Emilia Załuska, dyrektor Westfield Arkadia od września tego roku. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Politechniki Warszawskiej, wcześniej pełniła funkcję dyrektora CH Ursynów oraz Zastępcy Dyrektora Galerii Mokotów i Arkadii. Zanim rozpoczęła przygodę z centrami handlowymi, przez 7 lat zarządzała w Warszawie biurowcami klasy A, min. Skylight i Lumen, należącymi do kompleksu Złotych Tarasów. Z firmą Unibail-Rodamco-Westfield związana od kwietnia 2012 roku.
Arkadia jest już po rebrandingu, nazywa się teraz Westfield Arkadia. Dlaczego doszło do zmiany i co to oznacza dla jej klientów?
Z dumą możemy ogłosić, że właśnie przystąpiliśmy do wielkiej, globalnej rodziny prestiżowych centrów handlowych pod marką Westfield. To jedyna taka marka w branży nieruchomości, która, czego jesteśmy pewni, wzniesie nas na nowy, jeszcze wyższy poziom. Co warte podkreślenia, jesteśmy w pierwszej dziesiątce centrów handlowych w Europie kontynentalnej, które wprowadzają markę Westfield. Poza siedmioma we Francji, można znaleźć tylko trzy w innych państwach: jedno w Szwecji, jedno w Czechach i właśnie Arkadię – jedyne jak na razie centrum handlowe należące do grupy z marką Westfield w Polsce.
Co to będzie oznaczać dla Państwa klientów? Co się zmieni?
Westfield słynie z tego, że zapewnia swoim gościom wyjątkowe doświadczenia i na tym głównie się koncentruje. Nie są one wyłącznie zakupowe. W centrach Westfield mamy wszystko, czego potrzebuje współczesny konsument – od bardzo szerokiej gamy marek i wysokiej jakości usług, po koncerty i imprezy. W związku z tym, iż klienci coraz częściej pragną wyjątkowego doświadczenia związanego z wyjściem do nowoczesnego centrum handlowego, flagowe obiekty właściciela, firmy Unibail-Rodamco-Westfield, zamierzają w szczególny sposób na tę potrzebę odpowiedzieć.
Już się zaczęło zmieniać?
Tak, rozpoczęliśmy z rozmachem na skalę europejską. Wszystkie nowe centra pod marką Westfield świętowały we wrześniu razem ze swoimi klientami. W Warszawie, przed Westfield Arkadia, miał miejsce spektakularny koncert brytyjskiego zespołu Clean Bandit, który obejrzało 2,5 tysiąca osób. A to był tylko początek. Przez kolejne dni mieliśmy dla klientów moc niespodzianek, a także wymiernych korzyści w postaci zniżek, specjalnych ofert przygotowanych przez nasze sklepy i lokale, a nawet niespodziewane fundowanie klientom zakupów przez tajemniczego konsjerża. Całość zwieńczona została wisienką na torcie – lunchem dla klientów wydanym przez naszego Ambasadora – Grzegorza Łapanowskiego.
I czego dalej możemy się spodziewać?
Samych wspaniałości! Przede wszystkim unikalnych wydarzeń, które są znakiem firmowym centrów Westfield w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a teraz także Europie kontynentalnej. Czołowi międzynarodowi artyści, tacy jak Lady Gaga, Rita Ora, Rihanna czy John Legend, występowali już w centrach grupy Westfield w USA i Wielkiej Brytanii. W ostatnich latach centra gościły także światowe lub europejskie premiery takich filmów, jak „Iron Man 2” czy „The Avengers: Age of Ultron”. Już w listopadzie w Westfield Arkadia stanie specjalna strefa związana z premierą filmu Kraina Lodu 2. A to dopiero początek.
Jakie są najważniejsze kryteria, które zdecydowały, że to właśnie Arkadia stała się Westfieldem?
Nasze centrum kończy właśnie 15 lat funkcjonowania na warszawskim rynku i od początku utrzymuje pozycję lidera wśród centrów handlowych. Od lat inwestujemy i staramy się, by było to miejsce nie tylko zakupów, ale i spotkań, wspólnych posiłków, nowych odkryć, z doskonałym miejscem na rozrywkę i zabawę. Warto wspomnieć, że przed rokiem otworzyliśmy supernowoczesny, otwarty dla wszystkich plac zabaw na świeżym powietrzu, oferujący moc atrakcji dla dzieci w każdym wieku. Niespełna dwa lata temu wdrożyliśmy wielowymiarowy projekt pod nazwą Grand Kitchen ze smakami z niemal całego świata. To nowy koncept restauracyjny, w obrębie którego odbywały się np. warsztaty zdrowego gotowania pod okiem Grzegorza Łapanowskiego. Miało z nich okazję skorzystać ponad dwa i pół tysiąca dzieci i młodzieży!
