Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 02:50

Wspólne liczenie drzew na Sadach, koncert dla dzieci i joga kręgosłupa – co wybrać na weekend?

Zwierzy(e)niec - koncert dla dzieci

Najmłodsi żoliborzanie będą mieli okazję zetknąć się z klasykami polskich kompozytorów muzyki klasycznej. Twórczość artystów będzie zaprezentowana w sposób przystępny dla dzieci.

„Czy wiesz o czym śni kotek u Witolda Lutosławskiego? A na co świeci słoneczko Fryderyka Chopina i czego boi się derkacz według Marii Konopnickiej? Te i inne sekrety świata przyrody wyjawią nam pieśni i piosenki dla dzieci polskich kompozytorów muzyki klasycznej. Bohaterowie piosenek będą kukać i popiskiwać, a artyści będą grać na wiolonczeli, dzwonkach i fletach oraz śpiewać wraz z dziećmi” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

Wszystkie utwory wykona duet: Żaneta Sławińska – głosi i instrumenty dodatkowe oraz Marcin Zdunik -wiolonczela improwizująca.

26 października (sobota), godz. 16:00 – 17:00
MAL przy ulicy Marii Kazimiery

Joga kręgosłupa

Kręgosłup to główna podpora naszego ciała. Zdrowy kręgosłup to taki, który nie boli, nie ma uszkodzeń i uszczerbków. Niestety, wiele osób takim stanem możem się pochwalić. Warto więc zadbać o swoją sylwetkę i wzmocnić swoje plecy. Podczas sobotnich zajęć jogi uczestnicy poznają specjalnie dobrane ćwiczenia wzmacniające i rozciągające, które bez problemu będzie można powtórzyć w domu. Zajęcia poprowadzi Grażyna Adamiec – absolwentka studiów podyplomowych na Wydziale Rehabilitacji AWF w Warszawie (specjalizacja: relaksacja i joga), instruktorka rekreacji ruchowej i jogi regeneracyjnej. Zajęcia są bezpłatne i będą odbywały się cyklicznie 1 raz w miesiącu.

„Ze względu na wielkość pomieszczenia w zajęciach może wziąć udział maks. 10 osób. Prosimy o zapisy mailem na adres: [email protected]  lub bezpośrednio w MALu” – podkreślają organizatorzy.

26 października (sobota), godz. 11:00 – 12:00
MAL przy ulicy Marii Kazimiery

Marsz Kundelków w Warszawie

Co prawda czworonogi wraz ze swoimi towarzyszami ominą Żoliborz, ale to świetna okazja by przekroczyć granice dzielnicy i wybrać się na dłuższy spacer, tym bardziej, że inicjatywa ma szczytny cel. – Miłośnicy psów spotkają podopiecznych Schroniska Na Paluchu w samym centrum stolicy. To kolejna akcja projektu Adoptuj Warszawiaka, w ramach którego czworonogi odwiedzają miejskie wydarzenia i skradają serca mieszkańców. Na jesienny spacer zapraszamy właścicieli i sympatyków psów oraz tych, którzy zastanawiają się nad przygarnięciem zwierzaka do swojego domu – mówi Justyna Glusman, dyrektorka koordynatorka ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni m.st. Warszawy.

Marsz Kundelków rozpocznie się o godz. 13.00 przy ul. Nowy Świat, tuż obok pomnika Kopernika. Uczestnicy przejdą się ul. Krakowskiego Przedmieścia aż do Multimedialnego Parku Fontann. Tak, jak w zeszłym roku na transparentach pojawią się hasła „Nie porzucaj”, „Mój kundelek moja duma” czy „KuldeLOVE”. Nie zabraknie też psów ze Schroniska Na Paluchu, które będą polecać się do adopcji.

W finalnym punkcie marszu, przy fontannach, w godz. 13.30-16.00, będzie otwarte stoisko bezpłatnego czipowania zwierząt - właściciele, którzy chcą oznakować swojego pupila, proszeni są o wzięcie książeczki zdrowia czworonoga. Dodatkowo, mieszkańcy za symboliczną darowiznę mogą otrzymać schroniskowy kubek bądź torbę.

Wydarzenie organizowane w ramach akcji „Adoptuj Warszawiaka” jest też okazją do tego by dowiedzieć się więcej na temat warunków adopcji czworonoga.

26 października (sobota), godz. 13:00 – 16:00
Start spod pomnika Mikołaja Kopernika na rogu Nowego Światu i Krakowskiego Przedmieścia. Marsz przez Stare Miasto do Parku Fontann

Drzewa owocowe na Sadach Żoliborskich się LICZĄ

Wyjątkowość Sadów Żoliborskich doceniana jest zarówno pod względem architektury budynków wchodzących w skład osiedla, a także otaczającej roślinności. W niedzielę, mieszkańcy Sadow spotykają się by wspólnie policzyć drzewa owocowe. Jest to próba zachowania owocowego charakteru Sadów Żoliborskich.

„Podjęte zostały decyzje urzędowe o wycince 41 drzew owocowych do końca lutego 2020 r. - tylu martwych drzew nie ma w Parku (opinia eksperta pomologa) oraz o nasadzeniach zastępczych: 43 drzewa ozdobne i liściaste (duże, inwazyjne, zagrażające żyjącym jeszcze drzewom owocowym), żadnych zastępczych nasadzeń drzew owocowych / sadowniczych” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

Podczas spotkania będzie obecny również Ryszard Rawski, ekspert z Ogrodu Botanicznego Pan w Powsinie, który przybliży obecny stan drzewek owocowych. Tego samego dnia, po liczeniu drzew, będzie można podpisać petycję na rzecz ochrony drzew w Sadach.

27 października (niedziela), godz. 10:00 – 16:00
Park Sady Żoliborskie (Strefa Piknikowa)

Powązki Wojskowe – Cmentarz

Ostatnia niedziela przed „Świętem Zmarłym” to idealna okazja by odwiedzić groby znanych i lubianych, a także pogrążyć się w cmentarnych labiryntach. Już w ten weekend wszyscy chętnie mogą wybrać się na Powązki Wojskowe wraz z Markiem Grabowskim, przewodnikiem PTTK. Podczas wydarzenia będzie można wysłuchać ciekawych opowieści m.in. o tym kto straszył okupanta czekoladą i czemu wyszła z tego strzelanina czy kim był Jack Strong?

„Odwiedzimy też Mekkę wszystkich harcerzy czyli mogiły "Rudego" "Zośki" i "Alka". Opowiemy sobie o raporcie "Alego" ze słynnej akcji Kutschera, oraz odwiedzimy groby uczestników akcji. Odwiedzimy najnowszą mogiłę w Kwaterze "Zośki" - samego dowódcy tego Batalionu, którego prochy dopiero niedawno spoczęły obok jego żołnierzy. Poznamy też jedną z najbardziej mrocznych historii i głęboko skrywanych tajemnic PRLu z którą ten cmentarz poprzez słynną "Łączkę" jest silnie związany” - zapowiada Marek Grabowski.

27 października (niedziela), godz. 13:00
Powązki Wojskowe - Cmentarz, brama boczna od strony parkingu dla autokarów i budynku zarządu cmentarza


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1024 hPa
Wiatr: 37 km/h