"We wszystkich materiałach dewelopera w rzeczonym miejscu miało nie być płotu"

Obecny administrator osiedla Zielony Żoliborz w rozmowie podkreśla, że nie jest zarządcą od początku istnienia osiedla.

Teraz, gdy części płotu nie ma, wydeptywana jest ścieżka

Zakłócanie prywatności

– Rozumiem argumenty obu stron. Te, które docierają do mnie od mieszkańców postulujących za pozostawieniem płotu, dotyczą obawy przed wzmożonym ruchem pieszych i zaburzeniem prywatności. Drugim z argumentów jest bezpieczeństwo. Z budynków przy Rydygiera 13 i 13a znajdują się dwa wyjazdy z garaży, przez co zwiększony ruch pieszych w tym miejscu może doprowadzić do groźnych sytuacji – mówi Katarzyna Stępniak. Jednym z argumentów pojawiających się w dyskusji jest również obniżenie bezpieczeństwa.

„Nie potrzebujemy się odgradzać”

Zwolennicy otwartego przejścia i autorzy petycji tłumaczą, że osiedla są monitorowane i nie ma miejsca na groźne incydenty. „Nie ma zatem podstaw sądzić, że skrócenie pieszym drogi pomiędzy osiedlami w jakikolwiek sposób to bezpieczeństwo obniży” – uzasadniają swoje postulaty mieszkańcy opowiadający się za całkowitym zlikwidowaniu płotu. Odnosząc się do obaw odnośnie wzmożonego ruchu pieszych w utworzonej petycji czytamy: „Zwiększony ruch pieszy to argument ocierający się o absurd - pieszy ruch jest immanentną częścią strefy śródmiejskiej każdego miasta, należy do najmniej inwazyjnych sposobów bytności człowieka w tkance miejskiej, do tego przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa, wymuszając ostrożniejszą jazdę w strefie zamieszkania oraz zniechęcając do aspołecznych zachowań”.


DSC04455

DSC04455

DSC04459

DSC04459

żielony-żoliborz

żielony-żoliborz


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.