Właśnie – inwestujecie w rozliczne usługi dla klientów. Czy teraz będą one jeszcze bardziej rozbudowane?
Aktualnie dostępne usługi będą świadczone jeszcze lepiej, a we wszystkich centrach objętych rebrandingiem zostaną wprowadzone nowe usługi stworzone z myślą o podwyższeniu komfortu klienta: samochodziki dla dzieci, szatnie i szafki, punkty odbioru paczek, a także nowa karta upominkowa Westfield. Program lojalnościowy ze specjalną ofertą, usługami i wydarzeniami będzie nosił nazwę Westfield Club i w najbliższym czasie zostanie rozbudowany o nowe, innowacyjne elementy. W dalszym ciągu będziemy prowadzić bezpłatną usługę personalnych stylizacji i przeglądy szafy w domu klienta. Nie zabraknie też stałych udogodnień dla rodzin z dziećmi – pokojów do karmienia i przewijania, specjalnych stref dla najmłodszych w przestrzeniach restauracyjnych i licznych atrakcji na terenie całego centrum. Dostępne będą również udogodnienia digitalowe: wayfindery, bezpłatny dostęp do wifi, aplikacja mobilna. Jeszcze bardziej rozwiniemy sektor usług, który i tak jest już niemały.
Czy Westfield Arkadia w nowej szacie nie straci nic ze swojego dotychczasowego charakteru?
Centra pod marką Westfield to obiekty w najlepszych lokalizacjach, z wyjątkowymi cechami architektonicznymi i designem. Ale przede wszystkim to miejsca, które dbają o swoje społeczności lokalne, o środowisko, dla których CSR stanowi rdzeń działalności. Będziemy nadal współpracować z miastem i rozmaitymi instytucjami, wspomagać najbliższe otoczenie dzięki inicjatywom takim jak np. URW for Jobs. Zrównoważony rozwój, działania na rzecz inicjatyw proekologicznych, to obszary bardzo dla nas ważne, a centra Westfield nie będą mogły odnieść sukcesu, jeśli nie będzie on także udziałem firm działających w ich otoczeniu. Westfield Arkadia dokłada i będzie dokładać wszelkich starań, by zapewnić przestrzeń przyjazną wszystkim oraz miejsce, w którym można budować relacje między ludźmi a ich okolicą.
Promujecie się nowym hasłem, zaczerpniętym ze szlagieru Beatlesów – „Come Together”. Co to oznacza?
Tak, właśnie rozpoczęliśmy, wraz z innymi centrami Westfield w Europie kontynentalnej, wspólną kampanię pod tym hasłem. Motywem przewodnim kampanii jest ukazanie centrów Westfield jako miejsc spotkań, ponieważ doświadczenie oferowane przez markę daleko wykracza poza same zakupy. W takich obiektach jak Westfield Arkadia ludzie spotykają się, by budować wzajemne relacje. Kampania „Come Together”, to swoista obietnica tworzenia miejsc tętniących życiem.
Mamy też przekonanie, którym chciałabym podzielić się z Państwem na koniec – dużo rzeczy w Westfield Arkadia się zmieni, ale to co najlepsze i najważniejsze pozostanie. Nadal będziemy Waszym ulubionym centrum handlowym!
Ciekawostki związane z centrum handlowym Westfield Arkadia
Ilu klientów odwiedza Was rocznie i jak to mierzycie?
Ponad 20 mln, a od początku istnienia centrum szacujemy, że odwiedziło nas 300 mln klientów.
Ilu najemców macie w centrum handlowym?
Ok. 260 – w tym 30 restauracji i kawiarni, 15-salowe kino Cinema City, fitness club Zdrofit i sala zabaw dla dzieci Fikołki, która ma ponad 1200 mkw.
Ile jednocześnie osób może przyjechać do Was samochodami?
Mamy prawie 4000 miejsc parkingowych na trzech poziomach. I co ważne – ponad 200 miejsc postojowych dla rowerów oraz 35 stojaków stacji Veturilo.
Jaki jest rekord klientów i w jakim okresie?
Najwięcej osób odwiedza nas przed świętami – nawet 100 tys. w ciągu jednego dnia.
Napisz komentarz
Komentarze