Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:26

Lody, lody dla ochłody, cz. 2

TRADYCYJNE LODY WARSZAWSKIE, pl. Wilsona Malutka lodziarnia, a w zasadzie budka z lodami, niemal niezauważalnie wciśnięta między cukiernię a kino Wisła. Na czas letni szyld Tradycyjne Pączki Warszawskie zmienia się właśnie na Tradycyjne Lody Warszawskie. Pączki, wielokrotnie przeze mnie pałaszowane, są bardzo smaczne, wielkie i naszpikowane przeróżnymi nadzieniami. Jeśli ktoś jeszcze nie spróbował, to niech wytrwale czeka do jesieni. Wracając do lodów: robione są one z naturalnych składników. Smaków mamy do wyboru kilka, z pewnością każdy znajdzie dla siebie coś dobrego, choć niekoniecznie wszystkie smaki są tradycyjne. Decydujemy się na coś nietypowego, a mianowicie na orzeźwiającą cytrynę z bazylią oraz delikatną miętę z kawałkami czekolady. Porcje są dość duże, adekwatne do ceny (5 zł za porcję). Niestety, tak samo jak w kilku ostatnio odwiedzonych przeze mnie lodziarniach, tutaj również nie uda się Wam połączyć dwóch smaków w jednej porcji. Nie uda się też dostać dodatkowego wafelka dla malucha, trzeba za niego zapłacić. Cóż, jest jeszcze jedno, co się raczej nie uda - zjedzenie lodów wygodnie, gdyż stolików jest: jeden! Goście miotają się pod okienkiem, przeciskając się z lodami wśród widzów wchodzących do kina i przechodniów zmierzających do parku. My byliśmy na rowerze więc zakotwiczyliśmy się przy pobliskim stojaku do rowerów i usiedliśmy na murku pobliskiej kawiarni. Pomijając owe niedogodności, muszę przyznać, że wybrane przez nas smaki kodów były pyszne.   LODZIARNIA ULICA BAŚNIOWA, al. Wojska Polskiego 41 Jeśli macie nieco więcej czasu niż na szybki deser lodowy, to idealnym wyborem będzie Lodziarnia Ulica Baśniowa. Czas będzie Wam potrzebny na postanie w sznureczku spragnionych smacznego ochłodzenia, niekiedy aż na zewnątrz lokalu. Mimo że perspektywa stania w długiej kolejce, w pełnym słońcu, może jawić się jako zniechęcająca, to lokal ten jest fenomenem wśród lodziarni na Żoliborzu, odkąd powstał są tam niemal zawsze tłumy. Skąd ten fenomen? Otóż, zawsze proponowany jest bardzo duży wybór smaków oraz lody bez cukru, bezglutenowe i vege. Niekiedy można również zobaczyć na własne oczy jak kręci się lody, np. nietypowe piwne na dzień ojca, czy inspirowane włoskim caprese. Dodatkowo do wyboru są pyszne torty lodowe, kawa i koktajle. Wszystko pięknie się prezentuje i naprawdę zachęca do spróbowania. Po chwili namysłu wybieramy w porcji małej dwa smaki (uwaga, można łączyć J): orzeźwiający cytrynowy i nietypowy - różany, w porcji średniej trzy smaki: bezowy z truskawkami, pistacjowy i risotto z szafranem. Jedząc lody różane, można poczuć smak najlepszych pączków, ten aromat i smak bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, ponieważ nie przepadam za różą. Cytrynka i pistacja to smaki naturalne i delikatne, beza z truskawką była słodka, choć mało w niej truskawki, natomiast risotto z szafranem z kawałkami preparowanego ryżu to forma lodowego lunchu, który do mnie nie przemawia. Lody są rzeczywiście pyszne, jedne bardziej wyraziste w smaku, inne mniej, jedne fenomenalne i nietypowe, inne zwyczajne i po prostu poprawne. Porcje są spore, podawane w kubeczku lub w smacznym wafelku, cena za małą porcję to 5 zł. Możemy zjeść na zewnątrz, choć jest niewiele stolików, możemy też w środku jeśli jest gorąco. Jest stojak na rowery. Mimo fenomenu tego miejsca i kuszącej propozycji smaków, nie mam przekonania, żeby poświęcać czas i siły na stanie w tak ogromnych kolejkach tak często jak bym chciała. Dobrze, że na Żoliborzu mamy coraz większy wybór lodziarni i cukierni. O kolejnych miejscach w numerze sierpniowym. Zapraszam i życzę smacznego, lodowego lata J.

lody_wilsona

lody_wilsona

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 32 km/h